تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مکان‌های عمومی بستری مناسب برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران

مکان‌های عمومی بستری مناسب برای سرقت اطلاعات بانکی کاربرانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز گفت: انشا الله سال 97 سالی همراه با موفقیت، سلامتی و افزایش امنیت سایبری برای یکایک مردم عزیز ایران باشد.

سرگرد حمید کیانی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی و انجام مسافرت‌های زیارتی، سیاحتی و تفریحی، هم‌وطنان گرامی باید نسبت به حفظ حریم خصوصی و همچنین حفظ امنیت سایبری خود و خانواده توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که سودجویان سایبری تعطیلی نداشته و به دنبال فرصت‌هایی مناسب برای عملی نمودن اهداف مجرمانه خود می‌باشند لذا ایام نوروز و مسافرت‌های نوروزی فرصتی مناسب برای انجام کلاه‌برداری از کاربران محترم می‌باشند. بنابراین خطر سرقت اطلاعات خصوصی و بخصوص اطلاعات بانکی برای مسافران نوروزی بیش‌ازپیش وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اینکه در ایام تعطیلات، بانک‌ها نیز تعطیل بوده و تنها برخی از شعبات بانکی به ارائه خدمات می‌پردازند لذا اکثر عملیات بانکی از طریق بانکداری الکترونیک، همراه بانک، اینترنت بانک و کارت‌های بانکی انجام می‌شود. امکانی که راحتی و آسایش هم‌وطنان عزیز را فراهم می‌کند. تنها راه استفاده از این ابزار متصل شدن به اینترنت هست که اکثر گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای رادارند.

سرگرد کیانی با اشاره به‌ضرورت حفظ امنیت اطلاعات و جلوگیری از نقض حریم خصوصی در هنگام اتصال به اینترنت گفت: ازآنجایی‌که اتصال به اینترنت در مکان‌های عمومی از قبیل هتل‌ها، فرودگاه، کافی‌نت‌ها و..... اتصالی ایمن نیست لذا احتمال به سرقت رفتن اطلاعات خصوصی کاربران و بخصوص اطلاعات بانکی آنان متصور هست، بنابراین هم‌وطنان عزیز باید دقت بیشتری داشته تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

وی با اشاره به برخی از شگردهای مورداستفاده در مکان‌های عمومی و اینترنت‌های رایگان گفت: متأسفانه برخی از افراد سودجو با استفاده از ابزار جاسوسی کی‌لاگر اقدام به ذخیره اطلاعات مهم بانکی (رمزهای عبور، نام‌های کاربری، شماره کارت، cvv2، تاریخ انقضاء و ....) می‌نمایند.

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری ادامه داد: کی‌لاگرها ابزاری جاسوسی هستند که برای سرقت اطلاعات واردشده از طریق کیبورد به دو صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی‌شده‌اند. نوع سخت‌افزاری به‌عنوان رابطی بین کیس و کیبورد قرار می‌گیرد و تمامی اطلاعاتی که از طریق کیبورد وارد می‌شود را در حافظه خود ذخیره می‌کند.

سرگرد کیانی تأکید کرد: مسافران نوروزی هنگام تبادل اطلاعات مالی و مهم خود در کافی‌نت‌ها و همچنین سایر مکان‌های عمومی حتماً از صفحه‌کلیدهای مجازی استفاده نمایند و رمزهای بانکی خود را با این صفحات وارد نمایند یا در فایل دیگری تایپ نموده و سپس کپی نمایند. همچنین دقت نمایند تنظیمات مرورگرها در خصوص ذخیره نام و حساب کاربری و رمزهای ورودی را غیرفعال نمایند.

وی در توصیه به هم‌وطنان عزیز گفت: کاربران گرامی سعی نمایند تنها در مواقع ضروری اطلاعات مهم خود را در مکان‌های عمومی استفاده و بلافاصله نسبت به تغییر رمزهای خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه زمان و مکان مراجعه به مکان‌های عمومی را در طول سفر یادداشت کنید، گفت: این امر می‌تواند در صورت وقوع جرمی یا هک حساب‌های کاربری شما پلیس را کمک نمایید تا محل سرقت اطلاعات شما را راحت‌تر پیدا نماید. لذا در طول مسافرت به هر کافی‌نتی که مراجعه می‌کنید آدرس و زمان آن را یادداشت کنید.

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری با اشاره به فعالیت 24 ساعته سایت پلیس فتا در ایام نوروز از هم‌وطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک گزارش‌های خود را در سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مکان‌های عمومی بستری مناسب برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..