تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاذبه های استان البرز از آبشار خور تا کاروانسرای شاه عباسی!

البرز استانی است در همسایگی پایتخت که نامش از سال ۱۳۸۹ در نقشه ی ایران به چشم می خورد. مرکز این استان کرج است و ۶ شهرستان شامل کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس در آن وجود دارد. منابع آبی و طبیعی فراوان رشته کوه البرز، همچنین خاک حاصلخیز دامنه‌های البرز و دشت منتهی به آن همیشه محل استقرار و سکونت‌گاه‌های موقتی و دائمی اقوام و گروه های مختلف بوده است. همچنین جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که از دید بسیاری از گردشگران و حتی بومیان کرج دور مانده است. در ادامه با جاذبه های استان البرز بیشتر آشنا خواهید شد .

جاذبه های استان البرزآبشار خور از جاذبه های استان البرز

روستای خور در دامنه غربی قله گندم چال در ابتدای جاده چالوس، نرسیده به سد کرج قرار دارد.
منطقه توریستی خور دارای جاذبه های خاص گردشگری و سیاحتی و ورزشی مثل کوهنوردی و پیست اسکی همچنین بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده عسگری، گورستان قدیمی و تپه دژبر می باشد. آبشارخور نیز جزء مناطق ویژه طبیعت ایران است که حدود ۶۰ متر ارتفاع از سطح زمین دارد. واژه خور مخفف خورشید است.

جاذبه های استان البرزآبشارخورغار یخ مراد از جاذبه های استان البرز

این غار استالاگتیت و استالاگمیت هایی را از جنس یخ در خود جای داده است که بسیار زیبا است و قندیل ها و دریاچه های یخ زده اش زبان زد خاص و عام است. زیبایی و تعداد این عناصر در فروردین ماه به اوج خود می​رسد. در گذشته این غار از احترام خاصی میان مردم برخوردار بود تا جایی که ساکنان منطقه معتقد بودند که هر کس با خوردن یخ های این غار تا سال بعد به مراد خود می رسد و در نتیجه نام یخ مراد را برای غار برگزیدند.برای رسیدن به غار باید راهی جاده چالوس شوید وسپس به گچسر (نرسیده به خروجی دیزین) و روستای کهنه ده بروید.

در کنار گشت و گذار در این غار می توانید از زیبایی های جاده چالوس، سد امیرکبیر،
پیست بین المللی دیزین و روستای شهرستانک نیز دیدن کنید.

جاذبه های استان البرزغار یخ مرادجاده چالوس از جاذبه های استان البرز

بعضی ها این جاده را یکی از زیباترین جاده های جهان می دانند چون این جاده در هر فصل و با هر رنگی زیبا و چشم نواز است. سرسبزی بهار و تابستان، طبیعت هزار رنگ پاییز و لباس سفید زمستان، همه و همه شکل خاصی را به این جاده می دهند.

وجود رودخانه های آب شیرین مانند رودخانه کرج و چشمه سارهای بسیار زیبا،
غارهای طبیعی، آبشارهای مرتفع، کوه های بلند، درختان کهنسال، پوشش گیاهی و جانوری متنوع،
آبهای معدنی با خواص درمانی، این جاده را به یکی از زیباترین جادههای گردشگری کشور و حتی جهان تبدیل کرده است.

درباره جاده چالوس بیشتر بدانید

به‌دست‌دادن متر و معیاری برای زیبایی در اساس ناممکن است. به صدر نشستن جاده چالوس مسلماً به مذاق بسیاری خوش نیامده. عده‌ای استدلال می‌کنند (و استدلالی اقناع‌کننده هم هست) که زیبایی این جاده، بیش از آنکه برخاسته از زیبایی‌های ذاتی و طبیعی‌اش باشد، ناشی از موقعیت خاص این جاده در اطراف شهرهایی بزرگ است.

آن‌ها معتقدند «مردمانی که در آلونک‌های شهری و در هوای غبارآلود و کثیف، پنج‌شش روز هفته،
روزگار به سر می‌‌کنند، هم‌ایشان در تعطیلات آخر هفته به سرعت موشک به بیرون می‌زنند و در ترافیک جاده ساعت‌ها درجا می‌زنند و لذت می‌برند.
اگر چنین جاده‌ای اطراف شهری کوچک و خوش آب‌و‌هوا بود، محال بود چنین موقعیتی به دست آورد».

جاذبه های استان البرزجاده چالوسپیست بین المللی دیزین از جاذبه های استان البرز

امکان ورزش ها و فعالیت های مفرح و هیجان انگیز، همچون:
اسکی، اسنو برد، اسنومبیل، تیوپ سواری همچنین آب و هوای بسیار مناسب در چهار فصل سال و سهولت دسترسی دیزین را به یکی از مقاصد توریستی مهم در سطح ایران و خاورمیانه تبدیل کرده است. البته به دلیل شرایط آب و هوایی، امکان پرداختن به برخی از این تفریحات در همه ی روزهای سال وجود نداشته باشد پس پیش از رفتن به این پیست از دایر بودن امکانات تفریحی اطمینان حاصل کنید. برای اقامت نیز نگران نباشید چرا که در مجموعه ی دیزین دو هتل و چندین کلبه برای اقامت وجود دارد.

جاذبه های استان البرزپیست دیزینروستای شهرستانک از جاذبه های استان البرز

برای رسیدن به این روستا باید از جاده ی چالوس گذشت و به منطقه آسارا رسید.
شهرستانک در فاصله ۸۸ کیلومتری از تهران قرار گرفته که وجود آلاچیق و سرویس بهداشتی باعث می شود تا یک روز لذت بخش را در طبیعت تجربه کنید. قدمت این روستا بر اساس شواهد تاریخی به قرن ششم هجری باز می گردد که دیدنی های زیادی را در خود جای داده است؛ کاخ شهرستانک یا کاخ ناصری، کتیبه شهرستانک، درخت اُرس، قلعه دزدبند، رودخانه و آبشار از مهم ترین آنهاست.
علاوه بر دیدن این آثار تاریخی و طبیعتی بکر می توانیددر کوچه باغ هایی بی نظیر قدم بزنید،
دوچرخه سواری کنید و هیجان با موتور کراس را تجربه کنید.

کاخ مروارید از جاذبه های استان البرز

کاخ مروارید یا کاخ شمس، کاخی است که در مهرشهر کرج برای اقامت شمس پهلوی به مبلغ یک میلیون دلار ساخته شده و از دید معماری یکی از شاهکارهای معماریه جهان به شمار می رود. سازه اصلی و طرح کاخ به شکل یک سفره ‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته‌است. این عمارت فضاهای گوناگونی از جمله و اتاق صدف، تالار طلایی بار، دفتر مخصوص شمس، تالار پذیرایی، سالن سینما، سالن بیلیارد، استخر، آب‌نما، محل نگهداری پرندگان کمیاب و اتاق‌های خواب می‌باشد.

جاذبه های استان البرز

کاروانسرای شاه عباسی از جاذبه های استان البرز

این کاروانسرا در ابتدا مکانی برای استراحت کاروان‌ها بوده و در اوایل دوران قاجار به پادگان یا قلعه نظامی تبدیل شده و در اواخر دوران قاجاریه نیز به عنوان مدرسه از آن استفاده می‌شده ‌است. کاروانسرای شاه عباسی در سمت جنوب شرقی میدان توحید قرار گرفته‌است و قدمت آن به دوران صفویه می رسد.

جاذبه های استان البرز

ره آورد و غذاهای محلی

اگر میهمان این استان شدید حتما مرجو خورش، حلیم با گوشت گوسفند، یوان آش،
ترشی آش و خوراک لوبیا پیله را امتحان کنید. همچنین گلیم‌ بافی، منبت کاری،
مجسمه‌سازی، شیشه گری و سنگ تراشی از صنایع دستی این استان هستند.

پیشنهاد

در صورت اقامت در این استان پیشنهاد می کنیم از امامزاده زید و رحمان (ع) یا سه گنبدان،
امامزاده سلیمان (ع)، امامزاده طاهر، پل آصف الدوله، منبر ۷۰۰ ساله‌ در استان البرز،
آبشار کرکبود طالقان، غار وایسوار در روستای هیو ساوجبلاغ، باغ لاله‌های گچسر، قلعه احمدآباد (مصدق)، کاخ سلیمانیه، روستای تاریخی ورده و باغ پرندگان کرج دیدن کنید.

باشگاه خبرنگاران – روزچین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاذبه های استان البرز از آبشار خور تا کاروانسرای شاه عباسی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..