تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش نیازهای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای

تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای که علاوه بر تاثیرگذاری، از این حرفه کسب درآمد داشته باشد، به زمان و کسب مهارت‌های متعدد نیاز دارد.

سخنرانی حرفه‌ای امروزه به مهارتی تبدیل شده که علاوه بر تاثیرگذاری بالا، مسئولیت‌های متعددی را نیز برای سخنرانان به همراه دارد. تنها با درک این مسئولیت‌ها و تلاش برای انجام هرچه بهتر آنها است که می‌توانید به سخنرانی تمام عیار تبدیل شده و از آن کسب درآمد کنید.

بسیاری از سخنرانان اجتماعی، مدیران و کارآفرینان وجود دارند که در رسیدن به مرحله‌ی حرفه‌ای در سخنرانی با چالش‌های متعددی روبرو بوده‌اند. آنها مسیر را به‌درستی نشناخته و در راه رسیدن به شهرت و اعتبار سخنرانی دچار تعلل شده‌اند. یکی از مشکلات اساسی در این زمینه این است که این افراد پس از رسیدن به موفقیت‌های اولیه، تصور می‌کنند که باید تصویری ثابت و تاثیرگذار از خود به جای گذاشته و آن را تغییر ندهند. به همین دلیل سخنرانی‌های آنها تکراری شده و به مرور مخاطبین خود را از دست می‌دهند.

مقاله‌های مرتبط:

این اقدام سخنرانان در حفظ تصویر موفق اولیه، باعث می‌شود که سخنرانی‌های آنها خسته کننده و بی‌فایده به نظر رسیده و توجه افراد را به خود جلب نکنند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت نکاتی را به منظور دوری از این اشتباهات و برای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای (که از این راه کسب درآمد نیز دارد)، بررسی کرده‌ایم.

امضای خود را طراحی کنید

امضای سخنرانی به معنای بخشی از صحبت‌ها است که مخاطب جدید را به گوش دادن صحبت‌های فرد تشویق می‌کند. صرف‌نظر از نوع سخنرانی (روی صحنه، مصاحبه، پادکست و غیره)، پیشنهاد می‌شود که سبکی خاص و جملاتی ثابت برای خود داشته باشید که مخاطب جدید با گوش دادن به آنها، به تخصص و زمینه‌ی کاری شما پی برده و برای دنبال کردن صحبت‌هایتان تشویق شود.

فراموش نکنید که برای پیوند دادن این بخش به کل سخنرانی نیز نیاز به یک تم مشخص و منحصر به‌فرد دارید که انسجام صحبت‌هایتان را حفظ کند.

سخنرانی

سخنرانی خود را به سطح ممتاز نزدیک کنید

سخنرانی ممتاز و در سطح جهانی، سبکی حرفه‌ای است که با مخاطبین به بهترین نحو ارتباط برقرار می‌کند. وقتی کلاس کاری شما به این سطح برسد، یعنی تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط و حفظ آن با مخاطبین نیاز ندارید. شما به سرعت منظور خود را منتقل می‌کنید و با اشتراک‌گذاری احساسات با افراد، آنها را با صحبت‌هایتان درگیر می‌کنید.

به عنوان مثالی برای ارتباط احساسی با مخاطبین، تصور کنید که در بخشی از صحبت‌ها به اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده اشاره می‌کنید. در این حالت بهتر است به جای تعریف کردن جزئیات وقایع، احساسی که در آن لحظات داشته‌اید را به اشتراک بگذارید. در این حالت، شما وقایع را به صورت عینی نشان خواهید داد و ارتباط احساسی برقرار خواهید کرد. فراموش نکنید که اگر بهترین امضای سخنرانی جهان را نیز داشته باشید، مجسم کردن آن و تبدیل کردنش به عنصری قابل درک، بخش دشوار ماجرا است.

محل سخنرانی مناسب انتخاب کنید

وقتی صحبت از سالن سخنرانی می‌شود، اکثر افراد به سالنی با ظرفیت بالا و یک استیج فکر می‌کنند. در حالی که گسترش ابزارهای ارتباطی و فناوری‌های انتشار محتوا، هر مکانی را به یک سالن سخنرانی تبدیل کرده است. انواع مختلف سالن‌های مدرن از وبینارها تا ویدئوبلاگ‌ها و پادکست‌ها وجود دارند که می‌توانند میزبان صحبت‌های شما باشند.

قدم مهم در این بخش انتخاب پلتفرم و ابزار مناسب برای به اشتراک گذاشتن صحبت‌ها است. باید پیش از انتخاب محل و پلتفرم، مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و انتخابی انجام دهید که مورد پسند عموم آنها باشد.

speech

تمرین کنید

موردی که عموم افراد حرفه‌ای را از آماتورها جدا می‌کند، زمانی است که به کارهایشان اختصاص می‌دهند. برای مثال به هنرمندان حرفه‌ای استندآپ کمدی دقت کنید. آنها ساعت‌های متمادی در جمع‌های مختلف، شوخی‌های خود را تعریف می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند تا در جمع‌‌های کوچک، شوخی‌های مناسب را پیدا کرده و آنهایی را که بیشترین تاثیر را روی مخاطب می‌گذارد، گلچین کنند.

ساعت‌ها تمرین و تلاش سخنرانان حرفه‌ای پیش از سخنرانی‌های اصلی، از دید همه‌ی افراد پنهان است. واقعیت این است که آنها تلاشی مستمر برای تبدیل شدن به سخنرانی تاثیرگذار انجام می‌دهند و ساعت‌های زیادی را صرف تمرین می‌کنند. به بیان دیگر آنها سال‌های مانند یک قهرمان المپیک تمرین می‌کنند تا تنها در یک مسابقه پیروز شوند.

نکته‌‌ی نهایی این که به یاد داشته باشید قرار گرفتن در جایگاه سخنران، به شما اعتبار می‌دهد و این فرصت را خواهید داشت که روی مخاطبین تاثیر بگذارید. به بیان دیگر آنها به شما به چشم فردی معتبر نگاه می‌کنند. در این زمان است که فرصت طلایی برای جذب مخاطب بیشتر را خواهید داشت. این جذب نیز تنها با در میان گذاشتن اطلاعات صحیح، ارتباط برقرار کردن کامل و تشویق حضار به همراهی انجام خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش نیازهای تبدیل شدن به یک سخنران حرفه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..