تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گناه کبیره «قطع رحم» از منظر آیت الله دستغیب(ره)

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله دستغیب در صفحه ۱۵۷ جلد اول کتاب گناهان کبیره به قطع رحم می پردازد که شرح آن در متن زیر آمده است.

هفتم از گناهان کبیره قطع رحم است؛ چنانچه حضرت صادق و کاظم و رضا و جواد علیهم السّلام به گناه کبیره بودنش تصریح فرموده اند و نیز هم در قرآن مجید وعدۀ آتش بر آن وارد شده و مورد لعن پروردگار عالم است و او را خاسر نامیده است. از حضرت سجاد (ع) مرویست که فرمود: از مصاحبت قاطع رحم به پرهیز که او را در سه جاى قرآن ملعون یافتم.


١-در سوره بقره مى فرماید: «آنهائى که عهد الهى را پس از بستن پیمان مى شکنند و مى برند آن چیزى را که خداوند امر به پیوستن آن فرموده (قطع رحم مى کنند) و در روى زمین فساد مى کنند، ایشان زیانکارانند» .

خاسر در قرآن مجید بر کسى که در آخرت معذب است اطلاق مى شود و به قرینۀ دو آیه بعد معلوم مى شود خاسر در قاطع رحم ملعون مى‌باشد.

٢-در سورۀ رعد مى فرماید: «آنان که پیمان خداى را پس از محکم شدن مى شکنند و مى برند آنچه را که خدا به پیوند آن امر فرموده و در زمین فساد مى کنند برایشان لعنت و محرومیت از رحمت خدا است و براى ایشان جایگاه بدى است یعنى جایشان در دوزخ است» .

٣-در سورۀ محمد (ص) مى فرماید: «آیا از شما توقع است و غریب و بعید نیست که اگر متولى امور مردم شوید، در زمین فساد کنید و از خویشان خود ببرید، آن گروه مفسد و قاطع رحم، کسانى اند که خداى تعالى آنها را از رحمت خود دور فرموده و کر کرده و چشمانشان را کور فرموده است.»

احادیث زیادى هم در این موضوع وارد است که به بعضى اشاره مى شود. پیغمبر اکرم (ص) فرمود: به درستى که در دشمنى با خلق (خصوصا ارحام) زائل کننده است نه زائل کنندۀ مو، بلکه زائل کنندۀ دین.

حضرت صادق (ع) فرمود: از زائل کننده بپرهیزید به درستى که آن هلاک کننده است مردان را پرسیدند: منظور از (حالقه) برطرف کننده چیست؟ فرمود: قطع رحم.

مردى به پیغمبر (ص) عرض کرد: کدام عمل نزد خداوند بدتر و مبغوضتر است؟ فرمود: شریک قرار دادن براى او، گفت: پس از آن چیست؟ فرمود: قطع رحم، گفت: پس از آن چیست؟ فرمود: امر به منکر و نهى از معروف .

مردى خدمت حضرت صادق (ع) آمده از بستگان خود شکایت نمود. حضرت به او فرمودند: خشم خود را فروبر و کظم غیظ کن، (و به آنها نیکى کن). عرض کرد: به من چنین و چنان مى کنند؛ از انواع بدیها و ستمها فروگذار نمى کنند. حضرت فرمودند: آیا تو هم مى خواهى مثل آنها قطع رحم کنى و ترک احسان بنمایی؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گناه کبیره «قطع رحم» از منظر آیت الله دستغیب(ره)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..