تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از تاکید بر نقش کتاب در دیپلماسی فرهنگی تا محرومیت ۱۵۶ ناشر از نمایشگاه کتاب امسال

تاکنون 3400 واژه در فرهنگستان زبان و ادب فارسی معادل‌سازی شده است/156 ناشر از نمايشگاه سال بعد محروم شدندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اردیبهشت سال ۹۶، اتفاقاتی در حوزه ادبیات کشور رخ داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

برگزیدگان جشنواره طنز سوره اعلام شدند

اختتامیه جشنواره طنز سوره، با حضور مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری، شاعرانی چون محمد سلمانی و اسماعیل امینی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

نشست خبری پنجمین سال فعالیت بنیاد سعدی برگزار شد

حدادعادل در مراسم سالگرد تاسیس بنیاد سعدی ، در خصوص معاونت بین‌الملل بنیاد سعدی بیان کرد: امروز در سراسر جهان زبان فارسی در حدود 400 دانشگاه در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می شود. جمع دانشجویان این دانشگاه‌ها حدود 10 هزار نفر است. علاوه بر این کلاس‌های آموزش آزاد در بیش از 250 کلاس در خارج از کشور وجود دارد. تعداد افراد شرکت کننده 12 هزار نفر است و این کلاس‌ها توسط 140 مدرس زبان فارسی اداره می‌شوند.

سخنگوی وزارت خارجه: نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی تاثیر دارد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در نمایشگاه کتاب تهران، در جمع خبرنگاران گفت: انجام هر کار فرهنگی و همین‌طور نمایشگاه کتاب بر دیپلماسی فرهنگی و روابط کشورها تاثیر زیادی دارد. مدتی است که در فضای جدید با فناوری‌های جدید و فضای مجازی سر و کار داریم؛ اما کتاب جایگاه بالایی دارد. در کشورهایی که امکانات بالایی از نظر تکنولوژیکی دارند، نمایشگاه کتاب و جایگاه نشر به لحاظ کمی و کیفی تغییر نکرده است.

وی تاکید کرد: اگر جامعه برتر را می‌خواهیم، باید به کتاب و نمایشگاه کتاب برگردیم. کمک به توسعه فرهنگ با کتابخوانی ممکن می‌شود. اگر کتاب و فرهنگ کتابخوانی وجود داشته باشد، در همه زمینه‌ها دیپلماسی و فرهنگ عمومی زندگی بهتری خواهیم داشت.

ایران مهمان ویژه نمایشگاه کتاب وین می شود

«پاتریک زهرر» رئیس نمایشگاه های وین با تاکید بر اهمیت تبادل فرهنگی با ناشران ایرانی، در خصوص مهمان ویژه بودن ایران در نمایشگاه وین گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم ولی ممکن است، ایران در سال 2019 اولین مهمان ویژه ما در نمایشگاه وین اتریش باشد.

رئیس نمایشگاه وین با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: خواندن باعث باز شدن ذهن می‌شود و تاکید ما در نمایشگاه وین همین است. بیشتر مردم اتریش کتابخوان هستند. بیش از 99 درصد کتاب می‌‌خوانند و صد در صد مردم باسواد هستند.

156 ناشر از نمايشگاه سال بعد محروم شدند

همایون امیرزاده سخنگوی‌ نمايشگاه كتاب تهران هم مراسم اختتامیه در جمع خبرنگاران با ارائه آمار تخلفات و برخوردهای صورت گرفته، گفت: در نمایشگاه کتاب امسال 156 مورد اخطار کتبی محرومیت از نمایشگاه کتاب، 7 مورد حكم محروميت تا پایان اين نمایشگاه، 5 مورد حكم یک روز تعطیلی داده شد.

اختتامیه سی امین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران را بهار کتاب و کتابخوانی‌ اقتصاد نشر می‌دانم، این رخداد، یک رخداد فرهنگی در سطح ملی و مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی است و سالم‌ترین فعالیت فرهنگی در کشور محسوب می‌شود. از این جهت که همزمان با نمایشگاه، گفتگوهای فرهنگی نیز برگزار می‌شود. می‌توانیم نمایشگاه سی‌ام را نمایشگاه گفتگوی فرهنگی بنامیم‌، کتاب مظهر گفتگوی فرهنگی در سطح ملی و در سطح بین‌الملل‌ است.

غرفه‌های برتر سی‌اُمین نمایشگاه کتاب معرفی شدند

بر اساس حکم هیات داوران ناشران داخلی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در بخش ناشران عمومی حوزه تهران ضمن تقدیر از انتشارات سفیر اردهال، غرفه انتشارات ققنوس به عنوان غرفه برتر معرفی می‌‌گردد.

در بخش ناشران عمومی حوزه شهرستان نیز ضمن تقدیر از غرفه معروف، غرفه انتشارات درالعلم به عنوان غرفه برتر معرفی گردید.

واسپاری امور نمایشگاهی به صنوف باید قاعده مند باشد

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره واگذاری امور نمایشگاهی به صنوف نشر گفت: این کار بسیار خوبی است اما باید قاعده و ضابطه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از تاکید بر نقش کتاب در دیپلماسی فرهنگی تا محرومیت ۱۵۶ ناشر از نمایشگاه کتاب امسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..