تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با حذف كامل دلالان حمايت از كالای ايرانى محقق مى‌شود/ ضرورت برخورد با مديران وارد كننده كالای خارجى

حمایت از کالای ایرانی با حذف کامل دلالان محقق می‌شود/ لزوم برخورد با مدیران واردکننده کالای خارجیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه نام‌گذاری شعار حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اظهار کرد: پایه عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی موضوع اقتصاد مقاومتی است، با تحقق شعار اقتصاد مقاومتی قرار بود ظرفیت و پتانسیل‌های جمهوری اسلامی ایران شناسایی شود.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی باید به‌صورت ملی مورد استفاده مردم قرار گیرد تا اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود، افزود: برخی نسبت به تولیدات کالای ساخت ایران ایراداتی می‌گیرند که در مقایسه با کالای خارجی کیفیت پایین‌تری دارد اما بنده به‌عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقدم، کالای ایرانی دارای کیفیت بهتری نسبت به کالاهای خارجی است.

برخی به سمت و سوی واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی می‌روند

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: بسیاری از کشورهای همسایه ما کالای ایرانی را به‌عنوان یکی از کالاهای استاندارد بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌دهند اما متأسفانه برخی از اقشار جامعه به دنبال جلوگیری از تولید کالای ایرانی هستند و به سمت‌وسوی واردات کالاهای بی‌کیفیت خارجی می‌روند.

مقصودی اشتغال‌زایی را بهترین ثمره استفاده مردم از کالای ایرانی دانست و بیان کرد: گسترش فرهنگ خریداری کالای ایرانی از رکود کسب‌ و کار در کشور جلوگیری می‌کند، در حال حاضر تعداد بسیاری از کارخانه‌ها در کشور با مشکلات مالی مواجه شده‌اند که از طریق افزایش تقاضای خرید کالای ایرانی مشکلات کارخانه‌ها رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق و عملیاتی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی باید دولتمردان عزمی جدی نسبت به گسترش فرهنگ خریداری کالای ایرانی داشته باشند، تصریح کرد: اگر عزم ملی از ادارات دولتی آغاز نشود، با بهانه‌های مختلف از خریداری کالای ایرانی جلوگیری کنند، بنابراین به‌هیچ‌عنوان شعار امسال تحقق نمی‌یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به طرح سؤال از چیت‌چیان وزیر اسبق نیرو در خصوص عدم خریداری محصولات الکتروموتور کارخانه جمکو سبزوار گفت: این محصول در داخل کشور به تولید انبوه می‌رسد و به کشورهای خارجی همانند آذربایجان صادر می‌شود اما متأسفانه وزارت محصولات الکتروموتور را از خارج کشور وارد می‌کند.

مقصودی افزود: پس از طرح سؤال برای بررسی، تیمی از وزارت نیرو به سبزوار سفر کردند و وعده خریداری محصولات الکتروموتور کارخانه جمکو را داده‌اند اما در عمل وعده‌های وزیر نیرو به نتیجه خاصی نرسیدیم.

وی علت عدم خریداری محصولات الکتروموتور شرکت جمکو سبزوار از سوی وزارت نیرو را وجود دلالان و رانت‌خواران اعلام کرد و ادامه داد: دلالان با واردات محصولات مشابه خارجی سودهای میلیاردی را به جیب می‌زنند.

لزوم تدوین قانونی برای برخورد با مدیران وارد کننده محصولات خارجی

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی نیازمند حذف کامل دلالان و واسطه‌ها در داخل کشور است، بیان کرد: برای حذف دلالان باید با همکاری مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و قوه مجریه قانونی تدوین شود که از طریق جرائم سنگینی از عزل تا حبس با مدیران متخلف برخورد جدی شود.

مقصودی با اشاره به لزوم همکاری و تلاش سران سه قوه برای عملیاتی کردن شعار امسال مقام معظم رهبری، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران دولتی درخواست می‌کنم که برای تحقق شعار مقام معظم رهبری و ایجاد رونق اشتغال‌زایی در کشور دلالی و واسطه‌گری‌ها را کنار بگذارند و خریداری کالای ایرانی در نهادهای دولتی را الزامی کنند.

وی یادآور شد: در نخستین نشست علنی مجلس پس از ایام تعطیلات باید طرح دوفوریتی مبنی بر جرائم سنگین برای مدیران واردکننده محصولات خارجی تدوین شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حمایت از کالای ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با حذف كامل دلالان حمايت از كالای ايرانى محقق مى‌شود/ ضرورت برخورد با مديران وارد كننده كالای خارجى»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..