تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدنی های جذاب روز – شنبه ۴ فروردین!

دیدنی های روز شنبه ۴ فروردین از سلفی گرفتن در کنار شکوفه های بهاری در شاندونگ چین تا جشن نوروزی درویشان در کوزوو- عکس: “آرمند نیمانی” از خبرگزاری فرانسه را ببینید :

دیدنی های روز شنبه ۴ فروردیندیدنی های روز شنبه 4 فروردینسلفی گرفتن در کنار شکوفه های بهاری در شاندونگ چیندرباره استان شاندونگ بیشتر بدانید

استان شاندونگ در بخش شرقی چین در سواحل پایین‌دستی رودخانه‌ی زرد قرارگرفته است.
این استان با دریاهای هوانگ‌های و بوهایی در شرق هم‌جوار است و در امتداد وسیعی از دریا بر شبه جزیره‌ی کره و مجمع‌الجزایر ژاپن مشرف است. این استان ۱۵۶۰۰۰ کیلومترمربع (حدود ۶۰۲۳۵ مایل مربع) مساحت و در مجموع بیش از ۹۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

زمان مناسب برای سفر
این استان خیلی اوقات و به خصوص در طول تابستان تحت تأثیر باد و باران‌های دریایی قرار دارد. این اقلیم با آب و هوای بارانی در طول تابستان و پاییز و زمستان‌های خشک شناخته می‌شود. میانگین دمای سالیانه بین ۱۱ و ۱۴ درجه‌ی سانتیگراد است، در حالی که میزان بارش سالانه عمدتاً تحت تأثیر باران‌های موسمی و بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر است.

شاندونگ، با تاریخ بیش از ۵۰۰۰ ساله، به عنوان یکی از زادگاه‌های تمدن چین در نظر گرفته می‌شود.
شاندونگ همچنین مهد تعداد زیادی از اشخاص مهم تاریخی بوده است که نقش‌آفرینی تأثیرگذار آنها هنوز هم در چین معاصر مشهود است. آیین کنفوسیوس، که توسط کنفوسیوس (متفکر، مدرس و سیاستمدار بزرگ) پایه‌گذاری شده است، ستون فرهنگ سنتی چین است و اثر زیادی روی دنیای امروز داشته است.

مکان‌های تاریخی اصلی استان شاندونگ

این باور وجود دارد که کتیبه‌های روی ظروف سفالی که در داوِنکو و دینگ‌گونگ‌کان از زیر خاک بیرون آورده شده‌اند حاوی قدیمی‌ترین زبان نوشتاری کشور هستند.

ویرانه‌های شهر باستانی لونگ‌شان که نخستین شهر کشور در نظر گرفته می‌شود.

بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین که در طول دوره‌ی حکومت چی ساخته شده است و به نظر می‌رسد قدیمی‌ترین بخش این دیوار باشد.

معبد کنفوسیوس، عمارت کنفوسیوس و آرامگاه کنفوسیوس در چوفو.

شاندونگ همچنین از چشم‌اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است.
مشهورترین نقاط دیدنی این استان عبارت‌اند از کوه تایشان، کوه لائوشان و ساحل شبه جزیره‌ی جیائودونگ. در سال ۱۹۸۷ و سال ۱۹۹۴، کوه تایشان، معبد و آرامگاه کنفوسیوس و عمارت کنفوسیوس در چوفو توسط یونسکو در لیست میراث طبیعی و فرهنگی جهان ثبت شدند.

جینان، مرکز این استان، یکی از مشهورترین شهرهای تاریخی و فرهنگی چین است.
این شهر چشمه‌های طبیعی متعددی دارد و به همین خاطر «شهر چشمه‌ها» نام گرفته است.

استان شاندونگ همچنین به عنوان مهد سفالگری، چینی و ابریشم چین نیز در نظر گرفته میشود.
گردشگران در سرتاسر این استان می‌توانند اقلام سنتی مانند ساعت‌های یانتای، چینی زیبو،
کایت‌های ویفانگ، کنده‌کاری روی پوسته‌های طبیعی و ماءالشعیری چینگ‌دائو را پیدا کنند.

دیدنی های روز شنبه 4 فروردینتظاهرات علیه قانون جدید منع سقط جنین در لهستان- ورشوجزئیاتی از تظاهرات علیه قانون منع سقط جنین در لهستان

هزاران لهستانی سیاه پوش روز شنبه در اعتراض به لایحه ای که سقط جنین در این کشور را بطور کامل ممنوع می کند در برابر پارلمان لهستان دست به تجمع زدند.بر اساس این لایحه برای زنانی که اقدام به سقط جنین کنند تا ۵ سال زندان در نظر گرفته شده است. قرار است روز دوشنبه نیز زنان در این رابطه دست به اعتصاب بزنند.

داریوش یونسکی از حزب اتحاد دموکراتیک چپ لهستان در سخنانی در این تجمع گفت:
«۲۵۰ هزار امضا برای یک لایحه مدرن به زباله دان انداخته شده در حالی که این پروژه که زنان را به دلیل سقط جنین به ۵ سال زندان محکوم می کند در دستور کار بعدی کمیته پارلمانی قرار گرفته است.
ما نمی توانیم کر و کور باشیم. به همین خاطر ما، زنان و مردان اینجا هستیم.»

این لایحه که خواستار ممنوعیت کامل سقط جنین حتی در مواردی همچون تجاوز و زنای با محارم است، توسط گروه «سقط جنین ممنوع» و با حمایت ۴۵۰ هزار امضا پیشنهاد شده است. دشواری سقط جنین در لهستان باعث ایجاد پدیده ای به نام «توریسم سقط جنین» در آلمان شده که طی آن زنان لهستانی برای سقط جنین به آلمان سفر می کنند.

قانون ۱۹۹۳ لهستان سقط جنین را در مواردی چون خطر جانی برای مادر، نقص جنین و حاملگی در اثر جرم، مجاز دانسته است.

دیدنی های روز شنبه ۴ فروردین در فضای مجازیدیدنی های روز شنبه 4 فروردینپایان گروگانگیری خونین در شهر تربس در جنوب فرانسهدیدنی های روز شنبه 4 فروردینساعت دیجیتال بزرگ بدهی ملی ۲۰ تریلیون ۶۳۶ میلیارد دلاری دولت آمریکا در شهر نیویورک.
سهم هر خانوار آمریکایی ۳۷۲ هزار دلار است.دیدنی های روز شنبه 4 فروردینرژه ارتش پاکستان در روز ملی این کشور – اسلام آباد

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

بازدید گردشگران از یک گلزار لاله در چائوهو چین

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

شنا در رودخانه‌ای آلوده در شهر داکا بنگلادش

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

برداشت خیارهای سالادی گلخانه‌ای – آلمان

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

شهر کاتماندو نپال

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

آوارگان جنگ‌های قومی در جمهوری دموکراتیک کنگو با اتوبوس به یک اردوگاه اسکان آوارگان سازمان ملل در مرز اوگاندا رسیده اند.

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

وزیر کشور مجارستان در مراسم اعطای خودروهای جدید نیروهای پلیس مجارستان- بوداپست

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

غذا دادن به لک‌لک‌ها در هوای برفی- لهستان

دیدنی های روز شنبه 4 فروردین

جشن نوروزی درویشان در کوزوو- عکس: “آرمند نیمانی” از خبرگزاری فرانسه

عصر ایران – جهان در کیف – یورو نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدنی های جذاب روز – شنبه ۴ فروردین!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..