تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثروت انباشت شده عربها 2186 ونژاد زرد 2366 میلیارد دلار

ساعت 24-درحالی که جمعیت کشور چین از مرز یک میلیارد و 300 میلین نفر فراترفته است اما کشورهای امارات ، قطر و کویت روی هم 5 میلیون نفر می شوند اما این سه کشورروی هم ثروتی به اندازه 1627 میلیارد در صندوق ثروت خود ذخیره که درمقایسه با ثروت 1550میلیارد لاری سه نهاد چینی رقم قابل اعتنایی است.

برای اینکه درک درست تر و دقیق تری از  اندازه ثروت موجود ثروت انباشت شده درنهادهای صندوق ثروت  کشورهای گوناگون به ویژه ده کشور نخست داشته باشیم لازم است چند مقایسه کنیم: براساس آمارهای در دسترس، درحال حاضر صندوق ثروت ملی نروژ با حدود 6 میلیون جمعیت به 1000 میلیارد دلاررسیده است. با توجه به میانگین درآمد ایران از صادرات نفت در چندسال اخیر نزدیک  به 60 میلیارد دلاربوده است و پیش بینی می شود در سالهای آتی نیز در همین مقدار باقی بماند یک محاسبه ساده نشان می دهد نروژ درحال حاضر درصندوق ثروت ملی خود به اندازه 17 سال درآمد نفت ایران درسالهای آینده ثروت دارد. این در حالی است که جمعیت ایران اکنون 81 میلیون نفرو تقریبا 13 برابر جمعیت نروژ است. برای اینکه اندازه ثروت ملی امارات به داشتن 828 میلیارد دلار ذخیره را درک کنیم یادآور می شویم، اگر همین امروز اماراتی ها این میزان ثروتشان به صورت سپرده سرمایه گذاری  در بانکهای جهانی باشد و میانگین بهره بانکی در جهان نیز فقط  5درصد باشد ، درامد حاصل از سرمایه گذاری 828 میلیارد دلاری امارات در سال معادل 41 میلیارد دلار خواهد شد که تقریبا برابر با 70 درصد درآمدحاصل از صادرات نفت ا یران درسال است. آمارهای ارایه شده از ثروت انباشت شده در صندوق ثروت کشورها نشان می دهد بیشترین ثروت ملی به صندوق بازنشستگی نروژ با 1000 میلیارد دلار ، سازمان سرمایه گذاری ابوظبی با 828 میلیارددلار ، شرکت سرمایه گذاری چین با 814 میلیارد دلار ، سازمان سرمایه گذاری کویت با 524 میلیارد دلار ، شرکت دارایی های خارجی عربستان با 514 میلیارددلار ، سازمان سرمایه گذاری هنگ کنگبا 457 میلیارددلار ، اداره دولتی ذخایر خارجی چین با 441 میلیارددلار ، شرکت سرمایه گذاری سنگاپور با 359 میلیارددلار ، سازمان سرمایه گذاری قطر با 320 میلیارد دلار و صندوق تامین اجتماعی چین با 295 میلیارددلار تعلق دارد. جمع ثروت ملی این ده نهاد برابر با5252 میلیارددلار است.  


مسابقه ثروت اندوزی عرب ها و نژاد زرد
به گزارش ساعت 24 ، درحالی که جمعیت کشور چین از مرز یک میلیارد و 300 میلین نفر فراترفته است اما کشورهای امارات ، قطر و کویت روی هم 5میلیون نفر می شوند اما این سه کشورروی هم ثروتی به اندازه 1627 میلیارد در صندوق ثروت خود ذخیره که درمقایسه با ثروت 1550میلیارد لاری سه نهاد چینی رقم قابل اعتنایی است. یک محاسبه ساده نشان می دهد ثروت ملی سه کشور کوچک حاشیه خلیج فارس 10 درصد بیشتر از ثروت ذخیره شده بزرگ چینی است. با توجه به ارقام یادشده می توان دید که نژاد زرد شامل چین ، هنگ کنگ و سنگاپور با داشتن2366میلیارددلار ثروت ملی ذخیره شده در 5صندوق متعلق به این کشورها رقمی برابر با 160 میلیارددلار بیشتر از 5 نهاد متعلق به عرب ها دارند. نکته جذاب این است که ثروت ذخیره شده در صندوق ثروت عربها از فروش نفت و ثروت انباشت شده در کشورهای دارای نژاد زرد از منابع غیر کالایی انباشت شده اند. نکته بسیار با اهمیت به ویژه در باره ثروت کشورهای ذره ای امارات ، کویت و قطر است . نکته این است که امنیت این کشورها بااستناد به کدام نیروی بازدارنده در جهان پدیدار شده است که هیچ کشوری در همسایگی آنها به خاک این کشورها تعرض نمی کند. پس از آنکه صدام حسین به ثروت طبیعی کویت طمع و این کشوررا تسخیر و بلافاصله با واکنس نیروهای آمریکایی از این کشور عقب نشینی کند دیگر هیچ کشوری به این فکر نیفتاده است به خاک و ثروت این کشورها طمع کرده و آنها را تهدید به تصرف کند. 


صندوق ثروت ایرانیان 
ایران تنها بر اساس قانون برنامه سوم بود که بخشی از درآمد حاصل از صادرات نفت در حساب ذخیره ارزی پس اندازشد. این حساب اکنون نامش صندوق توسعه ملی است و براساس قانون بودجه1397  سهمی نزدیک به 32درصد از کل صادراتنفت به ان اختصاص دارد و باید به حساب این صندوق واریز شود. درحالی که ایران می توانست با اتخاذ سیاست های اقتصادی کارآمد تر این صندوق را به محلی برای کاهش وابستگی تدریجی به درآمد نفت تبدیل کند اما ثروت ملی انباشت شده در این صندوق هرگز به فراتر از 100 میلیارد دلار به طور متوسط دست نیافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثروت انباشت شده عربها 2186 ونژاد زرد 2366 میلیارد دلار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..