تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت کوچک‌ترین کامپیوتر جهان توسط IBM

آی‌بی‌ام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه ساخت و تولید کامپیوتر در جهان به تازگی از یک کامپیوتر بسیار کوچک در رویداد سالانه‌ی خود رونمایی کرده است.

کامپیوترها از زمان تولدشان تا به امروز کوچک و کوچک‌تر شده‌اند؛ به‌طوری که دیگر خبری از کامپیوترهای غول‌پیکر اولیه در زندگی روزمره انسان‌ها نیست. رویداد آی‌بی‌ام تینک ۲۰۱۸ از امروز آغاز شده است و این شرکت در کنفرانس اصلی این رویداد سالانه از کوچک‌ترین کامپیوتر جهان پرده برداشت. طبق ادعای IBM این کامپیوتر کوچک به اندازه‌ی یک دانه نمک است؛ به‌طوری که برای دیدن ساختار آن نیازمند میکروسکوپ خواهید بود.

مساله‌ای که در این بین باید به آن توجه کرد قدرت این کامپیوتر است که آن را در حد یک چیپ X86 سال ۱۹۹۰ نگاه می‌دارد؛ بنابراین این ساخته‌ی جدید آی‌بی‌ام، کامپیوتر قوی و مشابه به نمونه‌های امروز نیست، با این حال ابعاد کوچک آن را به محصولی جذاب مبدل کرده است. خوشبختانه هزینه‌ی تولید این کامپیوتر کوچک از ۱۰ سنت فراتر نخواهد رفت. طبق اعلام آی‌بی‌ام این کامپیوتر را می‌توان سیستم‌های رصدکننده‌ی پایه، برقراری ارتباط و همچنین وظایف آنالیز داده به کار گرفت.

کوچک‌ترین کامپیوتر جهان IBM

به‌طور خاص می‌توان از میکروکامپیوترها برای کاربردهای مرتبط با تکنولوژی بلاک‌چین و تشخیص سرقت و ناسازگاری‌ها در آن‌ استفاده کرد؛ با این حال امکان استفاده از آن‌ها برای وظایف هوش مصنوعی مانند دسته‌بندی اطلاعات دریافتی نیز وجود دارد. بد نیست بدانید که این کامپیوتر کوچک و ارزان میزبان صدها هزار ترانزیستور خواهد بود.

آرویند کریشنا به عنوان رئیس بخش تحقیقات آی‌بی‌ام، استفاده‌ی گسترده از این نوع کامپیوترها در ۵ سال آینده را متصور است. این کامپیوترها و ابزار کوچک مشابه با آن در آینده‌ی نه چندان دور در وسایل و دستگاه‌های مختلفی استفاده خواهند شد. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی این محصول در دست نیست و محققین آی‌بی‌ام در حال تست نمونه‌‌ی اولیه هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت کوچک‌ترین کامپیوتر جهان توسط IBM»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..