تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




‏بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۵)

برترین ها - احسان درخشنده:

شناسنامه‌ی اثر

نام انگلیسی: Dear Basketball

کشور تولیدکننده:‌ آمریکا

شرکت تولیدکننده: بِلیو اینترتینمنت گروپ (Believe Entertainment Group) / کوبی اینکورپرِیشِن (.Kobe Inc) / گلن کین پروداکشنز (Glen Keane Productions)

کارگردان: گلن کین (Glen Keane)

سال تولید: 2017 میلادی

مدت زمان: 6 دقیقه

ژانر: بیوگرافی

انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز»‏

خلاصه داستان

انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز» به صورت خلاصه‌وار روایتگر داستان زندگی «کوبی برایانت»، یکی از اسطوره‌های ماندگار ورزش بسکتبال است. این اثر با نمایش بخش‌هایی از کودکی و بزرگسالیِ این ورزشکار محبوب، شکل‌گیری علاقه‌‌ی او به ورزش بسکتبال و رابطه‌اش با این ورزش را به تصویر می‌کشد.

جوایز و افتخارات شاخص

- کسب جایزه‌ از «مراسم اسکار» (Academy Awards) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال 2018 میلادی
- کسب «جایزه‌ی آنی» (Annie Award) در بخش «بهترین سوژه‌ی انیمیشن کوتاه» / سال 2018 میلادی
- کسب «جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران» از «جشن انیمیشن جهان» (World Animation Celebration) / سال 2017 میلادی

درباره‌ی اثر

در 29 نوامبر سال 2015 میلادی، در وب‌سایت «theplayerstribune.com» نامه‌ای شعرگونه به قلم یکی از اسطوره‌های ورزش دنیا منتشر شد. نویسنده‌ی نامه کسی نبود جز «کوبی برایانت» (Kobe Bryant)، ستاره‌ی بی‌بدیل ورزش بسکتبال که تمام دوران حرفه‌ای خود را در تیم بسکتبال «لس آنجلس لِیکِرز» (Los Angeles Lakers) گذراند.

نامه‌ی برایانت خبر از خداحافظیِ قریب‌الوقوع این ورزشکار سرشناس آمریکایی داشت. وی در نامه‌‌اش ورزشِ بسکتبال را خطاب قرار داده بود و دل‌نوشته‌ای پیرامون عشق بزرگ زندگی‌اش نگاشته بود؛ نامه‌ای که با عبارت «بسکتبال عزیز»‌ آغاز می‌شد و با «همیشه عاشقت هستم، کوبی» به پایان می‌رسید. در پایان فصل 16-2015، برایانت از دنیای حرفه‌ای بسکتبال (به عنوان بازیکن) خداحافظی کرد و رسماً بازنشسته شد.

در سال 2017، «گلن کین» بر اساس نامه‌ی احساسی برایانت، نسبت به ساخت انیمیشنی موسوم به «بسکتبال عزیز» اقدام کرد که توجه جهانیان را به خود جلب نمود. برای تأثیرگذاریِ بیشتر بر روی مخاطبان، مقرر شد که خودِ برایانت به عنوان راوی، متن نامه را بر روی تصاویر انیمیشنی بخواند. شهرت و محبوبیت برایانت و همچنین خوش‌ساختیِ انیمیشنِ تولید شده آن قدر به مذاق مخاطبان و منتقدان خوش آمد که این اثر را موفق به کسب جایزه‌ی ارزشمند اسکار در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» گرداند.

سبک منحصر به فردِ طراحیِ شخصیت‌ها و فضاهای انیمیشنِ «بسکتبال عزیز» از نقاطِ قوت آن است. کاربردِ ترکیبی از طراحی‌های ساده و پیچیده، علاوه بر بخشیدنِ سبک و سیاقی خاص به اثر، ارمغان‌بخشِ خلاقیتی جالب و جذاب بوده است. جدای از جذابیت‌های بصری، از موسیقیِ تأثیرگذار و حماسیِ «بسکتبال عزیز» نیز نمی‌توان گذشت. «جان ویلیامز»، آهنگساز سرشناس دنیا که خلقِ موسیقیِ آثارِ سینماییِ شاخصی همچون «آرواره‌ها» (Jaws) و «جنگ ستارگان» (Star Wars) به نام او ثبت شده، با هنرمندیِ تمام نسبت به ساختِ آهنگی متناسب با حال و هوای انیمیشن «بسکتبال عزیز» اقدام کرده است.

با در نظر گرفتن جمیع جهات، باید برنده‌ی اسکار سال 2018 را اثری شاخص و ماندگار قلمداد کرد. با آنکه طراحی‌های بصریِ خاصِ اثر ممکن است به مذاق همه‌ی مخاطبان انیمیشن خوش نیاید، ولی به عنوان اثری که سوژه‌ی آن پیرامون نامی بزرگ همچون کوبی برایانتِ افسانه‌ای است، می‌توان به «بسکتبال عزیز» نمره‌ی خوب و قابل‌قبول داد.

خداحافظ کوبیِ بزرگ. خداحافظ اسطوره.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

انیمیشن کوتاه «بسکتبال عزیز»‏




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «‏بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱۵)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..