تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی که ترشحات بینی درباره سلامتی می‌گویند‌

وب سایت بدونیم: با شناخت درست نشانه ها می توانید مشکلاتی چون سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را تشخیص دهید. این نشانه ها بیشتر از روی ترشحات بینی تشخیص داده می شوند.

نکاتی که ترشحات بینی درباره سلامت مان می گویند

روان و شفاف

اگر آب بینی روان و شفافی دارید نشانه سلامت شماست. این نوع ترشحات شما را از آلودگی و گرد و خاک حفظ می کند. همچنین دارای پروتئین ها و آنتی بادی هایی است که با ویروس ها و باکتری هایی که وارد منافذ بینی می شوند مبارزه می کند. البته در مواردی هم نشانه آلرژی است به خصوص اگر با خارش و عطسه همراه باشد.

غلیظ و شفاف

این نوع مخاط نشانه آلرژی مزمن است که باعث گرفتگی و تورم بینی می شود. برای حل مشکل باید به پزشک مراجعه کنید.

سفید

این مشکل زمانی که سرماخودگی عادی دارید بوجود می آید و رنگ سفید آن به دلیل کمبود رطوبت در داخل بینی است.

زرد

اگر متوجه شوید که ترشحات بینی زرد رنگ شده اند باید بیشتر استراحت کنید و مایعات بیشتری بخورید زیرا یکی از نشانه های سرماخوردگی است. علت رنگ زرد آن سلول های خونی سفید مرده ای هستند که با ویروس ها مبارزه می کنند و بعد از اتمام کار وارد مخاط بینی می شوند.

سبز

مخاط سبز نیز از نشانه های مبارزه با سرماخوردگی است و نشان می دهد که بدن تمام تلاشش را برای مباره با التهاب کرده است. اما اگر این نشانه بیشتر از ۱۰ روز طول کشید به پزشک مراجعه کنید.

صورتی و قرمز

صورتی رنگ خوبی هست اما لزوما نمی تواند نشانه خوبی هم باشد. این رنگ در مخاط بینی نشان دهنده آسیب است. اگر خونریزی بینی بیشتر از ۱ ساعت طول کشید حتما باید پزشک مراجعه کنید.

قهوه ای

وقت آلودگی استنشاق می کنید ترشحات بینی قهوه ای رنگ می شود.

تقریبا سیاه

اگر سیگاری نیستید و به مواد مخدر اعتیاد ندارید رنگ تقریبا سیاه ترشحات بینی نشان دهنده عفونت قارچی در سیستم بدنتان است.

چسبناک، بدبو و بی رنگ

ترشحات چسبناک نشانه سینوزیت مزمن هستند. ترشحات بدون توقف بافت های حلق و بینی مخاط زیادی تولید می کند و باعث تشکیل این نوع ترشحات در بینی می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی که ترشحات بینی درباره سلامتی می‌گویند‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..