تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیچ یک از وعده های وزارت فرهنگ و ارشاد عملی نشد

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران درباره عملکرد این انجمن در سال 96 و برنامه های مدنظر برای سال آینده به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انجمن خوشنویسان ایران در حال حاضر 320 شعبه دارد که 20 شعبه در کشورهای خارجی و 300 شعبه در ایران فعال است. همچنین در مجموع 1100 کلاس آموزشی در این شعبه ها دایر بوده و هرساله بی شمار هنرجو در سنین مختلف را تعلیم می دهند.

وی افزود: هدف اصلی برنامه های انجمن خوشنویسان ایران اعم از کلاس های آموزشی، برگزاری نمایشگاه، ورکشاپ، همایش و کارگاه های تخصصی، نشست های خبری و... توسعه هنر خوشنویسی به عنوان اصیل ترین هنر ایرانی است که ارتباط بسیار قوی با ادبیات غنی ایران دارد.

براتی اظهار داشت: انجمن خوشنویسان یکی از بزرگترین تشکیلات کشور است و در همه حال وظیفه اصلی خود یعنی خدمت گزاری به فرهنگ ایران را از یاد نمی برد. استادان و هنرمندان انجمن هیچگاه چشم داشتی به بحث های مالی نداشته و هروقت که لازم بوده  به صورت جهادی در میدان حضور یافته اند. اما یک نفر به ما بگوید این انجمن در کجای تقسیم بندی بودجه ملی قرار دارد؟

وی افزود: مگر نه اینکه بودجه بخش فرهنگی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار می گیرد و سپس مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد باید بین اداره ها، سازمان ها و مراکز زیرمجموعه خود تقسیم کنند؟ پس چرا در طول این سالها مبلغی به عنوان بودجه دولت، به انجمن خوشنویسان ایران تعلق نگرفته است؟

مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران در انتقاد به وعده های محقق نشده مسئولین گفت: حدود یک سال پیش با وزیر فرهنگ و ارشاد وقت صحبت هایی داشتیم و تفاهم نامه هایی منعقد شد. چند وقت پیش هم با آقای صالحی، وزیر فعلی گفتگو کردیم. اما هیچ یک از وعده های قدیمی و جدید مسئولین در سال 96 تاکنون محقق نشده است.

براتی همچنین از چاپ و نشر کتاب های مرقع رنگین 3 و یک کتاب آموزشی خوشنویسی به تالیف استادان انجمن خوشنویسان ایران خبر داد.

وی در پایان از مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دیگر کسانی که در بحث تبلیغات محیطی نوروزی از هنر خوشنویسان کشور بهره گرفته و در طراحی بیلبوردهای شهری به جای چاپ فونت از خط هنرمندان استفاده کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیچ یک از وعده های وزارت فرهنگ و ارشاد عملی نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..