تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باگ بزرگی در سیری خواندن اعلان‌ها هنگام قفل بودن گوشی را ممکن می‌کند

مدت‌ها از عرضه‌ی نسخه‌ی یازدهم iOS می‌گذرد و کارشناسان رخنه جدیدی در آن یافته‌اند که خواندن اعلان‌ها در زمان قفل بودن گوشی را توسط سیری ممکن می‌سازد.

اپل در نسخه‌ی یازدهم سیستم‌عامل خود و آیفون ۱۰ مانور زیادی روی مساله‌ی امنیت و حفظ حریم خصوصی داده است، با این حال به نظر می‌رسد در تحقق کامل این مساله موفق نبوده است. سیستم‌‌عامل و باگ‌ها دو مقوله‌ی جداناپذیر هستند و شرکت‌های سازنده همواره در تلاش برای برطرف کردن سریع این مشکلات و رخنه‌ها هستند، با این حال برخی از آن‌‌ها به قدری بزرگ و حساس هستند که خبرساز می‌شوند. باگ جدید کشف شده در دستیار هوشمند اپل موسوم به سیری به افراد اجازه می‌دهد تا در زمان قفل بودن گوشی از پیام‌های‌ دریافتی اپلیکیشن‌های غیر پیش‌فرض iOS مطلع شوند.

با کمک این باگ جدید کشف شده، برای خواندن اعلان‌های پنهان تنها کافی است که از سیری کمک بگیرید؛ این باگ توسط Mac Magazine کشف شده است. حتی در زمانی که قابلیت «Show Previews» روی «When Unlocked» تنظیم شده باشد نیز سیری به راحتی و با گفتن «Hey Siri, read my notifications» پیام‌های دریافتی را می‌خواند. منبع کشف این باگ، درگیر بودن اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مانند سیگنال، واتساپ، اسکایپ و تلگرام را به این مشکل تایید کرده است. خوشبختانه اپلیکیشن پیش‌فرض Messages اپل به این مشکل دچار نشده است؛ کاربر در هنگام درخواست خواندن اعلان‌های این اپلیکیشن می‌بایست ابتدا قفل گوشی را باز کند.

طبق گزارش‌ها این مشکل علاوه بر نسخه‌ی ۱۱.۲.۶ در نسخه‌ی بتای ۱۱.۳ سیستم‌عامل iOS نیز وجود دارد. اپل در مورد این باگ بزرگ اطلاعیه‌ای صادر کرده است و در آن از اطلاع کوپرتینویی‌ها از این مشکل و تلاش برای حل آن سخن گفته است. طبق اعلام اپل این مشکل در بروزرسانی نرم‌افزاری بعدی iOS برطرف خواهد شد؛ البته اپل هنوز تاریخ دقیقی برای ارائه‌ی این بروزرسانی اعلام نکرده است. تا زمان ارائه‌ی بروزرسانی، کاربران می‌توانند از غیرفعال کردن اعلان‌های لاک‌اسکرین برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و خاموش کردن سیری در زمان قفل بودن گوشی برای رهایی از این مشکل استفاده کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باگ بزرگی در سیری خواندن اعلان‌ها هنگام قفل بودن گوشی را ممکن می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..