تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رازهای موفقیت نتفلیکس

نتفلیکس به‌عنوان پیشروترین شبکه تلویزیون خانگی، تلاش بسیاری برای ارائه بهترین خدمات به کاربران می‌کند. رمز موفقیت این شرکت را می‌توان انجام آزمایش‌های فراوان و اهمیت دادن به سلیقه مخاطبان دانست.

مقاله‌های مرتبط:

برای بسیاری از کاربران، نتفلیکس یادآور سریال‌هایی مانند «چیزهای عجیب» و «نارکس» است و حتی این شرکت سعی می‌کند خود را به‌عنوان یک شبکه تلویزیونی جهانی معرفی کند؛ اما در حقیقت بیش از هر چیز، یک شرکت فناورانه است. نتفلیکس بیشتر از تمام رقبایش سعی می‌کند به فناوری پخش مستقیم (Stream) دست پیدا کند.

بیشتر فعالیت‌های نتفلیکس در پشت صحنه رخ می‌دهد؛ اما هفته گذشته این شرکت خبرنگاران را از سراسر دنیا به ساختمان‌هایش در هالیوود و لوس‌گاتوس در کالیفرنیا فراخواند تا بخشی از این فعالیت‌ها را به آن‌ها نشان دهد. در این مطلب به بخش‌هایی از فناوری‌های پیشرفته رونمایی‌شده توسط نتفلیکس اشاره شده است.

نتفلیکس آنتن‌های مخابراتی اختصاصی خودش را دارد

نتفلیکس برای آزمایش اپلیکیشن خود روی گوشی هوشمند و سایر ابزارهای پخش ویدئو در شرایط گوناگون در نقاط مختلف جهان، اقدام به ایجاد یک شبکه موبایل اختصاصی در محل استقرار خود در شهر لاس‌گاتوس کرده است.

این آنتن‌های مخابراتی در آزمایشگاه دستگاه‌های تلفن همراه این شرکت قرار دارند؛ جایی که تعدادی محفظه برای شبیه‌سازی شرایط مختلف مستقر شده است. این محفظه‌ها در واقع همان قفس فارادی هستند و نقش آن‌ها ایجاد یک فضای ایزوله و البته جلوگیری از ایجاد اختلال در کار سایر آنتن‌های منطقه است.

هریک از این محفظه‌ها می‌تواند میزبان تعداد زیادی دستگاه تلفن همراه باشد و برای آن‌ها شرایط مختلف شبکه سلولی یا وای‌فای را شبیه‌سازی کند. نتفلیکس روزانه بیش از ۱۲۵ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های خود انجام می‌دهد. اسکات رایدر (مدیر بخش استریم برای دستگاه‌های موبایل نتفلیکس) می‌گوید:

ما می‌توانیم در یک محفظه شرایط هند را شبیه‌سازی کنیم و در محفظه دیگری شرایط هلند را.

محفظه آزمایش نتفلیکس

دکمه نتفلیکس یک معامله بزرگ است

سال‌ها پیش، زمانی که نتفلیکس تصمیم به حضور در تلویزیون‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های استریم ویدئو گرفت، مذاکراتی با سازنده‌های این دستگاه‌ها انجام داد تا دکمه‌ای اختصاصی برای دسترسی سریع به نتفلیکس روی ریموت‌ها قرار دهند. وجود این دکمه یک شانس بزرگ برای نتفلیکس محسوب می‌شد؛ چرا که کاربران این‌گونه دستگاه‌ها بیشترین مراجعه را به خود اختصاص می‌دادند. وجود این دکمه روی ریموت موجب می‌شود کاربران تشویق به استفاده از نتفلیکس شوند.

دکمه نتفلیکس روی ریموت

نتفلیکس تمام ویدئوهایش را یک‌ بار از اول انکود کرده است

نتفلیکس به‌تازگی تمام ویدئوهایش را بر اساس الگوریتمی جدید به‌صورت صحنه به صحنه انکود کرده است. هدف از این کار بهینه‌سازی نمایش ویدئو روی گوشی‌های هوشمند بوده است. با این روش بخش‌هایی از فیلم‌ها که دارای حرکت سریع هستند نسبت به بخش‌های آرام، نرخ داده بیشتری دارند تا کاربران با حداقل مصرف حجم اینترنت به تماشای فیلم بپردازند.

آن آرون، مدیر بخش الگوریتم ویدئویی نتفلیکس، می‌گوید:‌

تا چند سال پیش می‌توانستید با مصرف ۴ گیگابایت حجم اینترنت حدود ۱۰ ساعت ویدئو روی نتفلیکس تماشا کنید، این عدد امروز به ۲۶ ساعت با همان میزان مصرف حجم رسیده است.

چرا نتفلیکس تقریبا هیچ‌وقت از دسترس خارج نمی‌شود

بر اساس ادعای کاترینا پروبست، مدیر مهندسی نتفلیکس، سرویس این شرکت توانسته است به رکورد ۹۹.۹۷ درصد دسترسی دست یابد. نتفلیکس بخشی از این موفقیت را به سرویس AWS آمازون و پایگاه داده‌های این شرکت مدیون است. نتفلیکس از سه پایگاه داده برای پوشش همه کاربران استفاده می‌کند؛ هرگاه یکی از این پایگاه‌ها دچار ایراد شود به‌سرعت بار ترافیک را به پایگاه دیگری منتقل می‌کند.

نرخ مصرف اینترنت برای تماشای ویدئو نتفلیکس

در واقع نتفلیکس گاهی عمدا در یکی از پایگاه‌هایش اختلال ایجاد می‌کند؛ چیزی که شرکت به آن مهندسی آشوب می‌گوید. پروبست می‌گوید:

ما عمدا در سیستم خودمان آشوب ایجاد می‌کنیم. تا پیش از این تقریبا یک ساعت طول می‌کشید تا پس از ایجاد اختلال در یکی از پایگاه‌ها، همه درخواست‌ها را به پایگاه دیگری منتقل کنیم؛ اما این زمان اکنون به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

نتفلیکس مخاطبانش را از خودشان بهتر می‌شناسد

نتفلیکس در انجام آزمایش‌های گوناگون معروف است؛ اما این شرکت سالانه تعداد زیادی مصاحبه نیز با مشترکان یا حتی افراد غیر مشترک در سرویس خود انجام می‌دهد. اما بر اساس گفته آدریس لانوس، معاون بخش تحقیقات مشتری شرکت، افراد همیشه چیزی را که واقعا می‌خواهند، نمی‌گویند.

کاربران نتفلیکس در سراسر دنیا

مقاله‌های مرتبط:

برای مثال، در حین یک نظرسنجی در آمریکا، اکثر افراد گفتند که ترجیح می‌دهد فیلم‌های غیر انگلیسی را با زبان اصلی و زیرنویس انگلیسی تماشا کنند. اما متخصصان نتفلیکس که به داده‌های نظرسنجی شک داشتند، اقدام به نمایش مجموعه فرانسوی «مارسی» دوبله به‌صورت پیش‌فرض برای عده‌ای از مشتریان کردند و دیدند که بر خلاف نتیجه نظرسنجی، این دسته نسبت به دیگران که فیلم را با زیرنویس می‌بینند، تمایل بیشتری به تماشای برنامه تا پایان آن دارند. به همین دلیل است که اکنون نتفلیکس فیلم‌ها را به‌صورت پیش‌فرض با دوبله نمایش می‌دهد. البته کاربران امکان تغییر آن به زبان اصلی و اضافه کردن زیرنویس دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رازهای موفقیت نتفلیکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..