تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پهپاد‌ها دنیا را متحول می‌کنند

روزنامه سازندگی: دیدن جهان از بالا تجربه ای دگرگون کننده است. یک درخت بدون برگ به یک عنکبوت تبدیل می شود، یک سیرک مثل یک جعبه شیرینی بزرگ به نظر می رسد و زمین های زراعی به پارچه ای چهل تکه و خوش نقش و نگاری شبیه می شود.

خدمات اورژانسی و پوشش فجایع

1. زیر نظر گرفتن حوادث و فجایع
2. تحویل اورژانسی (دارو، تجهیزات و آذوقه)
3. هماهنگی پاسخ فوری (آگاهی موقعیتی)
4. تسکین فاجعه و کمک های پس از آن
5. جست و جو و نجات

پهپادها دنیا را متحول می کنند

خدمات ایمنی

6. تحقیقات صحنه جرم
7. نظارت و ردیابی مظنونین
8. هماهنگی پاسخ پلیس
9. امنیت و نظارت
10. آموزش و ارتقا

کشاورزی، آبخیزداری، جنگلداری و زراعتی

11. تحت نظرگیری شیمیایی و زیستی (آّبیاری، سمپاشی، مراقبت و...)
12. تشخیص و تحت نظرگیری سیل و آتش سوزی
13. ثبت و فهرست بندی
14. تشخیص و درمان بیماری های مربوطه
15. مدیریت دقیق رخدادها

مدیریت محیط زیست

16. پیشگیری های خطرات زیست محیطی
17. ارزیابی تاثیرات محیطی و اقلیمی
18. تحت نظرگیری گونه های در معرض خطر
19. تحقیقات علمی
20. نظارت و حفاظت زندگی گونه های وحشی

برنامه ریزی شهری، املاک، معماری و مهندسی

21. مدیریت ساخت و ساز
22. طراحی محیط شهری (معماری، مهندسی، معماری منظر و طراحی شهری)
23. نقشه کشی (باستان شناسی، منابع و زمین شناسی)
24. بازاریابی
25. آنالیز برنامه ریزی و طراحی منطقه

رسانه و ارتباطات

26. تبلیغات و بازاریابی
27. هنر (در تمامی شاخه ها و رشته ها)
28. سرگرمی (فیلم، تلویزیون و اینترنت)
29. روزنامه نگاری تحقیقاتی
30. عکسبرداری و فیلمبرداری خبری

تجارت و اقتصاد

31. تکنولوژی هوایی و تحقیقات رباتیک
32. مستندسازی (خبررسانی حادثه، تایید فعالیت های ساختمانی و وضعیت منطقه)
33. اکتشاف (آّب، نفت، گاز و معادن)
34. بازرسی (زیرساخت، ساختمان و صنعت)
35. سرویس های نقل و انتقال

خلاقیت و سرگرمی

36. اکتشاف
37. فعالیت های گروهی و گردهمایی ها
38. سرگرمی (کارهای دست ساز)
39. عکاسی و فیلمبرداری شخصی
40. کنترل از راه دور

پهپادها دنیا را متحول می کنند

تصویری متفاوت از دنیا

دیدن جهان از بالا تجربه ای دگرگون کننده است. یک درخت بدون برگ به یک عنکبوت تبدیل می شود، یک سیرک مثل یک جعبه شیرینی بزرگ به نظر می رسد و زمین های زراعی به پارچه ای چهل تکه و خوش نقش و نگاری شبیه می شود. ما به ندرت فرصت می یابیم تا چنین چشم اندازی برای خود پیدا کنیم، اما در کتاب جدید «بر فراز جهان (Above The World)»، عکاسان برجسته ای از سراسر دنیا ما را به این ضیافت دعوت می کنند. تصاویر دیدنی و جذاب- که همه با دوربین های DJI گرفته شده اند- یک جشن دلچسب از رنگ، بافت و زیبایی طبیعی است. چشم اندازی شبیه آنچه پرندگان می بینند و فاصله ای بسیار کمتر از یک هلیکوپتر با سطح زمین، از خصوصیاتی است که پهپاد را پس از هلیکوپتر، مشخصا به انقلابی در زمینه صنایع هوایی تبدیل می کند.

در دنیای پر از تصاویر دیجیتال، این زاویه جدید می تواند برای عکاسان زوایای کمیاب و بدیع هنری را به ارمغان بیاورد. به نقل از خبرگزاری رویترز، «رومئو دورچر» عکاس هوایی و مدیر دپارتمان آموزش DJI گفت: «در طول 100 سال گذشته تمامی عکس های از ارتفاعی هم اندازه سطح زمین گرفته شده است. به محض این که شما زاویه دید خود را تغییر می دهید و از ارتفاع بالاتر و به صورت تقریبا عمودی به سطح زمین می نگرید، همه چیز متفاوت و جدید جلوه می کند. من زادگاهم، یعنی سوئیس را به خوبی می شناسم اما وقتی به عکس هایی که با پهپاد از مناطق همیشگی گرفته ام نگاه می کنم، مثل این است که دارم سرزمین مادری ام را دوباره کشف می کنم.»

به دلیل گزارش هایی که از استفاده پهپاد برای جاسوسی یا قاچاق اسلحه و مواد مخدر به زندان خبر می دهند، بسیاری از موارد استفاده از پهپادها همچنان مورد سوءظن است. اما فراتر از گرفتن تصاویر زیبا، از آنها برای کارهای امنیتی، حفاظت از حیات وحش و حتی ماموریت های جست و جو و نجات استفاده می شود. پهپادهای هگزاکوپتر توسط دانشمندان برای نظارت بر سلامتی نهنگ ها، نه تنها از طریق عکس برداری از آنها، بلکه با جمع آوری قطرات آب از چنگال آنها برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه، مورد استفاده قرار می گیرند. دورچر می گوید: «هنگامی که شما می دانید پهپاد می تواند به نجات جان ها کمک کند، بحث بر سر این که این تکنولوژی خوب است یا بد مفصل خواهدبود».

«استیسی گارلینگتون» عکاس هوایی در توصیف استفاده از پهپاد برای مشاهده رفتار نهنگ ها توجیه شگفت انگیزی را به کار می برد: «هر بار که ما یک هواپیمای بدون سرنشین را بر روی یک نهنگ به پرواز در می آوریم، رفتارهایی را مشاهده می کنیم که معمولا نمی بینیم. برخی از حیوانات توسط پهپاد تحریک می شوند و زمانی که این اتفاق می افتد رفتار آنها تغییر می کند و نمی توانید عکس و فیلم های مورد نظرتان را بگیرید. اما نهنگ ها حتی متوجه حضور پهپاد نیز نمی شوند و ما قادر به گرفتن عکس های باورنکردنی و نظارت بر رفتار آنها هستیم.» او عکاس منظره و طبیعت است و همواره پهپاد خود را برای ثبت موقعیت های خاص به همراه دارد. یک درخت که تمام برگ های قرمزش به زمین ریخته بود، از نظر جغرافیایی درختی خشک بود اما عقیده گارلینگتون این بود که از بالا همچنان زنده است.

پهپادها دنیا را متحول می کنند

حتی گرفتن تصاویری که نیاز به ثابت بودن طولانی مدت دوربین در یک مکان دارد نیز به وسیله پهپاد امکانپذیر است و هم اکنون می توانید با پهپاد یک عکس حرفه ای را بدون داشتن سه پایه ارائه دهید. بری بلانچارد، عکاس پهپاد موقعیت را این گونه توضیح می دهد: «من الگوهای آب و هوایی را تماشا می کنم و به جای استفاده از یک سه پایه گران قیمت با استفاده از یک دوربین پرنده هدایت شونده، می توانم در یک مکان ایستاده و غروب خورشید را بر فراز یک قله تا شعاع یک چهارم مایل از چهار جهت تصویربرداری کنم».

ثبت ذهنیات به خوبی و شفافیت واقعیات، دستاورد دیگری است که پهپادها به ارمغان آورده اند. مایکل شینبلوم، عکاس حرفه ای و متخصص فیلمبرداری طولانی مدت (Time- Lapse) می گوید: «چیزی که واقعا جالب است این است که تصاویر فرآیند ساخت اشیائی که به دست انسان ساخته می شوند را با فرآیند ساخته شدن اشیاء طبیعی مقایسه کنم. تکراری که برای الگو و رنگ در طبیعت مشاهده می شود، چند برابر تکراری است که توسط معماران و زمینداران در حین ساخت ایجاد می شود.» عکس او از تشکیل دیواره های سنگی در ساحل سن دیگو یکی از این نمونه ها است و نشان می دهد که چگونه یک دید هوایی از آب، قوزه و سنگ ها می تواند لایه هایی از رنگ و شکل را ایجاد کند.

در همین حال، کامرون دیویدسون، جغرافیدان و عکاس پرتره، می گوید که عکس های هوایی او می تواند هم به صورت انتزاعی و هم دارای قدرت ارتباطی زنده و قوی باشد. او می گوید: «من در سال 2005 چندین عکس را برای مجله Audubon Magazine در مورد حذف کوه ها در جنوب غرب ویرجینیا ثبت کردم. همه این تصاویر وحشتناک و ظاهرا انتزاعی تخریب کوه ها را می دیدند و از من می پرسیدند: چگونه می توانید چنین تصاویر زیبایی را از چنین سناریوهای زشتی خلق کنید؟ من عاشق این دیدگاه هستم که می توانم مردم را تشویق کنم تا درباره چیزهایی که می بینند سوال کنند.»

گزارش؛ پهپادهای همه کاره

صنایع هواپیمایی بدون سرنشین، با سرعت زیاد و بی توجه به سیاست های دولت ها از قبیل سرمایه گذاری های اولیه و فراهم سازی زمینه رشد این بازار سخت افزاری و محاسباتی جدید، سریعا در حال پیشرفت است. پهپاد مخفف عبارت «پرنده هدایت پذیر بدون سرنشین از راه دور» می باشد. در حال حاضر لیست بلندبالایی از مشتریان مختلف در زمینه کشاورزی، مدیریت زمین، انرژی و ساخت و ساز در اکوسیستم بزرگ و متنوع فروشندگان نرم افزار و سخت افزار پهپاد قرار دارد. بسیاری از این فروشندگان شرکت های خصوصی کوچک و استارت آپ ها هستند. در همین راستا بعضی شرکت های بزرگ در صنایع دفاعی و سازه های صنعتی نیز در حال سرمایه گذاری در تکنولوژی پهپاد هستند.

در گزارشی از BI Intelligence، ما با یک ورود موشکافانه در دنیای پهپاد (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین Unmanned aerial vehicles (UAV)) به سطوح مختلف صنعت جهانی و در حال رشد هواپیماهای بدون سرنشین وارد شده ایم. این گزارش در بخش های مختلف خود پیش بینی فرصت کسب و کار در تکنولوژی پهپاد را ارائه می دهد، به پیشرفت ها و موانع این مسیر اشاره می کنند، بازارهای برجسته و کسب و کار را از لحاظ نرم افزارها و کاربران نهایی مشخص می کند و در ادامه لیست منحصر به فردی از ده ها شرکت مشهور که اکنون در استفاده تکنولوژی پهپاد فعال هستند ارائه می دهد.

پهپادها دنیا را متحول می کنند

در نهایت، به کاوشی در وضعیت فعلی ایالات متحده می پردازد که اخیرا با تصویب پیش نویس قوانین جدید فدرال برای هواپیمای تجاری، پرواز پهپادها را با دقت بیشتری تحت نظر دارد. تعداد کمی از مردم می دانند که بسیاری از شرکت ها در حال حاضر تحت برنامه «معافیت» دولت ایالات متحده، مجوز پرواز پهپادهای کوچک را به صورت تجاری دارند.

برخی از خروجی های این گزارش بدین شرح است:

• ما درآمد حاصل از فروش پهپادها را 12 میلیارد دلار در سال 2021 پیش بینی می کنیم که این عدد در سال گذشته تقریبا بیش از 8 میلیارد دلار بود.

- میزان حمل و نقل توسط پهپادهای مصرف کننده در طی پنج سال آینده بیش از چهار برابر افزایش خواهدیافت، که با محیط رقابتی افزایش قیمت و تکنولوژی های جدید، باعث می شود استفاده از پهپاد برای تازه کارها آسان تر شود.

• مقررات استفاده از پهپاد در ایالات متحده و اتحادیه اروپا، دو حوزه ای که بزرگترین بازار بالقوه برای پهپادهای سازمانی هستند این امکان را فراهم خواهد کرد تا پهپادها در بخش سازمانی (شرکت ها) در هر دو زمینه «محموله» و «درآمد» از بخش مصرف کننده (شخصی) پیشرفت بیشتری داشته باشند.

فن آوری هایی مانند جا به جایی هوشمند و جلوگیری از برخورد، پرواز پهپاد را ایمن تر می کند و هدایتگران آنها با وجود تعداد زیاد پهپادها در آسمان احساس فراغ بال بیشتری خواهندداشت.

• در حال حاضر مقررات FAA، استفاده از پهپادهای تجاری را محدود به چند حوزه صنایع و برنامه های کاربردی نظیر نظارت هوایی در بخش های کشاورزی، معدنکاری و نفت و گاز نموده است.

• بخش نظامی هدایت سایر قسمت هایی را که فعالیت آن ها به وسیله پهپاد انجام می شوند به عهده خواهدگرفت و طبق پیش بینی های این گزارش تعداد کشورهایی که قصد خرید پهپادهای نظامی- علی رغم هزینه بسیار بالای آن- را دارند افزایش خواهدیافت.

در گزارش کامل

• پهپادها در سه بخش مصرف کنندگان شخصی، شرکت ها و بخش های دولتی مقایسه می شوند.

• مقررات وضع شده چند بازار کلیدی جهت استفاده از پهپادها و نحوه هدایت آنها را معرفی می کند.

• موارد استفاده معمول از پهپاد در بخش سازمانی و هم چنین موارد استفاده از نسل جدید آن ها که اخیرا در حال افزایش هستند، معرفی می شود.

• تجزیه و تحلیل این که چگونه تولیدکنندگان پهپاد سعی در تمایز دادن پیشنهادات خود به وسیله افزونه های سخت افزاری و نرم افزاری بهتر را دارند. توضیح می دهد که چگونه تولیدکنندگان پهپاد سریعا به استفاده از تکنولوژی هدایت خودکار می پردازند که این یک مزیت بزرگ برای استفاده از پهپاد خواهدبود. به وسیله این گزارش ساده و جامع پهپادها، شما می توانید تاریخچه کامل این تکنولوژی سریع و نوظهور را مطالعه کنید. انتخاب با شماست؛ اما با این وجود شما تصمیم گرفتید این گزارش را به دست آورید، شما در درک خود از دنیای شگفت انگیز هواپیماهای بدون سرنشین مزیتی قدرتمند در اختیار دارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پهپاد‌ها دنیا را متحول می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..