تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهانگیری: استفاده از کالای خارجی برای برخی پرستیژ شده است

با حضور معاون اول رییس جمهور از خودروی هیوندای اکسنت جدید شرکت کرمان موتور رونمایی شد.

 باید تولیدکننده داخلی را از قاچاق کالا ایمن کنیم

منطقه کویر، ظهر امروز چهارم اسفندماه در مراسمی معاون اول رییس جمهور از خودروی هیوندای اکسنت جدید شرکت کرمان موتور رونمایی کرد.

همچنین اسحاق جهانگیری از خط تولید النترا، اکسنت و ... سایر خودروهای کرمان موتور بازدید کرد.

همچنین در این مراسم فرماندار بم با اشاره اینکه ارگ بم نماد کامل تعامل انسان و طبیعت در دل کویر است اظهار کرد: مجموعه ارگ جدید در بحث حمایت از کالای داخلی فعالیت می کند و ٢٥ درصد این خودرو تولید داخلی است.

محصول ایرانی زمانی موفق خواهد بود و معتبر باشد باید راهکارهای مناسب آن را نیز اجرا کنیم و نمی‌توانیم این راه را صرفا با جلسات پیش ببریم، این جهت گیری حمایت از کالای ایرانی یک هدف گیری بسیار عالمانه و دلسوزانه‌ای است.

اسحاق جهانگیری ظهر امروز (۴ فروردین) در آئین رونمایی از اولین خودروی تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور با ابراز امیدواری از اینکه سال جاری سالی پر از موفقیت و نشاط باشد، گفت: امیدواریم در سال جاری چالش‌ها و محرومیت‌هایی که پیش روی ملت و کشور است، بتوانیم برطرف کنیم.

امیدوارم در سال جاری بتوانیم مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی کشور را رفع و پیشرفت و توسعه کشور را در مسیر صحیحی قرار دهیم و هر روز شاهد موفقیت‌های جدیدی در کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بیان کرد: واقعیت این است که هیچ کشوری نمی‌تواند به توسعه دست پیدا کند مگر آنکه به تولیدات داخلی و سرمایه گذاران خود اهمیت ویژه‌ای قایل شده باشد.

باید به محصولی که حاصل دست رنج کارگر، سرمایه گذار است احترام گذاشت و از آن حفاظت کرد، مگر می‌شود سرمایه‌گذار یا مدیری یا کارشناس یا کارگر که این محصول را تولید کرده‌اند محترم نباشند؟ ما باید به صورت جدی به این موضوع بپردازیم.

برای این که محصول ایرانی موفق و معتبر باشد باید راهکارهای مناسب آن را نیز اجرا کنیم و نمی توانیم این راه را صرفا با طرح پیشنهادات و جلسات پیش ببریم، این جهت گیری حمایت از کالای ایرانی یک هدف گیری بسیار عالمانه و دلسوزانه‌ای است.

وی با بیان این که باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ ما از محصول ایرانی حمایت کند، تصریح کرد: استفاده از کالای خارجی برای برخی از مردم پرستیژ شده است، باید رسانه‌ها، صاحبان تریبون به جای آنکه از تریبون‌های خود برای محکوم کردن عده‌ای استفاده کنند، بیایند از تریبون‌های خود برای اصلاح فرهنگ مردم استفاده کنند و فرهنگسازی لازم را برای استفاده از کالای ایرانی در بین مردم ترویج دهند.

معاون اول رییس جمهور حمایت از کالای ایرانی موضوع اول فرهنگ سازی در این زمینه دانست و بیان کرد: تولید کننده باید متعهد شود که قیمت و کیفیت کالای تولیدیش مناسب محصولش باشد، یعنی به یک کالای بازار انحصاری داده شده شود تا محصولی با هر کیفیت بد و قیمت بالای تولید کند و اجازه رقابت به سایر رقبای خارجی او ندهیم این یک جفا به مردم است.

ما در عین حالی که از مردم می خواهیم از کالای ایرانی در راستای حمایت از کالای ایرانی، استفاده کنند، اما در عین حال از تولید کننده می خواهیم که کیفیت و قیمت کالای تولیدش مناسب باشد، بنابراین باید حتما بازار رقابتی ایجاد کنیم و باید برای همه محصولات رقیب ایجاد کنیم و مردم نیز باید به دنبال کالای با کیفیت بالای ایرانی بروند.

جهانگیری یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی را حمایت از کالای داخلی دانست و عنوان کرد: مبارزه با قاچاق کالای یکی از انتظارات به حق تولیدکنندگان می باشد، متاسفانه ایران جزی محدود کشورهای است که در آن قاچاق کالا وجود دارد.

در بررسی‌هایی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و  ارز به این نتیجه رسیدیم که حدود ۶ کالای پایه اصلی قاچاق هستند که موبایل، نساجی، قطعات خودرو و ... از جمله آنها می باشد بنابراین تصمیم گرفته شد که روی این کالاها تمرکز بیشتری شود و برای آنها راهکار پیدا کنیم که برای موبایل اجرا شد.
 

معاون اول رییس جمهور با بیان این مطلب که همان روشی که برای مبارزه با قاچاق موبایل صورت گرفته برای سایر محصول انجام دهیم، تصریح کرد: باید تولید کننده داخلی خیالش از بابت قاچاق کالا ایمن شود و مطمئن شود که از طریق قاچاق کالا از پای در نمی‌آید، همچنین واردات کشور باید مدیریت شود و ما نمی توانیم درهای بازار کشور را به روی واردات کاملا باز کنیم.

وی از لزوم حضور کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی سخن به میان آورد و عنوان کرد: مردم باید بدانند آن کالای ایرانی که توانسته صادراتی شود و در بازارهای بین المللی حضور یابد، حتما کیفیت بالایی دارد لذا بیشتر چنین کالاهایی خریداری کنند.

 باید در سطح دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی متمرکز روی سیاست حمایت از کالای ایرانی شویم و ضمن آنکه باید به سرمایه گذار و تولید کننده اطمینان داد.

به چه حقی به خود اجازه می‌دهیم که با تولیدکننده ای که به هر دلیلی با او مشکل داریم چوب لای چرخ کارش بگذاریم؟ آنها تعداد زیادی را مشغول به کار کرده اند.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم وجود خدمات پس از فروش برای کالاهای تاکید کرد و افزود: در سال ۱۳۹۲ بخشنامه ای ابلاغ کردم که هر کالای بادوامی که وارد کشور می شود باید آن شرکت خارجی در ایران نمایندگی داشته باشد و مسئولیت خدمات پس از فروش کالای خود را برعهده بگیرد.

وی با بیان این مطلب که می دانم فضای بین المللی برای شما فضای مناسبی ممکن است نباشد، تصریح کرد: اما باید بدانیم که ایران یک کشور با عظمت و بزرگی است به طور مثال فقط با همین ارگ تاریخی بم، می توان عظمت ایران را به رخ جهانیان کشید.

جهانگیری با بیان این مطلب که ملت ایران با این تحریم ها و تهدیدات می خواست بترسد امروز این جایگاه را نداشت، اظهار کرد: پشتوانه ما تمدنمان است و ما با تمدنمان با دنیا صحبت می کنیم، افرادی همچون ترامپ نمی توانند تهدیدی برای ما باشد و مانع کارهای ما شود، ممکن است ما را اذیت کنند و نگذارند کارهای توسعه ای ما آنگونه که می خواهیم پیش نرود اما ایران در قرن‌های متمادی خطرات خیلی بزرگ‌تر در پیش رو داشته و به خوبی از آنها عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در تمدن دنیا سهم دارد و باید با ملت ایران با احترام صحبت شود، بیان کرد: اگر با ادب و با استدلال با ما صحبت شود، ایرانیان همواره نشان داده اند که اهل گفت‌وگو و مذاکره هستند، حالا اردیبهشت نیز خواهد رسید و آمریکایی‌ها نشان خواهند داد که آیا می‌توان به آنها اعتماد کرد و آیا این توافق را می‌شود امضاء کرد یا نه؛ اگر آمریکایی‌ها به این پشت پا بزنند حداقل پیام آن این است که مردم جهان و کشورها باید بپذیرند که با آمریکایی‌ها نمی توان تفاهم کرد.

جهانگیری با تاکید بر این که فضای بین المللی برای ما مهم است و می‌خواهیم با دنیا از موضع منطق و استدلال کار کنیم، عنوان کرد: ما علاقمندیم با دنیا تعامل و رابطه خوبی داشته باشیم و همچنین به بازارهای دنیا ورود پیدا کنیم و از دنیا پول و تکنولوژی وارد کشور کنیم و تبادل فرهنگی با دنیا داشته باشیم و ضمن آنکه نشان داده ایم اهل منطق هستیم و خواهان کار با دنیا هستیم.

این چه بخلی است که انسان می‌ورزد و می‌گویند که یک عده می توانند کار کنند ما نمی‌توانیم، ما اگر توانایی کار نداریم چرا چوب لای چرخ افرادی که می‌توانند کار کنند و مشکل بیکاری جوانان را حل کنند، می گذاریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

loading...

loading...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهانگیری: استفاده از کالای خارجی برای برخی پرستیژ شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..