تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایلان ماسک صفحه فیسبوک اسپیس ایکس و تسلا را حذف کرد

ایلان ماسک امروز صفحه‌ی شخصی خود در فیسبوک به‌ همراه صفحات رسمی تسلا و اسپیس‌ایکس را از این شبکه‌ی اجتماعی حذف کرد.

امروز به دستور ایلان ماسک، صفحه‌ی رسمی اسپیس‌ایکس از فیسبوک حذف شد و به دنبال آن، شرکت‌های تسلا و سولارسیتی نیز صفحات رسمی خود را از این شبکه‌‌ی اجتماعی حذف کردند. خاطرنشان می‌کنیم که اسپیس‌ایکس و تسلا در مجموع ۵ میلیون نفر دنبال‌کننده در فیسبوک داشتند. شرکت‌های تحت هدایت ایلان ماسک، این حرکت را در پاسخ به چالش یکی از کاربران توییتر انجام داده‌اند.

ایلان ماسک در واکنش به چالش مطرح‌شده توسط کاربر توییتر، اعلام کرد از وجود صفحه‌ی اسپیس‌ایکس در فیسبوک آگاه نبوده است و حال نسبت به حذف حساب کاربری آن اقدام خواهد کرد. ایلان ماسک در واکنش به انتشار خبر پیش رو توسط وب‌سایت Venturebea، با اشاره به از دست رفتن ۵ میلیون نفر دنبال‌کننده، توییت زیر را منتشر کرده است:

ما هرگز با فیسبوک تبلیغ نکرده‌ایم. هیچ‌کدام از شرکت‌های تحت هدایت من، برای انجام تبلیغات هزینه صرف نمی‌کنند یا برای دریافت نظرات مثبت غیر واقعی افراد مشهور، با آن‌ها وارد معامله نمی‌شوند. حیات یا مرگ یک محصول به شایستگی خود آن بستگی دارد.

خبر دستور ایلان ماسک به حذف حساب‌های رسمی شرکت‌های تحت امر وی، به‌ دنبال تصمیم موزیلا برای توقف تبلیغات در فیسبوک منتشر شد و یکی از جدیدترین واکنش‌ها به دست داشتن غول دنیای شبکه‌های اجتماعی در رسوایی Cambridge Analytica محسوب می‌شود. اگرچه موزیلا و ایلان ماسک موضوع ضد فیسبوک در پیش گرفته‌اند؛ اما ظاهرا بسیاری از شرکت‌ها صفحات خود را حذف نکرده و تبلیغات در این شبکه را متوقف نساخته‌اند.

جمعه‌ی گذشته، غول دنیای شبکه‌های اجتماعی، طبق پیش‌بینی خبرگزاری‌ها، فعالیت SCL Group و شرکت زیرمجموعه‌ی آن، Cambridge Analytica را در پلتفرم فیسبوک ممنوع کرد؛ اما مدتی بعد مشخص شد که فیسبوک از سوءاستفاده‌ی کمبریج آنالیتیکال از حساب کاربری ۵۰ میلیون نفر جهت ایجاد پروفایل‌های روان‌شناختی از اوایل سال ۲۰۱۵ آگاه بوده؛ اما این مسئله پس از انتشار گزارش‌ توسط خبرگزاری‌هایی نظیر گاردین فاش شده است.

الکساندر نیکس، مدیرعامل کمبریج آنالیتیکا نیز از سمت خود برکنار شد. این اتفاق پس از انتشار چند نوار صوتی پنهانی رخ داد که در آن‌ها وی در خصوص نقش کمبریج آنالیتیکا در کمپین انتخاباتی ترامپ و شهادت دروغین به قانون‌گذاران آمریکایی و بریتانیایی در کنار پیشنهاد حق‌السکوت به کاندیداهای سیاسی به‌ خاطر گزارشگری که خود را به‌عنوان یک موکل احتمالی جا زده بود، سخن می‌گوید.

پس از انتشار گزارش مربوط به شدت سوءاستفاده‌ی کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران فیسبوک، برایان اکتون، یکی از بنیان‌گذاران واتساپ، طی توییتی از کاربران خواست حساب کاربری خود در فیسبوک را حذف کنند و فرانچو چولت، نویسنده‌ی ارشد کتابخانه‌ی مشهور یادگیری ماشینی Keras گوگل نیز تأکید دارد که متخصصان حوزه‌ی هوش مصنوعی، نباید برای فیسبوک کار کنند.

در واکنش به رسوایی اخیر، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک به آسیب‌ دیدن اعتماد بین این شبکه‌ی اجتماعی و کاربران آن اذعان دارد. فیسبوک تغییراتی در پلتفرم اپلیکیشن خود به‌ وجود آورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بررسی اپلیکیشن‌هایی اشاره کرد که به اطلاعات تعداد زیادی از کاربران دسترسی دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایلان ماسک صفحه فیسبوک اسپیس ایکس و تسلا را حذف کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..