تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




الزامی در اکران همه فیلم های تولید شده نداریم

غلامرضا موسوی  دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درمورد ظرفیت اکران در سینمای ایران گفت: هر سال ظرفیت اکران 65 تا 70 درصد است که با توجه به حجم تولیدات سینمایی بخشی از آن ها نمایش داده نمی شوند. تهیه کننده از روز اول وقتی اثرش را تدارک می بیند، به خوبی می تواند تشخیص دهد که فیلمش می‌تواند در سینما نگاه ها را به خود جذب کند یا می تواند رنگ پرده اکران را به خود ببیند یا خیر.

وی ادامه داد: اگر این محوریت ها در زمان تولید در نظر گرفته شود دیگر هیچ فیلمی پشت درب اکران نخواهد ماند و تولیدات به درستی صورت می گیرد. تولید کنندگان باید در ابتدا بدانند که فیلمشان مخاطب دارد یا نه و طبیعی است که وقتی فیلمی نه به درد هنر و تجربه می‌خورد و نه سینماهای حرفه ای، قاعدتا به نمایش خانگی می رسد و جایی برای اکران ندارد.

موسوی در  پاسخ  به این سوال که چرا با پیش داوری برخی سینماداران  فیلم های خوب اکران نمی شوند و یا بدترین زمان را به آن اختصاص می‌دهند، گفت: برخی مواقع سینماداران تخمین می زنند که یک فیلم نمی فروشد، اما بعد از اکران مشخص می شود که نگاه مخاطبان را به خود جلب می‌کند که البته این اتفاق نادر است. در سال 97 هم به طور حتم آثاری داریم که به اکران نرسد و تنها 70 درصد فیلم ها اکران می شوند و مابقی پشت در اکران می مانند. تا زمانی که عرضه و تقاضا با هم منافات داشته باشد، این روند ادامه دارد. ما 5 هزار سالن سینما نیاز داریم و تنها  500 پرده سالن داریم و باید به این عدد مورد نیاز برسیم. در واقع فیلم های خارجی هم نباید به عرصه اکران ما ورود نکنند تا این چرخه به درستی به کار خود ادامه دهد.

دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان در ادامه به محوریت فیلمنامه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سینما پروسه خاص خودش را دارد تا مخاطب را به سمت خود جذب کند. یک فیلم باید فیلمنامه و کارگردان مناسب و کار بلدی داشته باشد تا بتواند نگاه مخاطب را به خود جلب کند. یک فیلم خوب چارچوب های خاص خودش را دارد که رکن اصلی آن فیلمنامه است و تا زمانی که یک اثر داستان خوبی نداشته باشد، مخاطب به سمت سینما نمی رود.

انتهای پیام/

شرایط فروش خوب یک فیلم سینمایی از زبان یک تهیه کننده



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «الزامی در اکران همه فیلم های تولید شده نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..