تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل درصدد تولید نمایشگرهای MicroLED بصورت مستقل است

بلومبرگ با انتشار گزارشی به نقل از منابع نزدیک به اپل اعلام کرده که این کمپانی در حال توسعه‌ی زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید پنل‌های MicroLED است.

اپل در سال ۲۰۱۴ در سکوت خبری اقدام به تصاحب کمپانی LuxVue کرد. لوکس‌وو از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که روی نمایشگر‌های میکرو‌ ال‌ای‌دی کار می‌کند. بنابر گزارش بلومبرگ که برگرفته از اطلاعات منابعی است که اسمی از آن‌ها برده نشده، اپل سرمایه‌گذاری گکسترده‌ای را برای تولید پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی انجام می‌دهد. همانطور که می‌دانید پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی جزو فناوری‌هایی هستند که مصرف انرژی را به مراتب کاهش می‌دهند. به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد تا با تولید نمایشگر‌های میکرو ال‌ای‌دی از این ماژول‌ها در آیفون و اپل‌واچ‌هایش استفاده کند.

مقاله‌های مرتبط:

پنل‌های میکرو‌ ال‌ای‌دی نیز نظیر پنل‌های اولدی که در آیفون ۱۰ و اپل واچ مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیازی به وجود نور پس زمینه ندارد از این‌رو کنتراست تصویر در این نمایشگرها بسیار بهتر از ال‌سی‌دی است. همچنین باید به مصرف بسیار پایین انرژی توسط پنل‌های میکرو‌ ال‌ای‌دی نیز اشاره کرد. با وجود تمام برتری‌هایی که در نمایشگر‌های میکرو ال‌‌ای‌دی وجود دارد، فرایند ساخت این پنل‌ها بسیار سخت است، بطوریکه حتی اپل در مقعطی از زمان پروژه خود را برای تولید این نمایشگر‌ها متوقف کرد.

این اولین باری نیست که اپل تلاش می‌کند تا یکی از ماژول‌های اصلی مورد نیاز خود را بصورت مستقل تولید کند. اپل موفق شده تا در سال‌های اخیر تراشه‌های مورد نیازش را بصورت اختصاصی طراحی کرده و به سایر کمپانی‌ها وابسته نباشد. در صورتی که کاپرتینویی‌ها بتوانند پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی اختصاصی خود را تولید کنند، در اینصورت باید شاهد ضربه‌ی بزرگی به کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی باشیم که نیاز این کمپانی را تامین می‌کنند.

فرایند پیچیده‌ی تولید میکرو‌ ال‌ای‌دی باعث شده تا این پنل‌ها هنوز بصورت تجاری وارد بازار نشوند. هر پیکسل در میکرو ال‌ای‌دی از وجود سه ساب‌پیکسل بهره می‌برد. انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آگوست سال جاری میلادی اولین تلویزیون مبتنی بر پنل میکرو ال‌ای‌دی خود را راهی بازار کند.

براساس شایعه‌های منتشر شده اپل سال گذشته موفق شده تا اولین نمونه‌ی اولیه نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی برای اپل واچ را تولید کند. این پروژه که با نام T159 شناخته می‌شود توسط مهندسانی که در کارخانه‌ی سانتا کلارا کار می‌کنند، توسعه یافته است. انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد عرضه‌ی محصولات اپل مبتنی بر پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی باشیم که توسط خود اپل توسعه یافته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل درصدد تولید نمایشگرهای MicroLED بصورت مستقل است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..