اگرچه نسخه فیس لیفت مزدا ۶ واگن در هیاهوی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ گم شده اما هنوز هم بهبودهای فراوانی در این محصول جذاب دیده میشود.
مزدا ۶ واگنکار را با طراحی ظاهری آغاز میکنیم که در آن شاهد پیروی از قدمهای برادر سدان هستیم زیرا این نسخه دارا جلوپنجره جدیدتر با الگوی عمیقتر و لوکستر است؛ اما جلوپنجره مزدا ۶ واگن فیس لیفت توسط چراغهای بازنگری شدهای که دارای واحدهای راهنمای LED و مه شکنهای یکپارچه جدید است احاطه شده و از دیگر تغییرات هم میتوانیم به تریم همرنگ بدنه بیشتر و رینگهای ۱۷ و ۱۹ اینچی اشاره کرد.
نسخه فیس لیفت مزدا ۶ واگن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸تغییرات کابین این خودرو نیز بیشتر روی استفاده از تکنولوژی و متریال باکیفیتتر تمرکز داشته است. اولین نکته استفاده از صندلیهای جدیدی است که ضخامت بیشتری داشته و برای راحتی بیشتر طراحی شدهاند. این خودرو همچنین دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش ۸ اینچی، پشت آمپرهای ارتقا یافته و تریم درب بهتر است.
تغییرات کابین مزدا ۶ واگننسخههای فول تر مزدا ۶ واگن فیس لیفت دارای تجهیزات بیشتری همچون صفحهنمایش ۷ اینچی TFT LCD در میان پشت آمپرها و صفحهنمایش رانندگی فعال جدیدی است که اطلاعات خودرو را دقیقاً روی شیشه جلو میتاباند. مزدا ۶ میتواند به صندلیهای جلوی تهویه دار و پکیج لاکچری جدیدی مجهز شود که باعث اضافه شدن پوشش چرم ناپا، تریم چوب و متریالی با جنس جیر به کابین میشود.
معرفی فیسلیفت مزدا ۶ واگننسخههای فول تر مزدا ۶ واگن فیس لیفتپیشرانههای این استیشن شیک نیز بهبود یافتهاند زیرا مهندسان مزدا روی افزایش پرفورمنس و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تمرکز داشتهاند. پیشرانههای بنزینی این خودرو عبارتاند از نسخه اسکای اکتیو جی ۲٫۰ که خروجیهای ۱۴۵ و ۱۶۵ اسب بخاری دارد. همچنین باید به پیشرانه اسکای اکتیو جی ۲٫۵ با قدرت ۱۹۴ اسب نیز اشاره کنیم.
پیشرانه بهروز شده با قدرت ۱۸۴ اسب بخاراما مدل دیزلی پایه دارای قلب آهنین اسکای اکتیو دی ۲٫۲ با قدرت ۱۵۰ اسبی بوده و همچنین پیشرانه بهروز شده با قدرت ۱۸۴ اسب بخار نیز در دسترس است.
علاوه بر طیف پیشرانهها، سیستم تعلیق نیز با استفاده از دامپرها و میلههای پایدار کننده جدید ارتقا یافته و هماکنون مزدا میگوید این تغییرات به ایجاد سواری نرمتر و خطیتر کمک خواهند کرد.
بهبود میزان لرزش و صدا در مزدا ۶ واگنمهندسان ژاپنی همچنین روی بهبود میزان لرزش و صدا نیز تمرکز داشته و نقاط کلیدی بدنه را تقویت کرده و از پانلهای کفی ضخیمتری استفاده کردهاند. این کمپانی همچنین متریال جذب کننده لرزش را در تونل مرکزی نصب کرده و ساختار داخلی کابین را اصلاح کرده است.
پایش ۳۶۰ درجهای مزدا ۶ واگنمزدا ۶ واگن فیس لیفت از نظر ایمنی دارای سطح وسیعی از سیستمهای ایمنی میباشد. از جمله سیستمهای برجسته میتوان به کروز کنترل بهروز شده مزدا اشاره کرد که هماکنون در تمامی سرعتها کار میکند. از دیگر تجهیزات میتوان پایش ۳۶۰ درجهای را نام برد که از ۴ دوربین برای نمایش محیط اطراف خودرو بهره میگیرد.
خوب است درباره مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ بیشتر بدانیدمزدا ۶ واگن فیس لیفتمزدا میگوید سدان مزدا ۶ جدید بازمهندسی شده اما با نگاه به این سدان پرچمدار
میفهمیم که تفاوت زیادی نسبت به مدل قبلی وجود ندارد. البته که این موضوع در نگاه اول
درست است زیرا شاهد همان طراحی جذاب هستیم. مزدا تمامی توان خود را روی پیشرانه جدید
اسکای اکتیو جی ۲٫۵ لیتری توربو گذاشته است. بله درست خواندید، توربو!
مزدا ۶ نهایتاً از القای اجباری استفاده کرده است. این پیشرانه در سدان زیبای ژاپنی
قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری داشته و مزدا میگوید از سیستم
توربوی فشار دینامیکی استفاده کرده است. این سیستم دارای ورودی کوچک به منظور
چرخاندن سریعتر توربین در دورهای پایین پیشرانه است. مزدا میگوید نتیجه این کار افزایش
آنی بوست توربو است و تا زمانی که از سوختی با اکتان ۹۳ استفاده کنید نتیجه کاملی به دست
خواهید آورد. اگرچه سوختهایی با اکتان پایین به خودرو آسیب نمیزند اما قدرت پیشرانه را
به ۲۲۷ اسب بخار کاهش میدهد.
همین میزان قدرت نیز افزایش چشمگیری را نسبت به قدرت ۱۸۴ اسب بخاری مدل قبلی داشته
و در عین حال مصرف سوخت کمتر و عملکرد روانتری دارد. ویژگی جالبتوجه این پیشرانه
سیستم غیرفعال سازی سیلندر است که در سرعتهای بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت میتواند
فعال شود و مزدا ۶ را به خودرویی ۲ سیلندر بدل نماید. مزدا میگوید زمانی که قدرت کامل موردنیاز باشد
هر چهار سیلندر به کار میافتند تا بازگشتی باورنکردنی داشته باشند. البته مزدا هنوز جزئیات
مربوط به مصرف سوخت مزدا ۶ را اعلام نکرده است.
اما دیگر تغییر بزرگ مزدا ۶ در کابین رخ داده به گونهای که شاهد غربیلک فرمان و قطعات تریم
جدید هستیم. داشبورد بازطراحی شده باعث میشود احساس فراخی در کابین ایجاد گردد.
مدلهای فول signature دارای پوشش چوبی، چرم ناپا و جیر بر روی دربها، صندلیها و داشبورد میباشند.
پدال و خودرو بانک