تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ماجرای واکسن‌های صهیونیستی تا استان‌های رکورددار قندخون بالا در کشور

 به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۶ با همه خوبی‌ها و بدی‌ها به اتمام رسید، در سال ۹۶ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود که در این بسته خبری می‌توانید مهم‌ترین اخبار نخستین ماه سال ۹۶ ، از پیرترین و جوان‌ترین استان های کشور تا تهران، اولين شهر دنيا با ٢٥٠ موتورآمبولانس را مرور کنید، همچنین از محقق شدن یا به نتیجه نرسیدن برخی وعده‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان هم باخبر شوید.

دیابت سومین علت مرگ و میر در ایران/ در هر 3 ثانیه یک نفر به دیابت مبتلا می‌شود

علیر‌ضا مهدوی معاون اجرایی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر‌واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد:در سال 2015 میلادی تعداد 415 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت بوده‌اند که هم‌اکنون تعداد مبتلایان به دیابت به 421 میلیون نفر می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2040 میلادی 642 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت باشند.

وی تصریح کرد: در هر 3 ثانیه، یک نفر به دیابت دچار می‌شود و در هر 6 ثانیه، یک نفر به علت دیابت جان خود را از دست می‌دهد و در هر 20 ثانیه یک عضو به علت دیابت قطع می‌شود. همچنین 12 درصد از کل هزینه‌های بهداشتی و درمانی جامعه صرف بیماری دیابت می‌شود.

 مهدوی عنوان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان،‌ بیماری‌های مزمن ‌تنفسی و دیابت، 4 گروه اصلی بیماری‌های غیر‌واگیر را تشکیل می‌دهند. در سال 91 دیابت ششمین علت مرگ و میر در ایران بود که در سال 94 دیابت سومین علت مرگ و میر در ایران شناخته شد. مصرف الکل و استعمال دخانیات، رژیم قضایی ناسالم و کمبود فعالیت بدنی از جمله عوامل خطر بیماری دیابت هستند. در منطقه مدیترانه شرقی، دیابت چهارمین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود.

چهار استان رکورددار دیابت در کشور/٣٠ درصد دیابتى‌ها دارو مصرف نمى کنند

باقر لاريجانى رئيس پژوهشگاه غدد و متابوليسم با بيان اينكه در دنيا ٢٤٤ ميليون نفر به ديابت مبتلا هستند، گفت: ما در منطقه اى ساکن هستیم كه ٢٠ ميليون ديابتى در آن زندگى مى کنند.لاريجانى عنوان كرد: ١١.٥ درصد مردان و حدود ١٣ درصد زنان ايرانى به ديابت مبتلا هستد و به طور کلى ديابت در افراد بالاتر از ٢٥ سال شيوع درصدى دارد.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم‌ علوم پزشکی تهران با اشاره به استان‌های رکورددار‌ در شیوع دیابت، عنوان کرد: در مازندران، اصفهان، یزد و تهران شیوع دیابت بالاست، همچنین در استان هرمزگان‌ دیابت شیوع افزایش‌ یابنده‌ای دارد و این مؤید‌ جدی بودن دیابت‌ در کشور است در بین استان‌های کشور سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری‌ کمترین آمار دیابت‌ را به خود اختصاص داده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه 25 درصد نارسایی‌های کلیه کشور به علت دیابت است، عنوان کرد: بیشترین میزان قطع پا در بیماران دیابتی است که دیابت خود را کنترل نکرده‌اند و 15 درصد مجبور به قطع عضو می‌شوند.

هاشمی: ادغام آموزش پزشکى در وزارت علوم موضوعی حاشیه اى است

سيد حسن قاضى زاده هاشمى وزيربهداشت در خصوص بحث هاى اخير درباره ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم گفت: برخى افراد بيكار هستند و در مورد اين موضوع حرف مى زنند.

وى ادامه داد: به نظر من بحث در مورد ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم موضوعی حاشیه ای است به این دلیل که اين موضوع در سياست هاى آموزش عالى كشور و نظام سلامت تعريف شده است .

وزير بهداشت گفت: افرادى كه در مورد ادغام آموزش پزشكى در وزارت علوم حرف مى زنند در حوزه خود مشكلاتى دارند كه مى خواهند با طرح اين موضوع بر روى آنها چشم پوشىی و با فرافكنى ذهن ها را منحرف كنند.

علیه پیمانکاران بیمارستان‌های آسیب دیده کرمانشاه اقامه دعوی می‌کنیم

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه با حضور رئیس جمهور اظهار کرد:توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.وزیر بهداشت با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر است و تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه، دارای قدمت بالایی هستند اظهار کرد: اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۷ شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند اظهار کرد: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم یادآور شد: امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

پیشرو بودن ایران در زمینه پیوند مغز استخوان در منطقه

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت بیان کرد: پیوند مغز استخوان بیش از ربع قرن است  که در ایران انجام می‌شود و کشور ما در این زمینه در منطقه پیشرو است.

وزیر بهداشت افزود: کمک‌هایی در دولت های روحانی در طرح تحول سلامت به مردم انجام شد و ما امیدواریم در دولت دوازدهم برای سامان بخشیدن  بهتر و خدمات دهی موثر و صرفه جویی در درمان  بیماران سرطانی اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

۲۵  درصد کودکان قربانی حوادث و سوانح هستند/سلامت کودکان نیازمند همکاری بین بخشی

علیرضا رییسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

گفت: ۲۵ درصد کودکان زیر پنج سال را قربانیان حوادث و سوانح تشکیل می‌دهند و پزشکان تنها مسئول سلامت کودکان  نیستند و در همه سطوح نیازمند همکاری هستیم. 

وی افزود:آمارها نشان می دهند که با طرح تحول سلامت میزان مرگ و میر نوزادان کاهش یافته و با وجود ارتقا سلامت و شبکه های بهداشتی این آمار از ۱۲.۵درصد به ۹ درصد رسیده است.

 وی روند کاهش مرگ و‌ میر کودکان زیر پنج سال را از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و‌ افزود: ماندگاری،سلامت و‌ کیفیت زندگی این گروه ها که تا ۷۵ سال یا بیشتر عمر می کنند، نیز نیازمند برنامه ریزی است.

انتقادات تند وزیر بهداشت در کنگره کودکان: جاهلان واکسن زدن را کار صهیونیست‌ها می‌دانند!

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه اشکال این است که در جمهوری اسلامی و برخی کشورها نه گفتن سخت شده است، افزود: تصور من این است که یک مدیر یا سیاست‌مدار لایق مانند یک پدر و مادر لایق است که بتوانند نه بگوید.اگر بنا باشد کودک هرچه را بخواهد پدر و مادر فراهم کنند همیشه بدهکار خواهند بود، به خصوص اگر دخل و خرج‌ها با هم نخواند. بنابراین هزینه‌‌هایی در کشور می‌کنیم که نباید بکنیم.

هاشمی ادامه داد: وقتی به حوزه سلامت می‌رسند برخی افراد دردشان می‌آید. ما کشوری نیستیم که موقعیت‌مان از نظر پرداخت اعتبار از بودجه عمومی در حوزه سلامت در مقایسه با سایر کشورها خیلی خوب باشد. ما رتبه بالای 100 در میزان اعتبارات حوزه سلامت در جهان داریم، اما در حوزه‌هایی مانند بنزین نگاه کنید. چرا نفت به خارج از کشور قاچاق می‌شود. در موضوع یارانه هم حرف می‌زنند اما هیچ‌کس حاضر نیست هزینه کند.

هاشمی گفت: در جامعه ما همه می‌خواهند محبوب باشند و برایشان صلوات بفرستند و کف بزنند و کسی نمی‌خواهد با کج‌رفتاری‌ها برخورد کند، به خصوص وقتی که به کج رفتاری‌ها یک صبغه دینی می‌دهند و هر خلاف و اشتباهی می‌خواهند تحت عنوان آن انجام می‌دهند.

وی به برخی تبلیغات سوء در زمینه واکسن اشاره کرد و گفت: برخی افراد می‌گویند که واکسن کار صهیونیست‌هاست و سازمان بهداشت جهانی دست نشانده آنهاست. واقعا جای تعجب دارد که در قرن 21 در کشوری که تمدن چند هزارساله دارد، از این صحبت‌ها می‌شود. حیرت من از همکاران شماست. حیرت من از دکتر ولایتی و مرندی است. مگر مراجع و مقام معظم رهبری نوه‌هایشان را واکسن نمی‌زنند، چرا راحت از کنار این مسائل می‌گذریم.

وزیر بهداشت ادامه داد: فردی می‌آید می‌گوید مسواک نزنید و جالب است که مسواک را کاری صهیونیستی می‌دانند و شاهد می‌آورند که حیوان‌ها مسواک نمی‌زنند و دندان‌هایشان سالم‌تر از انسانهاست.

هاشمی گفت: تعجب من این است که کسی که لباس پیغمبر تنش است می‌آید و هرچه می‌خواهد علیه پزشکی می‌گوید و هیچ‌کس صدایش در نمی‌آید، اما باید در این مسائل همه حرف بزنند و روشنگری کنند و اجازه ندهیم از کم اطلاعی مردم سوء استفاده شود.

راه اندازی نخستین شهرسلولی کشور

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: قبلا در زمینه سلول درمانی از روش هایی همچون خون بندناف استفاده می‌شد در حالی‌که هم اکنون می‌توانیم وارد ساختار داخلی سلول هر فرد بالغ برای مهندسی و ساخت بافت جدید شویم، علمی که در زمینه ترمیم آسیب‌های پوستی در ایران نیز به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته است.

 وی افزود: اولین مرکز شتاب دهنده به نام شهر سلولی در ۵۰ کلیلو متری تهران به مرحله آغاز انجام فعالیت های ساخت و ساز رسیده است که در آن بزرگترین اقدامات کشت سلولی و پزشکی بازساختی انجام می شود اما هنوز به فضای‌های بزرگ مهندسی بافت سلول و ژن درمانی نیازمندیم و باید همگان کمک کنند.

 وی بیان کرد : علم سلول های بنیادی بازساختی در تمام دنیا به ویژه برای درمان سرطان‌ها در حال پیشرفت است و ایران نیز باید در این زمینه با استانداردسازی همه آزمایشگاه‌های ویژه را به این رشد برساند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی فارغ التحصیل سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت داشتیم و این اقدام می تواند علاوه بر اشتغال‌زایی بالای این عزیزان بستر رشد وشور تا ۳ الی ۴ سال آینده به همراه آورد.

ایران رتبه دوم پیوند کبد در منطقه

محمدحسین‌ نیک‌نام‌ مدیر گروه‌ ایمونولوژی‌ دانشگاه علوم پزشکی تهراناظهار کرد: یکی از موفقیت‌های پزشکی کشورمان فعالیت در حوزه جراحی پیوند کبد است زیرا من معتقدم‌ که این عمل یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارهای پزشکی در دنیا محسوب می‌شود و خوشبختانه‌ پزشکان و متخصصان‌ ایرانی از استعداد بالایی‌ در این حوزه برخوردار هستند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تهران بیشترین‌ پیوند کبد را در طول سال‌ انجام می‌دهند‌، افزود: سالیانه‌ 300 پیوند کبد در کشور انجام می‌شود که بیشترین‌ این عمل‌ها در 2 دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تهران است اما به طور کلی‌ بر طبق آمار‌ لیست‌ انتظار بیماران پیوند کبدی‌ کشورمان نیازمند سالیانه هزار جراحی پیوند کبد است.

نیک‌نام با اشاره به رتبه ایران در پیوند کبد گفت: کشور ما از نظر تعداد جراحی پیوند کبد و ویژگی‌های آن در منطقه غرب آسیا‌ بعد از ترکیه در جایگاه دوم قرار دارد و موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌ جراحی پیوند کبد داشته ایم و هر روز‌ دنیا شاهد‌ رشد و ترقی‌ ایران در این رشته است.

18 کشته و مجروح در تصادف ون حامل زائران ایرانی در حله عراق + اسامی مصدومان

بر اثر برخورد ون حامل زائران ایرانی با تریلی در حله عراق ۱۸ نفر کشته و مجروح شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ماجرای واکسن‌های صهیونیستی تا استان‌های رکورددار قندخون بالا در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..