تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه رفتار تهاجمی کارمندان را کنترل کنیم

گاهی اوقات رفتار نامناسب یک کارمند روی فرهنگ سازمانی شرکت و درنتیجه عملکرد تمام کارمندان تأثیر می‌گذارد. چگونه می‌توان آن‌ها را از این موضوع مطلع کرد تا در آینده رفتار بهتری داشته باشند؟

هر شرکتی تلاش می‌کند تا فرهنگ سازمانی خوبی بین کارمندان برقرار کند. فرهنگ سازمانی چیزی نیست که قابل مشاهده در رزومه‌ی افراد یا خریدنی باشد. تنها یک راه برای ساختن فرهنگ سازمانی خوب در شرکت وجود دارد و آن ایجاد ارتباطات مؤثر است. بنابراین زمانی که شخصی شروع به نابودی پویایی تیم می‌کند، به‌عنوان رهبر کسب‌وکار باید نگران این قضیه باشید. چشم‌غره رفتن، بی‌توجهی و سکوت کردن از جمله رفتارهایی هستند که می‌توانند رابطه‌ی میان اعضای تیم را به هم بزنند و مشکلات بزرگ‌تری ایجاد کنند. بروز رفتارهای تهاجمی مانند بی‌توجهی به مهلت پایان پروژه و دادن پاسخ یک کلمه‌ای به پرسش‌ها، نقابی برای پوشاندن عصبانیت هستند و به دلایل مختلفی نشان داده می‌شوند. این افراد ترجیح می‌دهند به‌جای صحبت کردن با دیگران، عصبانیت خود را با روش‌های دیگر نشان دهند و این موضوع به مرور زمان روی تمام اعضای تیم اثر خواهد گذاشت.

رهبر یک شرکت وظیفه دارد رفتار تهاجمی کارمندان را مدیریت کند. از آنجایی که روش مدیریت این موضوع اهمیت زیادی دارد، در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به معرفی راه‌هایی برای انجام این کار می‌پردازیم.

company culture

۱- با آن‌ها صحبت کنید

مهم نیست این رفتار در برابر شما یا سایر کارمندان نشان داده شده؛ مهم این است که سعی نکنید آن‌ها را در بازی خودشان شکست دهید. در عوض تلاش کنید علت اصلی مشکل را بیابید. مقابله کردن با این کارمندان کار سختی است؛ اما فراموش نکنید که رفتار آن‌ها یک واکنش طبیعی به اتفاقاتی است که با آن مخالف هستند. این افراد واقعا دلشان می‌خواهد که در مورد یک مشکل بزرگ صحبت کنند؛ اما نمی‌دانند چگونه باید با روشی مؤثر با دیگران ارتباط برقرار کنند. بنابراین یک قرار ملاقات با آن‌ها ترتیب دهید و بگویید متوجه شده‌اید که مشکلی آن‌ها را اذیت می‌کند. در تمام این مدت به‌جای بروز عصبانیت، سعی کنید خودتان را نگران نشان دهید و به شناخت بیشتری از طرف مقابل برسید.

۲- از آن‌ها سؤال بپرسید

شاید در شرایطی قرار بگیرید که کارمند مورد نظر احساساتش را به‌راحتی بیان نکند و نگوید چه چیزی او را عصبانی کرده است. شاید به رفتار تهاجمی خود ادامه بدهد و با بالا انداختن شانه‌ها بگوید هیچ مشکلی وجود ندارد و همه چیز عالی است. در چنین شرایطی یک نفس عمیق بکشید و آرام بمانید. سؤال پرسیدن راه حل خوبی است و مسائل را تا حدودی شفاف می‌کند. به‌عنوان مثال از کارمند مورد نظر بپرسید:

آیا از تعادل میان کار و زندگی خود راضی هستی؟از یک تا ۱۰ چه نمره‌ای به استقبال شرکت، مدیران و همکارانت از رفتار و عملکرد خودت می‌دهی؟بزرگ‌ترین چالشی که با آن روبه‌رو هستی چیست؟اگر می‌توانستی یک چیز را در مورد کار و مسئولیت‌های هرروزه‌ی خود تغییر دهی، چه چیزی را تغییر می‌دادی؟

پاسخی که به سؤال‌ها داده می‌شود را یادداشت کنید و در پایان جلسه مرور کنید. انجام این کار به کارمند این احساس را می‌دهد که صدایش شنیده شده است.

company culture

۳- برای رفع مشکل اقدام کنید

انتظار نداشته باشید که شخص مورد نظر رفتارش را یک‌شبه تغییر دهد. افرادی که در محیط کار رفتار تهاجمی دارند در تمام مراحل زندگی خود همین رفتار را داشته‌اند و نمی‌توانند در مدت کوتاهی آن را تغییر دهند. سعی کنید در عین مهربانی به آن‌ها بگویید که ضعف ارتباطی‌شان روی عملکرد کل اعضای تیم تأثیر می‌گذارد. این نکات را با ظرافت بیان کنید و به آن‌ها بگویید که همیشه برای صحبت کردن حاضر هستید و این افراد در هر زمانی می‌توانند از شما کمک بگیرند. بعد از گذشت مدتی جلسه‌ی دیگری ترتیب دهید و ببینید آیا چیزی تغییر کرده است یا خیر. انجام این کار به کارمند نشان می‌دهد که به روند پیشرفت کار اهمیت می‌دهید و در مورد تغییر رفتار تهاجمی او مصمم هستید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه رفتار تهاجمی کارمندان را کنترل کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..