تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراخوان جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری/ معرفی کتاب‌های پرفروش های طرح تابستانه کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در مرداد ماه سال 96 رخ داده است. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می‌کنیم:

پرفروش های طرح تابستانه کتاب اعلام شد

طرح تابستانه كتاب با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از 15 مرداد ماه به مدت 20 روز در مراكز استان‌ها و 30 روز در شهرستان‌ها اجرا و پرفروش‌های این طرح اعلام شد. در زیر به برخی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

كتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»، «سمفونی مردگان»، «چشم‌هایش»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌كنم»، «یک عاشقانه‌ آرام»، «جای خالی سلوچ»، «سووشون»، «پاییز فصل آخر سال است» و «سال بلوا» جزو پرفروش‌ترین كتاب‌های تالیفی طرح «تابستانه كتاب» هستند. همچنین، از جمله كتاب‌های ترجمه‌ای كه در طرح «تابستانه كتاب» در صدر پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توان به كتاب‌های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از كل»، «دختری كه پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «یك بعلاوه یك»، «عقاید یك دلقک» و «هنر شفاف اندیشیدن» اشاره كرد.

جعفر سبحانی تبریزی، محمد محمدرضایی، زهرا آیت اللهی، امیرحسین بانكی پورفرد، آدام هارت دیویس، خاویر كرمنت، هما پوراصفهانی، عباس قمی، ریكا زارای و محمود حكمت نیا جزو پرفروش‌ترین نویسنده‌های كتاب‌های عمومی طرح «تابستانه كتاب»  قرار گرفته‌اند.

فروش تابستانه کتاب از مرز 142 هزار نسخه گذشت

در هفتمین روز از اجرای طرح «تابستانه کتاب» در مردادماه که با مشارکت 827 کتاب‌فروشی از 31 استان کشور برگزاری شد، تعداد کتاب‌های فروش رفته به 142 هزار و 182 نسخه رسید.

در بین 31 استان‌ شرکت‌کننده در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با 149 کتاب‌فروشی در صدر قرار داشت و پس از آن، استان اصفهان با 99 کتاب‌فروشی و قم با 95 کتابفروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه کتاب» قرار گرفته‌اند.

همچنین خراسان‌ رضوی با 81،‌ فارس با 50، کردستان با 33، آذربایجان‌ شرقی با 30،‌ کرمان با 30‌، مازندران با 25، خوزستان با 23، آذربایجان غربی با 21 و همدان با 20 کتاب‌فروشی در این طرح شرکت کردند.

حضور 100 عنوان از کتاب‌های کانون در پکن

انتشارات کانون با ارائه و معرفی 100 عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت کرد. بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ یک تا ۵ شهریور در حالی برگزار شد که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی بود. بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد. شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» بود.

فراخوان بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری منتشر شد

فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری، در سه بخش قصه‌گویی، مقاله‌نویسی و داستان‌نویسی رضوی منتشر شد. مربیان، قصه‌گویان آزاد، پژوهشگران و نویسندگان فرصت داشتند با توجه به زمان تعیین شده در هر بخش، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

غلامرضا شکوهی درگذشت

غلامرضا شکوهی از شاعران برجسته خراسانی روز سه‌شنبه 10 مرداد ماه بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت. در پی درگذشت این هنرمند، برخی اشخاص و نهادها پیام تسلیتی صادر کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل سابق خانه کتاب و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری اشاره کرد.

کتاب خداحافظ سالار رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار»، در تالار سوره حوزه هنری با حضور حمید حسام, نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» و خانواده سردار همدانی برگزار شد.

دهمین دوره جایزه جلال ‌آل‌احمد برای دهمین دوره فراخوان داد

دهمین دوره جایزه ادبی جلال‌ آل‌احمد که همه ساله در ایام زادروز این نویسنده نامدار ایرانی برگزار می‌شود، از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت کرد تا آثار خود را تا پایان شهریور و در چهار گروه داستان بلند و رمان، مجموعه داستان کوتاه، نقد ادبی و مستندنگاری به این دبیرخانه بفرستند.

مدیا کاشیگر در گذشت

مدیا کاشیگر در پی بیماری ریوی در بیمارستان درگذشت. این نویسنده و مترجم که به دلیل مشکل تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بستری بود، هفتم مردادماه در سن ۶۱ سالگی از دنیا رفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراخوان جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری/ معرفی کتاب‌های پرفروش های طرح تابستانه کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..