تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهر نیویورک و تغییرات بسیار زیاد آن با گذر زمان!

شهر نیویورک که به میدان تایمز، سنترال پارک و آسمان خراش هایش شهرت بسیاری دارد، از ابتدا به شکل امروزی اش نبوده و در گذر زمان شاهد تغییرات بسیار زیاده بوده است.در حدود ۲۰۵۰۰ سال پیش در عصر یخبندان، سرتاسر این سرزمین را لایه ای یخ به ضخامت صدها متر پوشاند و سنگ بستر شهر نیویورک را به وجود آورد.

تغییرات شهر نیویورک

حالا نواحی پنج گانه ی شهر نیویورک تغییرات زیادی کرده است؛ به گونه ای که ۸/۵ میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و این تعداد رو به افزایش است.

در ادامه تصاویر شهر نیویورک پیش از صنعتی شدن را مشاهده می‌کنید :

شهر نیویورکنقشه شهر نیویورکشهر نیویورکشهر نیویورک در گذشتهشهر نیویورکتصویر قدیمی از شهر نیویورکشهر نیویورکنیویورکشهر نیویورکسربازان شهر نیویورکشهر نیویورکساختمان سازی در شهر نیویورک در قدیم

شهر نیویورک

درباره سنترال پارک شهر نیویورک بیشتر بدانید

سنترال پارک ، محوطه‌ی سبز وسیعی است که در بخش مرکزی منهتن و در قلب شهر نیویورک واقع شده است. این پارک شهری در سال ۱۸۷۳ افتتاح شد. در آن زمان مساحت این پارک، ۷۷۸ جریب معادل ۳۱۵ هکتار بود،
اما در سال‌های بعد این میزان دستخوش تغییر شده و پارک وسعت بیشتری یافت،
به طوری که اکنون ۸۴۳ جریب (۳۴۱ هکتار)، وسعت دارد.

در ۱۸۵۸ فردریک لاو اُلمستد (Frederick law Olmsted) و همکارش کالورت واکس (Calvert Vaux)، برنده‌ی یک مسابقه طراحی فضای سبز شده و به دنبال آن مسئولیت طراحی و اجرای این محوطه‌ی سبز عظیم را بر عهده گرفتند. عملیات احداث پارک کمی بعد و در همان سال آغاز شد. حتی جنگ داخلی آمریکا نیز خللی در ساخت آن ایجاد نکرده و سرانجام درسال ۱۸۷۳ این عملیات به اتمام رسیده و سنترال پارک پا به عرصه‌ی وجود نهاد.

هزینه‌ی نگهداری و حراست از این پارک سالانه ۳۷٫۵ میلیون دلار است که ۸۳٫۵% آن
توسط کمیسیون سنترال پارک (Consevancy Central Park)، تأمین می‌گردد.

سنترال پارک را می‌توان یکی از پربازدیدترین پارک‌های ایالات متحده و یکی از معروف‌ترین پارک‌های جهان به شمار آورد.

البته این پارک نیز همانند دیگر فضاهای سبز شهری با موانع و چالش‌های متعددی روبرو بوده است. در طول قرن بیستم با تغییر سبک زندگی مردم و ورود هر چه بیشتر ماشین به زندگی روزمره، نیاز به فضای سبز برای گردش، برگزاری پیک نیک و حتی قدم زدن کرد بیشتری یافت، به ویژه آنکه ماشین‌ها آلودگی زیادی به بار می‌آوردند. به هر روی در دل یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان، فرصتی برای شهروندان فراهم آمده تا از وقت گذرانی در طبیعت بهره‌مند شده و تمدد اعصاب کنند.

درباره میدان تایمز در شهر نیویورک بیشتر بدانید

این مکان از سال ۱۹۰۴ میلادی (۱۲۸۲ شمسی) میدان تایمز خواند می‌شود.

منطقه‌ای که ما آن را به عنوان میدان تایمز می‌شناسیم تا زمانی که نشریه تایمز ستادش را در سال ۱۹۰۴ میلادی (۱۲۸۲ شمسی) به آنجا منتقل کرد میدان «لانگاکر»(Longacre) خوانده می‌شد که آن‌ها این ساختمان را در سال ۱۹۱۳ میلادی (۱۲۹۱ شمسی) بزرگ‌تر کردند.

برخلاف نامش، این مکان اصلاً یک میدان نیست و هرکسی که این مکان را دیده،
می‌داند که این میدان در واقع یک مثلث است چرا که تئاتر «برادوی» این مربع را به صورت اریب قطع می‌کند.

مغازه‌های فروش فیلم و تئاترهای ارزان‌قیمت در میدان تایمز

شما هرگز فکر نمی‌کردید که این میدانی که در حال حاضر کاملاً بازسازی شده و تغییرات زیادی به چشم خود دیده است در دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ میلادی مرکزی برای فروش فیلم، شهرفرنگ‌ها و خانه‌هایی برای نمایش فیلم‌های مختلف بوده است و این مکان‌ها سرتاسر میدان تایمز را پر کرده بودند البته مصرف مواد و وقوع جرم در آن زمان در ای میدان بسیار بالا بود.

آن زمان، نیویورک به خاطر تاکسی‌های زرد و رانندگان تاکسی خاصش،
معروف بود و درست زمانی بود که هم گردشگران و هم افراد محلی از این ناحیه
به دلیل اینکه یکی از خطرناک‌ترین محل‌های شهر محسوب می‌شد، دوری می‌کردند.

در ۱۹۸۱ میلادی (۱۳۵۹ شمسی)، نشریه «رولینگ استون» (Rolling Stone)، خیابان ۴۲ غربی
که به این میدان ختم می‌شود را «ناامن‌ترین محله در کل آمریکا» خواند.

روشنایی میدان تایمز

اگر شما بعد از ساعات تاریکی از این محل عبور کنید، شما خواهید فهمید که آلودگی نوری در اینجا واقعی است.
حتی پس از غروب خورشید، احساس سرزمین آفتابی جاودانه را دارد.
در واقع، میدان تایمز بسیار نورانی است، به گونه‌ای که یکی از اندک نقاطی است که فضانوردان می‌توانند از فضای خارج از زمین به راحتی آن را تشخیص می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان – زومیت – کجارو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهر نیویورک و تغییرات بسیار زیاد آن با گذر زمان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..