تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی تا راه اندازی اتاق‌های خصوصی رایگان برای زایمان طبیعی

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۹۶ با همه خوبی‌ها و بدی‌ها اتمام رسید، در سال ۹۶ شاهد اخبار و رخداد‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف بودیم، در این بین حوزه سلامت نیز شاهد رخداد‌های بسیاری بود که در این بسته خبری می‌توانید مهمترین اخبار خرداد ماه سال ۹۶ از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی تا راه اندازی اتاق های خصوصی رایگان برای زایمان طبیعی را مرور کنید، همچنین از محقق شدن یا به نتیجه نرسیدن برخی وعده‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان باخبر شوید.

قرارداد انتقال دانش فنی واکسن پنتاوالان امسال نهایی می شود

رئیس انستیتو پاستور ایران از انتقال دانش فنی واکسن پنتاوالان تا پایان سال ۹۶ خبر داد اما هنوز خبری از این موضوع نیست.

مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به آخرین وضعیت ساخت واکسن 5 ظرفیتی پنتاوالان در ایران اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته، کارشناسان کوبایی برای بررسی وضعیت زیرساختهای پاستور مبنی بر ساخت این واکسن باید به انستیتو می آمدند که این کار انجام گرفت ولی چون برخی از زیرساخت های این واکسن 5 ظرفیتی در پاستور کمبود هایی داشت، بنا شد که این تجهیزات و زیر ساختها تجهیز و آماده شوند. 

وی با تاکید بر نهایی شدن قرارداد انتقال دانش فنی ساخت پنتاوالان از کوبا به ایران گفت: توافق و قرارداد اولیه آن انجام شده و به امضا رسیده ولی طبق برنامه برنامه باید این قرارداد تا پایان سال به منظور انتقال دانش فنی نهایی شود که به همین منظور درحال تجهیز و تکمیل زیرساخت های ساخت این واکسن هستیم که احتمالا تا پایان سال به پایان می رسد. 

قانعی یادآور شد: درصورت انتقال دانش فنی ساخت پنتاوالان طی 3 تا 4 سال آینده پاستور می تواند در اولین مرحله بیش از 5 الی 6 میلیون دوز از این واکسن را تولید کند که این میزان باید تا  5 الی 10 سال آینده به چندین برابر تولید برسد تا بتوانیم بازار های صادراتی را در دست بگیریم.

ام اس یکی از بیماری‌های صعب العلاج محسوب می شود که متاسفانه شیوع آن رو به افزایش است در این راستا در خرداد 96 نائب رئیس انجمن ام اس از ساخت کلینیک های درمان ام اس خبر داد و اواخر سال کلنگ اولین بیمارستان تخصصی ام اس به همت خیرین و کمک وزارت بهداشت به زمین خورد.

صحرائیان نائب رییس انجمن ام اس اظهار کرد: بیمارانی که طی چهار سال گذشته مبتلا به این بیماری شده و سابقه تحریم نداشتند با شنیدن مشکلات تحریم دارویی بیماران طی 10 سال گذشته خواستار تداوم این شرایط و دورماندن از استرس های دارویی هستند.

 وی ادامه داد: سال های اول مراسم انجمن ام اس نیاز بود تا در مورد بیماری توضیحات منعددی داشته باشیم اما خوشبختانه امروز بیماری ام اس برای بیماران، خانواده بیماران و آحاد جامعه شناخته شده است.

نائب رییس انجمن ام اس بیان کرد: انجمن ام اس از 18سال پیش بعنوان پلی برای بیماران و خیرین سلامت در راستای حمایت حداکثری بیماران آغاز بکار کرد.

صحرائیان گفت: هفته گذشته در مراسم جهانی ام اس،  دکتر ظریف بعنوان سفیر ام اس معرفی شدند و از خدمات این ایام اظهار رضایت دارند.

نائب رییس انجمن ام اس افزود: یکی از ماموریت های مهم انجمن ام اس ساخت کلینیک ویژه بیماران ام اس است که از 3 سال گذشته شروع شده و اگر به نتیجه برسد برای تمام بیماران خاص شاهد کلینیک های تخصصی و ارائه  خدمات تخصصی خواهیم بود.

على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران با اشاره به وضعیت بیمارستان هاى نیمه تمام و در دست ساخت این دانشگاه گفت: خوشبختانه ساخت همه پروژه هاى نیمه تمام علوم پزشکى تهران در جریان است و پروژه اى متوقف نشده است.

على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران با اشاره به بیمارستان مهدى کلینیک اظهار کرد: این مرکز درمانى با انتخاب پیمانکار جدید در مرحله اتمام نما و فاز یک آن قرار دارد و دنبال تامین منابع هستیم و موافقت اصولى یکى از بانک‌ها را براى دریافت بانک گرفتیم و اکنون کارهاى اجرایى این وام انجام مى شود.

جعفریان افزود: با دریافت وام فاز یک مهدى کلینیک ١٨ ماهه تا مهر ٩٧ و نمای بیمارستان تا آخر امسال تکمیل مى شود که اکنون پروژه پیشرفت ٣٠ درصدى دارد و با اتمام فاز یک حدود ٧٠ درصد پروژه تکمیل مى شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران با اشاره به پروژه بیمارستان شریعتى ٢ بیان کرد: شریعتى ٢ با وجود مشکلات زیادى که در مورد استفاده از زمین براى ایجاد شد، اکنون پیمانکار آن کار خاکبردارى را شروع کرده و مناقصه انتخاب پیمانکار نما به زودى انجام مى شود.

از خرداد ۹۶ بر اساس مصوبه نظام پزشکی درج عنوان زیبایی در تابلو و مهر پزشکان ممنوع شد.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص درج عناوین خدمتی که پزشکان در تابلوی خود به نمایش می‌گذارند، بیان کرد: در تابلوی مطب باید عنوان مقطع پزشکی اعلام شود و هیچ جا زیبایی به عنوان مقطع و درس پزشکی نبوده است.

وی با اشاره به این که شاید ماحصل برخی اقدامات رشته‌ها زیبایی باشد، اما به عنوان یک رشته تحصیلی جدا نیست، افزود: در هیچ کدام از مبانی علمی کمله زیبایی درج نشده است و در برخی موارد طبق آیین نامه پزشکان می‌توانند دو یا سه رشته‌ای که در کوریکولوم آموزشی مقاطع پزشکی هست در تابلو خود اعلام کنند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص عناوینی که پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصص‌ها می‌توانند در تابلوهای خود درج کنند، تصریح کرد: آن چه که در آیین نامه تبلیغات، تابلو و سرنسخه آمده این است که پزشکان عمومی می‌توانند بدون درج عنوان تخصصی یا متخصص سه موضوع را که بیشترین تمرکز خود را بر آن گذاشته اند در تابلوی طبابت و سرنسخه خود درج کنند.

سیگار یکی از قاتلان اصلی سلامتی محسوب می شود، در روز جهانی دخانیات مسئولان وزارت بهداشت از آمار مصرف سیگار و دخانیات در کشور خبر دادند و انتقاد سازمان بهداشت جهانی به قیمت پایین سیگار را اعلام کردند، در این راستا با تلاش‌های مسئولان وزارت بهداشت و رسانه‌ها خوشبختانه بر اساس مصوبه مجلس مالیات بر سیگاردر سال 97 افزایش یافت هر چند که این رقم ناچیز است اما گام خوبی در راستای افزایش قیمت و کاهش مصرف سیگار محسوب می شود.

خسرو صادق نیت رئيس مركز بهداشت محيط و كار وزارت كار وزارت بهداشت ضمن اشاره به هزینه سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور در زمینه دخانیات، گفت: مصرف سیگار و قلیان و انواع مواد دخانی، مرگ سالانه ۶۰ هزار نفر و ناتوانی بیش از ۱۰ برابر این رقم را به دنبال دارد و حدود ٢ تا سه برابر این میزان هزینه غیرمستقیم درمان ناشی از مصرف دخانیات بوده و این در حالى است که بسیاری از این بیماری‌ها مانند برونشیت و سرطان درمان‌پذیر نیستند.

وی تاکید کرد: کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات گزارش داد که ایران در پنج استراتژى این مبارزه به عنوان موفق‌ترین کشور منطقه عمل کرده است، اما در مورد مالیات ناموفق‌ترین کشور منطقه بوده است و از بین ٢٩ کشور منطقه رتبه ٢٨ را داریم و افغانستان بعد از ما قرار دارد و لازمه بهبود این وضعیت همکاری ارگان‌های ذیربط است.

مسئولان سلامت جامعه و جمعیت شناسان از روند پیری جامعه خبر دادند و در این راستا سند ملی سالمندان با امضای رییس جمهور در جلسه شورای عالی سلامت  به تصویب رسید و دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور موظف به هماهنگی های مرتبط با حسن اجرای اهداف و سیاست های سند مذکور شد.

محسن سلمان‌نژاد رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور اظهار کرد: هفت و نیم میلیون نفر سالمند بالای ۶۰ سال در کشور زندگی می‌کنند که تا به امروز می‌توان گفت بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است و با این وضعیت هم اکنون وارد مرحله نخست سالمندی شده‌ایم.

سلمان نژاد ادامه داد: جمعیت کشور با میانگین سالمندی ۷۴ سال، در حال ورود به پدیده سالمندی است و با این روند کشورمان در برنامه ششم توسعه عملاً به سمت جمعیت سالمند تغییر رویه خواهد داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹ درصد جمعیت کشور سالمند است در حالیکه این آمار در دهه گذشته ۸.۲۶ درصد بوده یعنی دو دهه دیگر به ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت و سالمندان کشور با پوشش حداکثری در سند ملی شاهد ارائه خدمات بهتری خواهند بود.

یکی از اتفاقاتی پر سر و صدا در سال۹۶ که بازخوردهای جهانی نیز داشت، حمله تروریستی به مجلس بود که در این حمله متاسفانه چند نفر شهید و افراد بسیاری مجروح شدند.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در خصوص مصدومان حادثه تیراندازی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در پی حادثه تیر اندازی امروز ۳۵ نفر مجروح شدند و همه مجروحان به بیمارستان‌های پایتخت انتقال یافتند.

یکی از خبرهای خوب در سال ۹۶ تصویب تعرفه های پرستاری در منزل بود، پیش از این وزیربهداشت از راه اندازی هزار مرکز مراقبت پرستاری در کشور خبر داده بود، همچنین مسئولان پرستاری در کشور از رایزنی ها با شورای عالی بیمه در زمینه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این تعرفه خبر دادند که شورای عالی بیمه زیر بار پوشش این تعرفه ها نرفت و این رایزنی ها تاکنون به جایی نرسیده است.

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، گفت: پس ازتصویب تعرفه ها درشورای عالی بیمه با پیگیری های مجدانه و پیشنهاد وزیر بهداشت در دولت، امروز تعرفه های مراقبت در منزل (پرستاری جامعه نگر) برای اولین با در تاریخ نظام سلامت و پرستاری به تصویب رسید.

وی افزود: اکنون نوبت خدمت جهاد گونه مراکز پرستاری است که ازاین فرصت به نفع مردم وخود بهره گیرند و بخش عمده ای از انتظارات مردم و وظائف پرستاران را محقق کنند.

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال 96 اعلام شد

 تعرفه های پزشکی در ابتدای هر سال باید تعیین شوند اما تعلل شورای عالی بیمه همه ساله موجب تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی می شود و این موضوع تبعات بسیاری برای مراکز درمانی و مردم به دنبال دارد، از ابتدای خرداد سال ۹۶ اعتراض های زیادی در این خصوص شکل گرفته بود که در نهایت پس از حدود سه ماه تاخیر تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی در هیئت وزیران به تصویب رسید.

هیئت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست رییس جمهور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶ را پنج درصد افزایش داد.

همچنین هیات دولت، میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی ۱۰ درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع ۵ درصد تعیین کرد.

علاوه بر این تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.

اجرای طرح اعتباربخشی در ۹۰۰ بیمارستان کشور در راستای ایمنی بیماران و کاهش خطاهای پزشکی

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت درباره اعتباربخشی بیمارستان‌ها اظهار کرد: اعتباربخشی با هدف کیفیت خدمات و ارتقای سطح رضایت مردم انجام شده است و در آن استانداردسازی خدمات حوزه سلامت در بیمارستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اعتباربخشی در ۹۰۰ بیمارستان برای ۹۰۰ سنجه به وسیله ۳۰۰ ارزیاب ملی در بیمارستان‌های سراسر کشور انجام می‌شود و اینکار در ۷ فاز از یک سال و نیم پیش طراحی شده است و کار اعتباربخشی بیمارستان‌ها به وسیله ۴۰۰ نفر از نخبگان و کارشناسان اهل فن به شکل کتابی با موضوع نحوه استقرار استاندارد‌ها تبیین شده است.

وی عنوان کرد: از ۴ بهمن ماه ۹۵ اعتباربخشی بیمارستان‌ها آغاز و در روز سوم خرداد ماه ۹۶ این روند به پایان رسیده که نتایج اعتباربخشی باعث ارتقای سطح کیفی بیمارستان‌ها، توجه به ایمنی بیماران و کاهش خطاهای پزشکی است و در طرح اعتباربخشی از میان ۹۰۰ سنجه ۱۴۶ تعداد آن معطوف به ایمنی بیماران و کاهش خطاهای پزشکی است.

تعداد تخت های زایمان طبیعی به 1116 تخت افزایش یافت

یکی از دستاوردهای ارزشمند طرح تحول سلامت راه اندازی اتاق های خصوصی و رایگان شدن زایمان طبیعی در مراکز دولتی بود زیرا در سال گذشته شاهد رشد فزاینده زایمان به روش سزارین در کشور بودیم که یکی از شاخصه های نامطلوب محسوب می شود امیدواریم با افزایش این تخت ها و اتاق های زایمان طبیعی شاهد افزایش زایمان طبیعی و رشد جمعیت کشور باشیم.

امیر ساکی، مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت گفت: طرح بهسازی و توسعه بلوک های زایمانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت کلید خورد، در این طرح ارتقاء کیفیت و تغییر در سیستم اتاق های زایمان سنتی و اجرای طرح تکریم مادر باردار با رویکرد به فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت افزایش جمعیت و تسهیل این امر برای زوجین در سطح کشور به اجرا درآمد.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت اظهار کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون 1116 تخت LDR در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی تا راه اندازی اتاق‌های خصوصی رایگان برای زایمان طبیعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..