تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توزیع یکنواخت گردشگری در کشور اتفاق افتاده است/ استقبال مسافران از برنامه های نوروزگاهی

توزیع یکنواخت گردشگری در کشور اتفاق افتاده است/ استقبال مسافران از برنامه های نوروزگاهیبه گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد در خصوص وضعیت گردشگری در نوروز 97 به خبرنگاران گفت: تا به امروز به اهدافی که پیش بینی شده بودند دست پیدا کردیم و افزایش قابل توجه سفر را داشتیم. آمار تصادفات کاهش داشته و میزان نارضایتی و شکایات مسافران نوروزی حدود  ۴۶ درصد کمتر شده است. اینها اهدافی بود که برای آن برنامه ریزی شد.

وی افزود: خوشبختانه از ۲۷  اسفند ماه تا ۴ فروردین از عدد ۱۷ میلیون و  ۴۰۰ هزار مسافر  عبور کردیم که یک رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. می توانیم بگوئیم مجتمع های بین راهی مملو از گردشگر است و برنامه های متنوعی را در همه شهرهای کشور تدارک دیده ایم. با دستور رئیس جمهور مبنی بر اجرای برنامه های شاد و امیدبخش، حدود ۷۸۰ مکان را به اجرای برنامه های نوروزگاهی اختصاص دادیم تا مردم از سفرهایشان لذت ببرند. خوشبختانه این اتفاق افتاده و آمارها نشان از رشد سفر و رضایتمندی مسافران دارد.

مونسان ادامه داد: تلاش داشتیم که توزیع یکنواخت گردشگری را نیز در کشور داشته باشیم، زیرا همه جاهای کشور جاذبه های دیدنی طبیعی و تاریخی دارند و این جاذبه ها محدود به نقاط ویژه ای از کشور نیستند. خوشبختانه باید بگوئیم هم اکنون توزیع یکنواخت گردشگری در کشور اتفاق افتاده است و استانداران مناطق غربی و جنوبی احساس رضایت داشتند و آمارهایشان افزایشی بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: پرتال جامع گردشگری کشور عدد ۵ میلیون بازدیدکننده را ثبت کرد و کمک کرد تا ما توزیع یکنواخت گردشگری را در کشور داشته باشیم. یعنی هم همه نقاط کشور از درآمدهای حوزه گردشگری برخوردار شوند و هم شادی و نشاط را به همه شهرهایمان برده باشیم و هم با توزیع سفر بتوانیم کاهش تصادفات را داشته باشیم. الحمدالله همه این اهداف محقق شده اند.

مونسان ادامه داد: آمارهایمان همچنان رو به افزایش است و برگشتی های ما کمتر از سفرهای جدیدی است که آغاز می شود و این نشان می دهد سفرهای جدید در حال تولید است.

وی تصریح کرد: خوشحال کننده است که ما در سال ۹۶ ، ۶۴ درصد رشد صادرات در حوزه صنایع دستی داشتیم و فروش داخلی قابل ملاحظه ای هم داشتیم. امیدواریم با اجرای برنامه تجاری سازی بازاریابی بهتری را برای صنایع دستی داشته باشیم. شعاری که مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از تولید داخلی است و یکی از حوزه هایی که ملت باید از آن حمایت کنند بخش صنایع دستی است که هنر و صنعت در آن با هم تلفیق شده اند. می دانم که صنایع دستی در دلهای مردم و مثل هویت کشور ماست. من در همینجا از مردم خواهش می کنم با خریدشان از صنایع دستی کشور از این حوزه حمایت کنند، زیرا حوزه صنایع دستی اشتغال خوبی را ایجاد می کند و موجب توزیع عادلانه ثروت و مهاجرت معکوس در روستاها خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در حوزه گردشگری هم گردشگری داخلی و خارجی داریم و امسال توجه بیشتری به موضوع ایرانگردی داریم. نباید از گردشگری داخل غافل بشویم. روز گذشته با معاون اول رئیس جمهوری صحبت هایی کردم و ان شاءالله با کمک های وی بتوانیم حوزه گردشگری را هم رونق بدهیم. اگر بتوانیم تعطیلات زمستانی را نهایی کنیم، در حقیقت عید دومی را در کشور ایجاد می کنیم و نقاط جنوبی کشور که مناطق گرم هستند در نیمه دوم سال می توانند کاملا از سفرها برخوردار شوند و یک توزیع سفر مجددی را در کشور خواهیم داشت.تعطیلات زمستانی چون قبل از ایام نوروز است تاثیر بسزایی در خروج گردشگر از کشور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حوزه گردشگری خارجی هم عمده کاری که باید انجام بدهیم، شامل برند سازی، معرفی،تبلیغات و بازاریابی است. قصد داریم با سازمان برنامه و بودجه طرحی را اجرا کنیم تا حضورمان در نمایشگاههای مهم و بین المللی گردشگری بیشتر و با کیفیت تر باشد. تاکنون به واسطه اعتبارات محدود حضور پر رنگ و زیبایی در این نمایشگاهها نداشته ایم. گردشگری خارجی با دست به دست دادن عوامل مختلف رونق پیدا می کند. وزارت خارجه در صدور ویزا همکاری خوبی را با ما دارد و انشاءالله این همکاری ها گسترش پیدا کند.

مونسان خاطرنشان کرد: موزه های ما از لحاظ غنا در دنیا نمونه ندارند و قیمتی که برای ورود به موزه ها اخذ می شود حمایتی است. این درآمدها صرف حمایت از موزه ها می شود و من فکر میکنم مردم علاقمند باشند که قیمت بیشتری بپردازند تا ما به خوبی از موزه ها نگهداری کنیم. ایام ویژه ای هم برای بازدید رایگان از موزه ها هستند؛ همان بحث حمایت از تولید داخلی در خصوص میراث فرهنگی نیز صدق می کند.

معاون رئیس جمهور در پایان موضوع قرارگیری راه آهن جمهوری اسلامی و جنگل های ایرانی در روند ثبت جهانی شدن را تایید کرد و گفت: هر دو موضوع در دستور کار معاونت میراث فرهنگی قرار گرفته و درخواست اصلاح پرونده از سمت یونسکو روندی طبیعی است؛ پرونده های ما بطور مرتب ارجاع می شوند تا تکمیل شوند و آنچه یونسکو می خواهد ارائه شود.

انتهای پیام/

رشد 64 درصدی صادرات صنایع دستی در سال 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توزیع یکنواخت گردشگری در کشور اتفاق افتاده است/ استقبال مسافران از برنامه های نوروزگاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..