تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از شایع‌ترین علت مرگ ایرانی‌های زیر ۴۰ سال تا ممنوعیت فروش ۲۰ قلم خوراکی در بوفه‌های مدارس

وزارت بهداشت در شهریور ۹۶؛به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۶ با همه خوبی‌ها و بدی‌ها به اتمام رسید، در سال ۹۶ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود که در این بسته خبری می‌توانید مهم‌ترین اخبار نخستین ماه سال ۹۶  از شایعترین علت مرگ ایرانی های زیر 40 سال تا ممنوعیت فروش ۲۰ قلم خوراکی در بوفه‌های مدارس را مرور کنید، همچنین از محقق شدن یا به نتیجه نرسیدن برخی وعده‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان باخبر شوید.

دو واحد درس طب سنتی برای پزشکان ابلاغ شد

به منظور گسترش طب سنتی 2 واحد درسی به چارت پزشکی عمومی اضافه شد.

اقر لاریجانی مصوبه شصت‌وپنجمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مبنی بر ارائه دو واحد درسی «آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل» به رشته‌های علوم پزشکی را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه که با هدف افزایش آگاهی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی از درمان‌های سنتی و مکمل موجود و رایج و میزان تاثیر آنها و برقراری سیستم ارجاع مناسب تصویب شده است، 2 واحد درس «آشنایی با مبانی طب سنتی و مکمل» در مقاطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کارشناسی رشته‌های مامایی، پرستاری، فیزیوتراپی و علوم تغذیه، به صورت اجباری و در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته سایر رشته‌های علوم پزشکی، به صورت اختیاری، ارائه می‌شود.

تقدیر سازمان بهداشت جهانی از پوشش گسترده بیمه‌ای ایران

نماینده سازمان بهداشت جهانی‌ از سوی این سازمان از ایران به دلیل اجرای گسترده‌ برنامه استفاده همه اقشار‌ از خدمات بیمه‌ ارزان‌ قیمت‌ تقدیر کرد.

اطلس‌های مرگ استانی تدوین می‌شود

باقر لاریجانی نائب رئیس کمیته ملی بیماری‌های غیرواگیر از تدوین اطلس‌های مرگ استانی خبر داد و گفت: در این اسناد به تفکیک مشخص شده که عوامل خطر در هر استان چه مواردی هستند.

لاریجانی با اشاره به اهمیت بیماری های غیرواگیر، افزود: این بیماری ها سالانه موجب مرگ حدود ۳۸ میلیون نفر بوده و ۴ گروه از این بیماری ها عامل اصلی این مرگ و میرها هستند.

ایران تنها کشور منطقه در واکسیناسیون سلولی

نیکل‌ گیزو‌ رئیس‌ بخش‌ سیاه سرفه انستیتو‌پاستور‌ فرانسه اظهار کرد: در خاورمیانه ایران کشوری پیشرو در زمینه دانش واکسیناسیون است و تنها کشوری است که واکسیناسیون‌ سلولی را انجام می‌دهد که انستیتو‌پاستور‌ ایران و فرانسه در حال تبادل‌ جدیدترین‌ تکنولوژی‌ها در زمینه واکسیناسیون‌ هستند.

رئیس‌ بخش‌ سیاه سرفه انستیتو‌پاستور‌ فرانسه، ادامه داد: یکی از چالش‌های مطرح در بیماری سیاه‌سرفه دو گونه واکسیناسیون‌ این بیماری است، در آمریکا و اروپای غربی‌ واکسیناسیون‌ سیاه‌سرفه‌ با بخشی از باکتری ضعیف شده انجام می‌شود، اما در ایران از واکسن سلولی‌ استفاده می‌شود.

انجام عمل تعويض دريچه آئورت از طريق پوست

نو‌حی رئیس انجمن قلب و عروق ایران بیان کرد: برخی عمل‌های تخصصی مانند تعویض دریچه آئورت‌  از طریق پوست انجام می‌شود و این عمل سنگین در بخش خصوصی و دولتی به وسیله تیم مجرب و کار کشته‌ صورت می‌گیرد،انجام این عمل جراحی در شهرهایی مانند مشهد، شیراز و تبریز نیز در حال توسعه است.

وی تأکید کرد: در یک دوره‌ای ما رکورد پیوند قلب را شکاندیم‌ به طوری که 15 تا 20 پیوند در کودکان انجام شد.

ممنوعیت فروش ۲۰ قلم خوراکی در بوفه‌های مدارس/ چیپس و پفک از مدارس جمع می‌شوند

خسرو صادق نیت رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ممنوعیت فروش 20 قلم خوراکی در بوفه‌های مدارس از اول مهرماه خبر داد.

 صادق نیت در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 100 هزار بازرسی از بوفه مدارس انجام شد و امسال شرایط بوفه ها را سخت گیرانه تر کنترل می کنیم به طوری که ورود 20 قلم از مواد غذایی مضر به بوفه ها را ممنوع اعلام کرده ایم.

ورود چند واکسن جدید به چرخه واکسیناسون کشور/ واکسن آنفلوآنزای فصلی ایرانی در راه است

مصطفی‌ قانعی رئیس سابق انستیتو‌ پاستور ایران با اشاره به واکسن‌های در حال ساخت‌ در این مرکز‌، گفت: واکسن ام.ام.آر هموفیلو‌س آنفلوآنزا‌ و آنفلوآنزای‌ فصلی در انستیتو‌ پاستور در حال ساخت است و واکسن آنفلوآنزای‌ فصلی ساخت آن امسال پایان می‌یابد‌.

وی افزود: واکسن‌ روتاویرو‌س‌، پنو‌موکوک، مننژیت‌، واریسل‌ لازوستر، برای ساخت‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ است و امیدواریم در چهار سال آینده از 18 واکسنی‌ که در دنیا‌ تولید می‌شود 11 واکسن در ایران زده می‌شود تا این  اختلاف هفت موردی را پوشش دهیم‌.

رکورد تغییر معاون در دولت دوازدهم/ 8 انتصاب جدید وزیر بهداشت بعد از رای اعتماد

سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر بهداشت دولت دوازدهم منصوب شد.

هر وزارتخانه‌ای پس از انتصاب وزیر دستخوش تغییر و تحول می‌شود، اما وزیر بهداشت از دیروز تاکنون حکم عزل و نصب ۴ معاون، انتصاب ۲ مشاور و ۲ دانشگاه علوم پزشکی را صادر کرده است.

حوادث شایعترین عامل مرگ افراد زیر ٤٠ سال/ صنعت خودرو قبل از اشتغال به فکر سلامت مردم باشد

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: خوشحالیم که برای نخستین بار چنین جشنواره اى برگزار شده است زیرا حوادث شایع‌ترین علت مرگ و میر در افراد زیر ۴۰ سال که نقش اقتصادى در کشور دارند محسوب مى شود.

وی افزود: ۷ درصد آسیب به اقتصاد کشور ناشى از حوادث است که این مسئله به طور کامل قابل پیشگیری است و اگر رعایت کنیم یک نفر نیز جان خود را به این دلیل از دست نمى دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حوادث سالانه عامل از کارافتادگی ۴ میلیون مى شود، تصریح کرد: این افراد سال‌های آینده عمر خود را از دست مى دهند.

بیماری‌های مزمن عامل 80 درصد مرگ‌ومیرهای کشور/ 30 درصد ایرانی‌ها تا 15 سال آینده دیابتی می‌شوند

 رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات زیادی از نظر کنترل بیماریهای عفونی نصیب کشورمان شد و از سوی دیگر خوشبختانه میزان امید به زندگی با حساب بدو تولد و تا مرگ با افزایش 32 سال از 51 به 76 سالگی رسید.

ملک‌زاده ادامه داد: با وجود اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده ، نرخ باروری در ایران تا 50 درصد کاهش یافته به گونه‌ای که هم اکنون سن باروری به بیش از 30 سال رسیده است، وضعیتی که با ادامه آن تا 20 سال آینده ایران پیرترین جمعیت را خواهد داشت.

وی با اشاره به جولان بیماریهای غیرواگیر مزمن در بیش از 80 درصدی مرگ و میرها اظهار کرد: دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی، بیماریهای کبد، مشکلات عصبی، پرفشاری خون و نظایر آن تقریبا مهمترین بیماریهای غیر واگیردار و عوامل اصلی مرگ و میر در ایران هستند.

وی افزود: در حالی که هم اکنون تنها 10 درصد از مردم کشور دیابت دارند، متاسفانه 25 درصد دیگر که عموما جوانان هستند، در مراحل اولیه این بیماری قرار دارند و اگر این وضعیت کنترل نشود تا 15 الی 20 سال آینده بیش از 30 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت می شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از شایع‌ترین علت مرگ ایرانی‌های زیر ۴۰ سال تا ممنوعیت فروش ۲۰ قلم خوراکی در بوفه‌های مدارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..