تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرض دهید و به قرضدار مهلت دهید

قرض دهید و به قرضدار مهلت دهید.به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام صادق(ع) فرمودند: «هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند او را نگاه می‌دارد و هرکس شکر گذارد، خداوند روزی او را افزایش می‌دهد و هرکس به خدا قرض دهد، خداوند به او پاداش نیک می‌دهد».

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می‌گوید: در مورد مهلت دادن به قرضدار در قرآن آمده است: «اگر از کسی طلبکار هستید، تنگدست شود، به او مهلت دهید تا توانگر گردد». پس اگر کسی به شما بدهکار است، پولی ندارد که بدهی اش را بپردازد، به او مهلت دهید.

وی افزود:  پدر من یک وصیت خوبی کرده بود که من نشنیده ام کسی چنین وصیتی کرده باشد. اول گفته بود اگر کسی به من بدهی داشت، بعد از من برای گرفتن بدهی سراغش نروید، اگر خودش بدهی اش را آورد، از او بگیرید و اگر نداشت و نیامد، شما سراغ او نروید. دوم اینکه یک دستمال به من نشان داد و گفت: وقتی برای امام حسین گریه می کردم، اشک چشمانم را با این دستمال پاک می‌کردم؛ این را نگه داشته ام تا وقتی خواستید مرا کفن کنید، این را درون کفنم بگذارید. حضرت آیت الله نجفی مرعشی هم همین وصیت را کرده بودند که دستمال‌هایی که با آن اشک بر اباعبدالله(ع) را پاک نموده، درون کفن بگذارند. اینها عقاید خوبی است.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی گفت: وقتی که بچه بودم شخص تاجری در همسایگی ما بود که خیلی مرا دوست داشت. پدر من زمانی به پانصد تومان پول احتیاج پیدا کرده بود. به سراغ او رفتیم تا پول را قرض بگیریم که آن همسایه گفت می دهم اما به شرطی که فردا شب برای افطار به منزل ما بیایید. الان هم چنین کسانی پیدا می‌شوند؟ پس اگر کسی به شما بدهکاری دارد، چیزی نگویید و به او مهلت دهید؛ این مهلت دادن خیلی ثواب دارد.

منبع: احسن الحدیث

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرض دهید و به قرضدار مهلت دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..