تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبلیغ نرم افزار موبایلی شگرد جدید کلاهبرداری از کاربران

تبلیغ نرم افزار موبایلی شگرد جدید کلاهبرداری از کاربرانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ ‌علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص كلاهبرداری از طريق فروش نرم‌افزار موبایلی"دوربین لخت کن" هشدار داد و گفت: اخيرا افرادی با ساخت و بارگذاري نرم افزار موبایلی "دوربین لخت کن" در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی که در قالب دانلود رایگان ارائه گردیده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران مي‌نمايند.

وی افزود: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم‌افزار مستلزم پرداخت اينترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتريان است که کلاهبرداران به دو روش دست به کلاهبری می‌زنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در روش اول فرد قربانی نرم‌افزار جعلی را خریداری کرده و پس از نصب آن متوجه می‌شود فاقد کارایی است که با توجه به مبلغ اندک پرداختی از شکایت صرف نظر می‌نماید اما مشکل اصلی روش دومی است که کلاهبرداران از آن استفاده می‌نمایند، در این روش کلاهبردار، کاربران را به صفحه جعلی و شبيه‌سازی شده يک بانک هدايت می‌کند تا اطلاعات بانکی خود را در صفحه جعلی وارد نمایند که نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظير شماره کارت، رمز اينترنتی، CVV2 و تاريخ انقضای کارت می‌گردد‌.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی با موضوعاتی چون برنامه دوربین لخت کن‌، ماهواره جیبی، برنامه صیغه یاب و ... توجه نکرده و حتی جهت کنجکاوی نیز دست به دانلود این‌گونه اپلیکیشن‌ها نزنید، زیرا امکان هک شدن اطلاعات گوشی تلفن همراه شما با دانلود نرم‌افزار جعلی وجود خواهد داشت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همچنین هنگام پرداخت اينترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونيک بانک مربوطه اطمينان حاصل نموده و براي وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود هميشه از وجود پروتکل امن https مطمئن شوید.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: چنان‌چه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طريق نشانی اينترنتی پليس فتا بخش ارتباط با ما گزارش نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبلیغ نرم افزار موبایلی شگرد جدید کلاهبرداری از کاربران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..