نسخه هیبریدی شاسیبلند پورشه کاین با بهرهگیری از پیشرانهی پانامرا ای-هیبرید، برای ورود به بازار آزمایشهای نهایی خود را میگذراند.
هنگامی که پورشه مدل نسل سوم کاین (Cayenne) را در اواخر ماه اوت سال ۲۰۱۷ معرفی کرد، تنها نسخه پایه مجهز به پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر و نسخه S را همراه با توربوشارژ و پیشرانه بزرگتر خورجینی هشت سیلندر نمایش داد. در اواخر سال جاری، برند آلمانی از نسخه هیبریدی پورشه کاین با پیشرانه استفادهشده در خودروی پانامرا 4 ای-هیبرید (4 E-Hybrid) رونمایی خواهد کرد.
اما برای اولین بار، شاسیبلند نیمه الکتریکی پورشه باید ارزشیابی خستهکنندهای در آفریقای جنوبی داشته باشد؛ جایی که پورشه نمونههای اولیه شاسیبلند پورشه کاین را برای گذراندن آزمایشهای نهایی آمادهسازی جهت مدل تولیدی گرد آورده است. نمونههای نزدیک به تولید با کالیپرهای ترمز به رنگ سبز نئون که نشاندهنده هیبریدی بودن خودرو است، با عبور از کوههای سنگی در ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر و جادههای صعبالعبور ژوهانسبورگ خود را برای ورود به بازار آماده میکنند.
اولیور لاکوا، مدیر ارشد تولید خودروی شاسیبلند هیبریدی پورشه کاین، میگوید:
نمونه هیبریدی پورشه کاین با «روش متمرکز بر مشتری» مورد آزمایش قرار میگیرد و شرکت ما در آستانه معرفی این مدل به بازار قرار دارد. بهغیر از آزمایش در آفریقای جنوبی، شاسیبلند الکتریکی پورشه کاین باید آزمایشهایی در سرمای شمال کانادا و دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد و در بیابانهای دبی با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پشت سر بگذارد.
انتظار میرود نسخه هیبریدی پورشه کاین شبیه به مدل فوقالذکر پانامرا، از یک پیشرانه بنزینی ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر در ترکیب با موتور الکتریکی برای مجموع قدرت خروجی ۴۶۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور استفاده کند. در بخش الکتریکی خودرو باید دارای پکیج باتری لیتیوم یون ۱۴.۵ کیلووات ساعت باشد که دارای محدوده الکتریکی طولانیتر نسبت به نسل قبلی پورشه کاین است. هنوز پورشه جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده است؛ اما میدانیم که در حالت هیبریدی، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۲ لیتر سوخت مصرف میکند و به ازای هر لیتر سوخت قادر خواهد بود ۳۱ کیلومتر (۷۳.۵ مایل در هر گالن) مسافت طی کند.
مقالههای مرتبط:علاوه بر این نسخه ای-هیبرید پورشه کاین توربو S با پیشرانه ۴.۰ لیتری خورجینی هشت سیلندر توربوشارژ دوگانه در ترکیب با موتور الکتریکی عرضه میشود که قادر خواهند بود در مجموع ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کنند. پورشه احتمالا با استفاده از این محصول جدید میتواند عنوان سریعترین خودروی شاسیبلند تولیدی را در پیست نوربرگ رینگ به دست آورد که رکورد آن در حال حاضر متعلق به شاسیبلند آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو با زمان ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه است. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که لامبورگینی با سوپر شاسیبلند جدید خود به نام اوروس آ.ک.آ (Urus a.k.a.) نیز ممکن است علاقهمند به کسب چنین عنوانی باشد.
انتظار میرود نسخه استاندارد ای-هیبرید (E-Hybrid) پورشه کاین طی هفتههای آینده رونمایی شود؛ اما برند آلمانی میگوید نسخه جدید شاسیبلند کاین در نوک پیکان خط تولید آن برای حمله به بازار خودرو جای دارد. همچنین نسخه دیزلی شاسیبلند پورشه کاین در دستور کار قرار دارد تا خود را بهعنوان آخرین خودروی دیزلی پورشه معرفی کند.