تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از چالش بر سر مالكيت مجموعه‌ فرهنگی - تاریخی سعدآباد تا افتتاح اولين رستوران هوايی

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان برای مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی سعدآباد و نیاوران را به همراه داشت.

بنیاد مستضعفان در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ ادعا کرد که مالک مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی سعدآباد و نیاوران است. البته این ادعا با مخالفت فعالان عرصه میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مواجه شد و تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز تصمیم خاصی در این مورد گرفته نشده است. البته سید رحمت‌الله رئوف حنان، مدیر مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران در آخرین اظهار نظر‌های خود گفت؛ واگذاری مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی نیاوران و سعدآباد به بنیاد مستضعفان، این بنیاد را موظف به صرف هزینه برای نگهداری این مجموعه‌ها می‌کند و سازمان میراث فرهنگی در هر صورت وظیفه نظارتی خودش را انجام خواهد داد.

میراث فرهنگی در فروردین ماه شاهد طرح ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی بود

اولین رستوران هوایی کشور در فروردین ماه سال گذشته افتتاح شد. این رستوران که در شاندیز مشهد با ۶/۵ تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع ۴۰ متر بالا می‌رود ، در یک نوبت، یک ساعته امکان پذیرایی از ۲۸ نفر با ۱۰ خدمه را دارد.

اولین رستوران هوایی کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

میراث فرهنگی در فروردین ماه شاهد طرح ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی بود

* سفال شهرضا در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ ثبت ملی شد. «پیر لوتی»، سیاح معروف اروپایی که در سال ۱۹۰۴ از شهرضا دیدن کرده می‌نویسد: «قمشه (شهرضا) و دهکده‌های اطراف آن از خاک تیره سرخ رنگی ساخته شده، و همین خاک رس است که در این نواحی با آن همه گونه اشیا می‌سازند.»

وی در توصیف خانه‌ای که در آن اتراق کرده بود، نوشته است : «همه جای شبستان با کاشی‌های آبی تزئین گشته... فنجان‌های میناکاری و ظروف زیبا طاقچه اتاق‌ها را زینت می‌دهد... از پس دیوار باغ‌های محصور در هر زاویه و گوشه‌ای برجی با کاشی کاری آبی رنگ دیده می‌شود.»

میراث فرهنگی در فروردین ماه شاهد طرح ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی-تاریخی بود


* خاطرنشان می‌شود؛ کاوش شهر جرجان پس از وقفه ۵ ساله در فروردین ماه سال گذشته از سر گرفته شد. جرجان ولایت و شهری باستانی در شمال کشورمان بوده که در سال‌های ۵۴۹ تا ۵۴۸ پیش از میلاد تسخیر شد. هم‌اکنون ویرانه‌های این شهر باستانی در حدود ۳ کیلومتری مغرب شهر گنبد کاووس دیده می‌شود.

در حدودالعالم من‌المشرق الی‌المغرب آمده‌است: «جرجان شهری است مر او را ناحیتی بزرگ است و سوادی خرم و کشت و برز بسیار و نعمت فراخ [دارد]و سرحد میان دیلمان و خراسان… شهر به دو نیم است، شهرستان است وبکرآباد، و رودهرند کز طوس برود، به میان این هر دو نیمه بگذرد.»


انتهای پیام/

ميراث فرهنگی در فروردین ماه سال ۱۳۹۶  چگونه گذشت؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از چالش بر سر مالكيت مجموعه‌ فرهنگی - تاریخی سعدآباد تا افتتاح اولين رستوران هوايی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..