تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر به دروازه طلایی استان خوزستان + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوزستان استانی است که در جنوب غربی ایران قرار گرفته است. این استان با مساحتی بالغ بر ۶۴۰۵۷ کیلومتر مربع، ۴۷۱۰۵۰۶ نفر را در خودش جای داده و به همین دلیل پنجمین استان پر جمعیت کشور است.

بنا بر این گزارش، استان خوزستان از لحاظ تاریخی قدیمی‌ترین منطقه فلات ایران محسوب می‌شود و پیشینه سکونت انسان در آن به ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و شکل‌گیری تمدن عیلام برمی‌گردد.

هم‌اکنون استان خوزستان که به برکت وجود رود‌های کارون، کرخه، دز، مارون و هندیجان یا زهره پرآب‌ترین استان کشورمان است، ۲۷ شهرستان، ۵۴ شهر، ۵۲ بخش، ۱۱۲ دهستان را در بر گرفته است. برخی از شهرستان‌های استان خوزستان با نام‌های اهواز، آبادان، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، اندیمشک، ایذه، باغ‌ملک، باوی، بندر ماهشهر، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان و رامشیر شناخته می‌شوند. از شهرستان‌های دیگر این استان می‌توان به رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، کارون، گتوند، لالی، مسجد سلیمان، هفتکل، هندیجان و هویزه اشاره کرد.

اندیمشک؛ مرکز راه‌آهن ناحیه زاگرس(ویژه نوروز)

گفتنی است؛ شهرستان اندیمشک که در شمالی‌ترین نقطه استان خوزستان قرار گرفته است، به دلیل وجود جاده ترانزیتی آسفالته و خط راه‌آهن اندیمشک-تهران که خوزستان را به مرکز و شمال شرقی کشور وصل کرده، دروازه طلایی استان خوزستان است.

اندیمشک؛ مرکز راه‌آهن ناحیه زاگرس(ویژه نوروز)

بنا بر این گزارش، اندیمشک در گذشته گذرگاه جهان باستان بوده؛ به گونه‌ای که بنا بر آنچه در کتیبه پایکولی آمده است «آشوربانیپال پادشاه آشور زمانی که به قصد ویرانی پایتخت عیلام وارد سرزمین ایلام می‌شود، می‌گوید من از نقطه‌ای وارد دشت شدم که رود وارد می‌شود» و این نقطه همان منطقه‌ای است که امروز اندیمشک در آنجا واقع شده است.

سفر به دروازه طلایی استان خوزستان + تصاویر

قلعه رزه اندیمشک

شایان ذکر است؛ شهر اندیمشک در کنار خرابه‌های شهر قدیمی «لور» ساخته شده است. «لور» نام شهری بوده است که در عهد اشکانی کم کم رونق گرفت و در زمان حکومت شاپور اول ساسانی به اوج تمدن پیش از اسلام در منطقه رسید و در زمان حمله مغول به ایران تخریب شد.

سفر به دروازه طلایی استان خوزستان + تصاویر

گفتنی است؛ از جاذبه‌های گردشگری شهر اندیمشک می‌توان به پل صیحه، پل بالارود، منطقه حفاظت شده کرخه و منطقه حفاظت شده چهل‌پا اشاره کرد. پل صیحه در دوره صفوی ساخته شده است و در گذشته کاربری انتقال آب را داشته است. این پل تاریخی که ۱۲ دهانه دارد، در سال ۱۳۷۹ شناسایی شد و کار خاکبرداری و مرمت آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شد.

اندیمشک؛ مرکز راه‌آهن ناحیه زاگرس(ویژه نوروز)

پل صیحه اندیمشک

نام پل صیحه در تاریخ ۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خاطرنشان می‌شود؛ گردشگرانی که در تعطیلات نوروز قصد سفر به شهر اندیمشک را دارند، می‌توانند در هتل بزرگ اندیمشک و خانه معلم اندیمشک اتراق کنند. هتل بزرگ اندیمشک در میدان آزادگان، ابتدای جاده کمربندی، جنب پارک بزرگ قرار گرفته است. این هتل مجهز به چایخانه سنتی است.


انتهای پیام/

جاذبه های گردشگری اندیمشک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر به دروازه طلایی استان خوزستان + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..