تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای نامه تاریخی ششم فروردین امام به آیت‌الله منتظری چه بود؟ +فیلم

ماجرای نامه تاریخی ششم فروردین امام به آیت‌الله منتظری چه بود؟ +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله حسینعلی منتظری از شاگردان امام خمینی(ره) و از مبارزین پیش از انقلاب بود که بارها در راه مبارزه به زندان رفت و تبعید شد. او پس از پیروزی انقلاب نیز مسئولیت‌هایی همچون امامت جمعه تهران، ریاست مجلس خبرگان قانون اساسی را عهده‌دار بود. اما مهم‌ترین مسئولیت وی قائم‌مقامی رهبری بود که در سال 64 این مسئولیت را پذیرفت. بعد از ماجرای مهدی هاشمی که منجر به اعدام وی شد و دفاع آیت‌الله منتظری از او، منتظری در سال 68 از این مقام برکنار شد.

امام خمینی (ره) در تاریخ ششم فروردین سال ۶۸ با ارسال نامه‌ای تاریخی به آیت‌الله حسینعلی منتظری، ایشان را از قائم‌مقامی رهبری برکنار کردند. امام راحل در بخشی از نامه‌ی خود می‌نویسد: "شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم..."

در مستند "قائم‌مقام" که تولید آن دو سال و نیم به طول انجامید، بسیاری از چهره ها و شخصیت‌های سیاسی همچون احمد منتظری، حجت الاسلام ری شهری، محسنی اژه ای، رازینی، عماد الدین باقی، عزت شاهی و آیت الله گرامی حاضر شده‌اند که جلوی دوربین قائم‌مقام برای اولین بار بعد از 30 سال از خاطراتشان درباره آیت الله منتظری صحبت کنند. از مصاحبه های آرشیوی و خاطرات مکتوب بسیاری دیگر از چهره های سیاسی هم در این مستند استفاده شده است. در ادامه بخشی از این مستند که به نامه‌ی تاریخی امام راحل(ره) برای عزل آیت‌الله منتظری اشاره دارد را مشاهده می‌کنید. 

انتهای پیام/

بخشی از مستند قائم‌مقام درباره نامه تاریخی ششم فروردین امام خمینی به آیت الله منتظری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای نامه تاریخی ششم فروردین امام به آیت‌الله منتظری چه بود؟ +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..