تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناگفته‌های تاج محل؛ روایتی جاودانه از عشق و زندگی

تاج‌محل یکی از زیباترین بناهای ساخته شده در جهان است که در سال ۱۶۵۳ توسط شاه جهان برای همسرش، ممتاز محل ساخته شده است. سالانه هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان را به هندوستان می‌کشد.

مقله‌های مرتبط:

اگر به معماری اسلامی علاقه داشته باشید حتما تاج‌محل در لیست بناهای مورد علاقه شما قرار دارد. تاج‌محل یکی از زیباترین بناهای ساخته‌شده در جهان است که در نزدیکی شهر آگرا در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی‌نو، پایتخت هند قرار دارد و یکی از عجایب هفتگانه جدید است.

این بنای زیبا به دستور شاه جهان برای یادبود همسر ایرانی‌تبارش، ممتاز محل ساخته‌شده است که در سال ۱۹۳۲ میلادی در سفری جنگی، حین وضع حمل فوت کرد؛ بعدها خود شاه جهان در این بنا به خاک سپرده شد.

نزدیک ایام عید و تعطیلات است و شاید بسیاری از ما قصد سفر به هند و بازدید از تاج‌محل را داشته باشیم، اگر به هندوستان علاقه دارید یا قصد بازدید از بنای زیبای تاج‌محل را دارید، با ما همراه باشید تا نکات ضروری در بازدید از تاج‌محل را بررسی کنیم.

قیمت‌های مختلفی برای ورود به محوطه وجود دارد

تاج محل

قیمت ورودی تاج‌محل برای افراد محلی و توریست‌های خارجی متفاوت است. حتی نرخ ورودی برای توریست‌های کشورهای مختلف هم متفاوت است! قیمت ورودی برای افراد محلی ،۴۰ روپیه است، اگر توریست‌ها از پاکستان، افغانستان، بنگلادش، مالدیو، نپال، سریلانکا و کشورهای آسیای جنوبی به تاج‌محل بروند، باید ۵۳۰ روپیه به‌عنوان ورودی بپردازند، سایر توریست‌ها ملزم به پرداخت ۱۰۰۰ روپیه هستند.

قیمت بلیت ورودی به دلار چیزی حدود ۱۵ دلار است؛ بازدید از یکی از زیباترین بناهای تاریخی دنیا تنها با ۱۵ دلار، ارزشش را دارد! قیمت گران‌تر بلیت ورودی برای توریست‌های خارجی، باعث خلوت‌تر شدن صف خرید بلیت آن‌ها نسبت به‌صف خرید بلیت برای افراد محلی است و بسیاری از توریست‌ها از این اتفاق استقبال می‌کنند که با آسایش و آرامش در مدت‌زمان کم بلیت تهیه کنند.

با خرید بلیت تاج‌محل، با یک تیر دو نشان می‌زنید

تاج محل

بلیت ورودی تاج‌محل، شامل تخفیفی برای بازدید از سایر جاذبه‌های آگرا است. به‌عنوان‌مثال اگر امروز بلیت تاج‌محل را تهیه کنید، تا پایان روز مهلت دارید تا از سایر جاذبه‌های آگرا، با تخفیف بازدید کنید. این تخفیف تنها یک روز اعتبار دارد.

پیشنهاد عالی برای استفاده از این تخفیف راهکاری بسیار ساده است، ابتدا بلیت تاج‌محل را خریداری کنید و به سایر جاذبه‌های آگرا سر بزنید و سپس در انتهای روز به تاج‌محل برگردید و اوقات فراغت خود را در این محیط زیبا بگذرانید. بلیت تاج‌محل یک روز تاریخ انقضا دارد.

از ورودی‌های مختلف وارد تاج‌محل شوید

تاج محل

سه دروازه برای ورود به تا[ محل وجود دارد: یک دروازه در شرق، یکی در غرب و دیگری در جنوب. برای گرفتار نشدن در شلوغی بهتر است از درب جنوبی وارد محوطه شوید.

روز جمعه را برای بازدید انتخاب نکنید

تاج محل

تاج‌محل روز جمله تعطیل است، این روز شاید برای بسیاری از توریست‌ها روز طلایی باشد، ولی اگر قصد بازدید از تاج‌محل را دارید، این نکته را حتما در نظر داشته باشید.

برنامه سفرتان را بر اساس وضعیت ماه تنظیم کنید!

تاج محل

شاید این جمله برای شما کمی خنده‌دار باشد، ولی بازدید از تاج‌محل زمانی که ماه در وضعیت کامل قرار دارد، بسیار لذت‌بخش است و زیبایی تاج‌محل را دوچندان می‌کند. فقط در نظر داشته باشید روزی که ماه در حالت کامل قرار دارد، با روز جمعه تداخلی نداشته باشد.

مکان‌های مشخص برای تماشای ماه کامل در تاج‌محل، یک روز قبل و یک روز بعد از حالت کامل وجود دارند.

ورود به محوطه تاج‌محل در روزهای خاص، رایگان است

تاج محل

ورود به تاج‌محل در برخی روزهای خاص رایگان است. یکی از این مناسبت‌ها ایام عید در این کشور است که در تقویم میلادی مصادف با یک روز در ماه نوامبر و یک روز در ماه اوت است. در طول هفته میراث جهانی بازدید از تاج‌محل زیبا رایگان است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید بلیت سفر به هند را در این ایام تهیه کنید؛ ولی باید در نظر داشت که ازدحام جمعیت در این روزها بیشتر از روزهای عادی خواهد بود.

تماشای تاج‌محل هنگام غروب و طلوع آفتاب

تاج محل

بسیاری از گردشگران، طلوع آفتاب را بهترین زمان برای بازدید از تاج‌محل می‌دانند. در سپیده‌دم تاج‌محل بسیار شلوغ می‌شود، چون بسیاری از افراد این زمان را برای بازدید از این مکان زیبا در نظر می‌گیرند. در ماه‌های زمستانی، تماشای طلوع آفتاب در محوطه تاج‌محل کار سختی است چون، در بیشتر روزهای زمستان در این محدوده مه غلیظی وجود دارد، ولی اگر در زمستان به هند سفر می‌کنید و تماشای تاج‌محل در سپیده‌دم را از دست داده‌اید، تماشای غروب آفتاب را از دست ندهید.

از جاذبه‌های شهرهای دیگر هم دیدن کنید

تاج محل

آگرا یکی از زیباترین شهرهای هندوستان است، ولی جاذبه‌های تاریخی این شهر کمتر از نقاط دیگر هندوستان است. برای استفاده هرچه بهتر از زمان، بهتر است پس از بازدید از تاج‌محل به دهلی‌نو یا جیپور بروید و از جاذبه‌های دیدنی این شهرها دیدن کنید. فاصله دهلی با آگرا زیاد نیست و برای طی این مسافت می‌توانید از قطارهای بین‌شهری استفاده کنید که در هر ساعتی در دسترس توریست‌ها قرار دارد.

بازدید از باغ‌های اطراف تاج‌محل را از دست ندهید

تاج محل

امکان ندارد توریستی به آگرا برود و تاج‌محل را از نزدیک نبیند، ولی اگر هوس این کار به سرتان زد یا پول کافی برای ورود به محدوده تاج‌محل را نداشتید، می‌توانید با کمترین هزینه به باغ‌های اطراف تاج‌محل که دید خوبی به بنا دارند، بروید و از چشم‌انداز زیبای بنا، با کمترین هزینه ممکن لذت ببرید. برای تماشای بنا از باغ‌ها یا رودخانه‌های، اطراف رودخانه یامونا انتخاب مناسبی است. با پرداخت ۲۰۰ روپیه سوار یکی از قایق‌های محلی شوید و در رودخانه یامونا پارو بزنید و از منظره زیبای تاج‌محل لذت ببرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناگفته‌های تاج محل؛ روایتی جاودانه از عشق و زندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..