تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تخصیص بیش از ۷ میلیارد بودجه به آموزش عالی تا دریافت مجوز برای پرتاب ماهواره به فضا

از تخصیص بیش از 7 میلیارد بودجه به آموزش عالی کشور تا دریافت مجوز از سوی دولت برای پرتاب ماهواره به فضابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال 96 با همه خوبی و بدی ها به پایان رسید، در سال گذشته شاهد اخبار و رویدادهای بسیاری در حوزه های مختلف بودیم، در این میان حوزه آموزش عالی شاهد رخدادهایی بسیار زیادی بود که قصد داريم در این بسته خبری با مهم‌ترین اخبار نخستین سال 96 آشنا شوید.

امکان انتقال دانشجویان دختر متاهل به شهر محل سکونت همسر

رضا خانی جزنی معاون فرهنگی دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی گفت: زمان تقاضای انتقالی از خرداد ماه تا شهریور ماه است و بر اساس شرایط و ضوابط این دانشگاه دانشجویان باید مدارک لازم را برای انتقال از واحدی به واحد دیگر به دانشگاه تحویل دهند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: براساس آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت معمولاً دانشجویان دختری که تقاضای انتقالی به شهر محل سکونت همسر خود را داشته باشند می توانند با موافقت واحد مقصد و مبدا منتقل شوند.

استفاده از امکانات بلااستفاده دانشگاه آزاد به نفع پژوهش

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی تولید علمی دارند اما فاقد جرات علمی هستند. سعی داریم با مدیریت دانش، ظرف مدت کوتاهی، این چالش را نیز برطرف کنیم.

رهبر همچنین پیشنهاد داد ظرف مدت کوتاهی برنامه‌ ریزی کرده و از امکانات بلااستفاده دانشگاه به نفع پژوهش استفاده کنیم بنابراین استفاده از این امکانات به عنوان مصوبه این جلسه محسوب می شود.

وی عنوان کرد: پژوهش باید از همه امکانات دانشگاه، استفاده بهینه کند. کار ستاد نیز این است که مدیریت دانش داشته باشد، یعنی تلفیق و ترکیب عوامل دانشی که تبدیل به ثروت شود.

افزایش ۱۰ درصدی نرخ تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی جدید

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:قیمت ژتون تغذیه در سال تحصیلی جدید حداکثر در حد تورم یعنی 10 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس موافقت کمیسیون دائمی هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان و وزارت علوم قیمت غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید حدود 10 درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده است.

صدیقی یادآورشد: این افزایش 10 درصدی از اول مهرماه در دانشگاه‌های سراسر کشور اجرایی می‌شود.

دانشگاه تهران همسو با پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های جهان گام برمی دارد

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در حال حاضر در رتبه بندی‌های جهانی میان سایر دانشگاه‌های کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و اگر آثار مختلف سینمایی، فرهنگی و سیاسی جهان را بررسی کنیم قطعا آثار ماندگاری را خواهید دید که توسط فارغ التحصیلان همین دانشگاه خلق شده اند.

نیلی تصریح کرد: امروز ما خوشحالیم که شما به جمع خانواده بزرگ دانشگاه تهران پیوسته اید، اما از طرفی به این نیز فکر می‌کنیم که بار مسئولیت سنگینی در قبال شما، خانواده هایتان و کشور بر دوش این دانشگاه بزرگ است.

نقش بی بدیل دانشگاه تهران در توسعه علمی و فرهنگی کشور

مجید‌ سرسنگی‌ معاون فرهنگی دانشگاه تهران‌ گفت: دانشگاه تهران‌ در طول عمر دراز و پر برکت خود همواره نقشی‌ بی بدیل‌ در توسعه‌ علمی و فرهنگی کشور به انجام رسانده است و دانش‌ آموختگانی‌ فرزانه و توانمند را به جامعه و کشور‌ تقدیم کرده است. دانشگاهی که به معنای واقعی کلمه مرکز علم و اندیشه و آینده‌سازی کشور بوده است.

سرسنگی‌ تصریح کرد: حضور در این دانشگاه برای شما دانشجویان فرصت ممتازی‌ است که هم در معتبرترین‌ مرکز‌ آموزشی‌ کشور‌ دانش‌ اندوزی‌ کنید‌ و هم در سایه توجه این دانشگاه‌ به توانمندسازی‌ اجتماعی‌ دانشجویان و فراهم‌آوری بستر رشد فرهنگی تمام استعداد و ابعاد و‌جودی خود را شکوفا کنید.

استفاده از توان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیرو‌های متخصص در مناطق مرزی

حسین فریدون مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم گفت: فارغ‌التحصلان فنی و حرفه‌ای نیروهای کارآزموده هستند که برای دستگاه‌های دیگر می‌توانند مثمر ثمر واقع شده و مشکلات و مسائل آن‌ها را حل کنند.

فریدون تاکید کرد: متاسفانه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشکلات بزرگتر از قابلیت‌ها نشان داده شده و این مرکز آموزشی در مناطق مرزی می‌تواند با تعبیر نیروهای فنی مشکل منطقه را از نظر نیروهای متخصص برطرف کند و نقش توسعه را ایفا کند همچنین از همین نیروها می‌توان در کشورهای دیگر استفاده و خدمات گوناگونی را ارائه دهند و این طرح‌ها می‌تواند مسائلی ارزی، اشتغال را در کشور برطرف کند.

فریدون ادامه داد: در بخش آموزش‌های مهارتی من امیدوارم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای در برنامه ششم توسعه جایگاه واقعی خود را به دست آورد زیرا دانشگاه‌های دولتی در امر اشتغال و کارآفرینی نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال است.

تخصیص بیش از 7 میلیارد بودجه به آموزش عالی کشور

محمدباقر‌ نوبخت‌ رئیس سازمان‌ برنامه و بودجه کشور‌ گفت: امروزه‌ ما توانسته‌ایم در حوزه فروش نفت و افزایش بودجه دولت موفقیت‌آفرین باشیم‌ و بعد از هزینه‌های اجتماعی که بیشترین میزان بودجه را به خود اختصاص می‌دهند در حوزه آموزش عالی‌ بیشترین میزان‌ تخصیص‌ بودجه را داریم‌.

نوبخت ادامه داد: تعهد کردیم هفت هزار و 300 میلیارد‌ تومان را به بخش آموزش عالی کشور تخصیص دهیم و قول می‌دهیم که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا 100 درصد اعتباراتی‌ که در نظر گرفته‌ایم را پرداخت کنیم.

افزایش 19 درصدی بودجه وزارت علوم

محمدباقر‌ نوبخت‌ رئیس سازمان‌ بودجه و برنامه‌ریزی‌ کشور‌ گفت: بودجه پارسال‌ وزارت علوم بالغ بر 6 هزار و 200 میلیارد تومان بود که به صورت 100 درصد پرداخت شد، این پرداخت 100 درصدی در حالی بود که بودجه منابع کشور به صورت کامل پرداخت نشد.

ماهواره دانشگاه علم و صنعت منتظر مجوز دولت برای پرتاب به فضا

سیدیان معاون پشتیبانی دانشگاه علم و صنعت گفت: ماهواره دانشگاه علم و صنعت آماده است و در صورت صلاحدید دولت به فضا پرتاب می‌شود.

وی ادامه داد: این ماهواره نسبت به ماهواره نوید (ماهواره قبلی دانشگاه علم و صنعت) رزولوشن و همچنین عمر مداری بیشتر داراست.

40 درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند

سیدضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: بازار کار مهم ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای است؛ دانشگاه فنی و حرفه ای برای رفع نیاز کشور به نیروهای ماهر ایجاد شده است.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه در حال حاضر اولویت ما ایجاد سیستم پایش و ارزیابی خروجی دانشگاه هاست، مطرح کرد: اکنون ۴۰ درصد جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند که باید تلاش کنیم و ببینیم کدام یک از واحدها و آموزشکده ها به سمت بازار کار حرکت کرده و در این زمینه موفق بودند.

قرارداد 700 میلیاردی وزارت نفت با دانشگاه‌ها

بیژن نامدار زنگنه‌ وزیر نفت گفت: قرارداد با دانشگاه‌ها بسته‌ایم‌ که مجموع هزینه‌های آن بالای 700 میلیارد تومان است و برای ما بسیار مهم است‌ که دانشگاه‌های ما‌ بر اساس لایسنس‌های بین‌المللی‌ به تولید بپردازند و هر کدام بتوانند به تولیدات خود موارد فناوری جدید را اضافه کنند. یک دانشگاه به عنوان محور قرار داده شده و دیگر دانشگاه‌ها به عنوان همکار با او هستند‌ در همین راستا 270 قرارداد‌ با 66 مرکز تحقیقاتی‌ به امضاء رسانده‌ایم که این قراداد‌ها را پوشش می‌دهد.

زنگنه‌ تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است ایجاد تحولی ساختاری‌ است که باعث پیوند بین صنعت و دانش می‌شود. دانشگاه‌های ما باید روزانه‌ با مراکز نفتی‌ متصل باشند تا بتوانند‌ با یکدیگر همکاری‌های مناسبی داشته باشند‌.

وزیر نفت در خصوص حمایت‌هایی که پایان‌نامه‌های دانشجویی شده است، اظهار کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع تکمیلی‌ در 2 بخش کارشناسی‌ ارشد و دکترا‌ 3 هزار تا بود‌ه‌اند که مجموعاً 10 میلیارد تومان برای حمایت از آنها اختصاص داده شد و پیش‌انداز آینده ما این است که بتوانیم در مقطع دکترا‌ 10 میلیارد تومان و در مقطع کارشناسی ارشد‌ 8 میلیارد تومان تسهیلات را اضافه کنیم‌. این حمایت‌هایی که از پایان‌نامه‌های دانشجویی به عمل می‌آید بسیار خوب است زیرا ما می‌توانیم در طریق این پایان‌نامه‌ها افراد متخصص را شناسایی کنیم و در آینده از دانش آنها در کارهای تحقیقاتی و عملیاتی استفاده کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای حل مشکلات جامعه

عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علی رغم برخی تبلیغات در حوزه توسعه علمی بر اساس اسناد و شاخص هایی که توسط پایگاه های اطلاعاتی مختلف اعلام شده بیش از ۱۸ دانشگاه ما در رتبه بندی بهترین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند و علی رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشته دانشگاهیان ما فعالیت های بسیار خوبی داشته اند.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: علی رغم مشکلات مالی و اعتباری و مشکلاتی که در خرید تجهیزات آزمایشگاهی با آن رو به رو بودیم فعالیت هایی که در زمینه های علمی انجام شده بسیار خوب بوده است.

وی افزود: در این مدت سعی کردیم با ایجاد فضای با نشاط در محیط های دانشگاهی و رفع مشکلاتی که دانشگاه ها با آن درگیر بودند و با وجود مشکلات مالی و اعتباری به پیشرفت برسیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تخصیص بیش از ۷ میلیارد بودجه به آموزش عالی تا دریافت مجوز برای پرتاب ماهواره به فضا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..