تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار جمعی از شاعران با مقام معظم رهبری/ اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب برگزار شد

دیدار جمعی از شاعران با مقام معظم رهبری/اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در حوزه ادبیات در خرداد ماه ۹۶ رخ داد و ما در اینجا به مهمترین آن رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم؛

کتابخانه‌های ۴۷۰۰ مدرسه  تجهیز شدند

صالحی، معاون وقت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از روند اجرایی چهارمین مرحله طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس گفت: در سه سال گذشته کتابخانه‌های ۴۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور تجهیز شده است و بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال برای این موضوع هزینه شد. در سه مرحله نخست ۳۲۰۰ کتابخانه مدارس ۳۱ استان بجز پایتخت تجهیز شده و در مرحله چهارم هم ۱۵۰۰ کتابخانه مدارس تهران تجهیز خواهد شد.

صالحی با اشاره به برگزاری طرح ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه گفت: هدف این طرح این بود تا عطش کتاب خواندن را از طریق در دسترس قرار دادن کتاب برای دانش‌آموزان ایجاد کند. در طول سال‌های برگزاری نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این طرح حمایت کرده است.

دیدار جمعی از شاعران با مقام معظم رهبری

خرداد سال ۹۶، جمعی از شاعران به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. در این دیدار صمیمانه تعدادی از شاعران پیشکسوت، زنان شاعر و شاعران جوان کشور که عمدتا از شهرستان هستند، حضور داشتند. اکثر حاضران در این دیدار جوان بودند و برای اولین بار در محضر رهبر انقلاب شعرخوانی می‌کردند. البته در کنار شاعران داخلی، سه شاعر از کشور‌های دیگر نیز شعر خواندند.

اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب در زادگاه حمید سبزواری برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی نوشت: «هنر شعر، از هنر‌های دیرین و ریشه‌دار این سرزمین است و زمانی که این هنر در مسیر دفاع از ارزش‌ها و باور‌های دینی و ملی قرار می‌گیرد، آثار ماندگار و تاثیراتی شگرف می‌آفریند.

شعر فارسی علاوه بر بیان احساس و زیبایی اندیشه و فرهنگ ایرانی اسلامی، در طول یکصد سال گذشته در روشنگری مردم ایران نقش بی‌بدیلی داشته و با آغاز نهضت معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در خرداد ۱۳۴۲ این بیداری و آگاهی‌بخشی جلوه و نمود دوچندانی یافت.»

در این مراسم که در دو بخش تخصصی و مردمی برپا شد، علاوه بر نواخته شدن زنگ شعر انقلاب در سبزوار و سخنرانی و شعرخوانی اساتید و شاعران ملی و استانی، از پوستر «جشنواره سرود‌های انقلابی» و «نشان حمید» نیز رونمایی شد.

کتاب سه سه منتشر شد

کتاب «سه سه» عنوان مجموعه شش نمایشنامه، سه نمایشنامه کوتاه و سه نمایشنامه بلند، از سیروس همتی نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر است. همتی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته ریاضی است. با این همه در سال‌های اخیر او با فعالیت در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر شناخته شده و جوایز متعددی را نیز در این زمینه به دست آورده است.

برگزاری اولین دوره جشنواره ادبی شاه بیت

خرداد سال قبل، مراکز فرهنگی هنری منطقه شش شهرداری تهران اعلام کردند، فرهنگسرای سرو اولین دوره جشنواره ادبی «شاه‌بیت» را با نگاه به موضوع ائمه اطهار علیهم السلام در سه بخش کلاسیک، آزاد و متن کوتاه برگزار می‌کند. شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه ادبیات در دو رده سنی نوجوانان (۱۲ تا ۱۵ سال) و بزرگسالان (۱۶ سال به بالا) می‌توانند با اشعار یا نوشته‌های متعلق به خود در این جشنواره شرکت کنند.

انتشار جدیدترین اثر احمدرضا احمدی

جدیدترین اثر احمدرضا احمدی با عنوان «پرواز» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد. این کتاب داستان پسری است که تصمیم می‌گیرد به آسمان پرواز کند. او سفر طولانی مدت خود را آغاز و در این میان سعی می‌کند دنیا را تغییر دهد. تصویرگری این اثر را که به تازگی منتشر شده «راشین خیریه» بر عهده داشته است.

امیر جلال‌الدین اعلم درگذشت

امیر جلال‌الدین اعلم، پژوهشگر و مترجم ۲ خرداد ماه سال گذشته، در سن ۷۶ سالگی بر اثر بیماری در منزل خود درگذشت.

امیر جلال‌الدین اعلم (زاده ۱۳۲۰ هـ. ش. تهران) تحصیلات ابتدایی‌اش را در دبستان مسعود سعد (واقع در خیابان ظهیرالاسلام، میان خیابان‌های شاه‌آباد و هدایت) و تحصیلات متوسطه‌اش را در دبیرستان ادیب (در کوچه اتابک، شاهچراغی امروز) گذراند.

انتهای پیام/

اتفاقات ادبی در خرداد 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار جمعی از شاعران با مقام معظم رهبری/ اولین سالگرد درگذشت پدر شعر انقلاب برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..