تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر هوایی بی‌نظیر از قله دماوند

تصویر هوایی بی نظیر از قله دماوندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قله‌ی دماوند در کوهی به نام دماوند و در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز قرار دارد. این کوه که در شمال ایران خودنمایی می‌کند، بلندترین کوه ایران، خاورمیانه و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است. 

منابع مختلف اندازه‌های گوناگونی برای ارتفاع کوه دماوند از سطح آب‌های آزاد ذکر کرده‌اند. به نقل از درگاه ملّی آمار ایران، فرازایِ این کوه ۵۶۱۰ متر است؛ منابع دیگر، از جمله پایگاه ملّی داده‌های علوم زمین ایران و وب‌گاه رصدخانهٔ زمین ناسا، فرازای ۵۶۷۰ متر و ۵۶۷۱ متر را نیز برای قلّهٔ این کوه ذکر کرده‌اند.

ارتفاع نسبی دماوند که با اندازه‌گیری ارتفاع قلّه نسبت به پست‌ترین درّهٔ بین این قله و نزدیکترین قلّهٔ مرتفع‌تر تعیین می‌شود، ۴۶۶۱ متر است که دماوند را در ردهٔ دوازدهم بلندترین قلّه‌های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می‌دهد.

در ادامه یک تصویر هوایی بسیار زیبا از قله دماوند مشاهده می‌کنید.

تصویر هوایی بی نظیر از قله دماوند

انتهای پیام/

تصویر هوایی زیبااز قله دماوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر هوایی بی‌نظیر از قله دماوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..