تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایروموبیل از خودروی پرنده و الکتریکی VTOL رونمایی می‌کند

ایروموبیل طرح مفهومی ماشین پرنده VTOL ارائه داده است که گفته می‌شود عملیات بلند شدن و فرود را به‌صورت عمودی انجام می‌دهد.

همانند ترافوگیا (Terrafugia) و پال-وی (Pal-V)، ایروموبیل (AeroMobil) یک ماشین پرنده یا هواپیمای جاده‌ای طراحی کرده است که برای بلند شدن و فرود نیاز به باند مخصوص دارد. با این حال طی همین هفته، شرکت اسلواکیایی برنامه‌های خود را برای مدل الکتریکی ماشین پرنده VTOL (نسخه عمود‌پرواز) اعلام کرد.

این ماشین پرنده مفهومی که ایروموبیل ۵.۰ وی-تول (AeroMobil 5.0 VTOL) نام دارد، در حقیقت یک خودروی الکتریکی چهار صندلی است که با استفاده از مجموعه‌هایی از روتورهای موجود در انتهای بال‌هایش می‌تواند به‌صورت عمودی بلند شود و بنشیند. هنگامی که ماشین پرنده در آسمان قرار داشته باشد، مکانیزمی در عقب آن را به سمت جلو حرکت می‌دهد.

AeroMobil flying car / ماشین پرنده ایروموبیل

مقاله‌های مرتبط:

ایروموبیل اعلام کرده است که نسخه ۵.۰ خودروی پرنده وی-تول قادر به پرواز خودران (مستقل) خواهد بود که باز هم این مسئله مطرح می‌شود که آیا برای پرواز با آن، نیازمند مجوز خلبانی است یا خیر؟ از سویی دیگر، مجوز خلبانی به‌عنوان یکی از موارد ضروری برای پرواز با نسخه کنونی ایروموبیل ۴.۰ استول توسط شرکت سازنده پیشنهاد شده است؛ نسخه ایروموبیل استول مجهز به پیشرانه احتراق داخلی است و عملیات فرود و بلند شدن کوتاه‌برد دارد. در نهایت امیدواری وجود دارد که دو مدل یکدیگر را تکمیل کنند.

جورج واکولیک، مدیر عامل شرکت ایروموبیل، می‌گوید:

استراتژی چندمحصولی به این معنی است که ما می‌توانیم حمل‌ونقل شهری را با ایروموبیل ۵.۰ وی-تول و سفر درون‌شهری را با ایروموبیل ۴.۰ استول ارائه کنیم. استراتژی ما محدودیت‌های طرح‌های مفهومی جایگزین وی-تول (VTOL) را که به‌جای استفاده از زیرساخت‌های جاده‌ای مرتبط تنها به باندهای فرود نیاز دارند، برطرف می‌کند.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط ایروموبیل، به این زودی خبری از نسخه ۵.۰ وی-تول نخواهد بود؛ ایروموبیل تخمین می‌زند که بین هفت تا ۱۰ سال دیگر نسخه اولیه این ماشین پرنده برای خریداران در دسترس قرار می‌گیرد؛ ولی ابتدا نسخه ۴.۰ استول تا سال ۲۰۲۰ به تولید می‌رسد. به‌طور همزمان، ترافوگیا در حال کار روی یک مدل VTOL انحصاری است که TF-X نام دارد.

مدتی قبل شرکت لیبرتی از اولین خودروی پرنده سه‌چرخ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد؛ این ماشین پرنده که اولین نمونه تجاری در سراسر جهان خواهد بود،  قرار است با قیمت گزافی به فروش برسد. به نظر می‌رسد که رؤیای بشر در زمینه خودروی شخصی پرنده به واقعیت نزدیک می‌شود و دلیل این ادعا، تلاش‌های بی‌وقفه شرکت‌هایی نوپا است که هر روز خبرهایی از آن‌ها می‌شنویم؛ تلاش‌هایی که احتمالا تا سال آینده با اولین نمونه ماشین پرنده رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و وارد بازار می‌شود. هرچند قیمت پیشنهادی برای خودروی پرنده بسیار گزاف است؛ اما به نظر می‌رسد که طی پانزده سال آینده و با افزایش رقابت بین شرکت‌های کنونی این قیمت‌ها نیز پایین بیایند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایروموبیل از خودروی پرنده و الکتریکی VTOL رونمایی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..