تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل برای مراسم هفتم فروردین چه فکری در سر دارد

روز هفتم فروردین مراسمی توسط اپل با محوریت مسائل آموزشی برگزار خواهد شد. در این مقاله به بررسی محورهای احتمالی این کنفرانس پرداخته‌ایم.

اپل روز هفتم فروردین (۲۷ مارس) مراسمی را با محوریت مسائل آموزشی در یکی از دبیرستان‌های شیکاگو برگزار خواهد کرد. دعوت‌نامه‌های اپل همواره رمزآلود بوده‌اند و در دعوت‌نامه‌ی این مراسم نیز جملاتی همچون «بایید به یک گردش علمی برویم» یا «به ما ملحق شوید تا با ایده‌هایی خلاقانه برای مدرسان و دانش‌آموزان آشنا شوید» به چشم می‌خورند.

مقاله‌ی مرتبط:

در گذشته اپل تلاش کرده دانش‌آموزان را به سوی برنامه‌نویسی و به‌ویژه یادگیری زبان برنامه‌نویسی Swift سوق دهد. این چیزی است که مدیرعامل اپل، تیم کوک در هر موقعیتی تلاش می‌کند روی آن تاکید کند. اما به جز این مورد، اپل چه ایده‌های دیگری در سر دارد؟ در ادامه تلاش می‌کنیم چند مورد را پیش‌بینی کنیم؛ پس با زومیت همراه باشید.

مکان برگزاری این مراسم یک دبیرستان است؛ همین مسئله می‌تواند به ما نشان دهد که جامعه‌ی هدف این مراسم چه کسانی هستند. پیش از این برخی از اهالی کوپرتینو، از جمله تیم کوک از مدارسی در رده‌های سنی پایین‌تر بازدید کرده بودند؛ اما احتمالا نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای معرفی شده در این مراسم دانش‌آموزان دبیرستانی را هدف قرار داده‌اند؛ به‌عبارتی، آن گروه از دانش‌آموزان که در مراحل اولیه‌ی تصمیم‌گیری پیرامون شغل آینده‌ی خود هستند.

آیپد

آیپدهای جدید؟

سال گذشته در همین زمان اپل از آیپد جدید خود رونمایی کرد؛ هرچند از نظر فنی چیز جدیدی در مورد این آیپد وجود نداشت. کوپرتینویی‌ها صرفا قیمت این گجت را کاهش داده بودند و با انجام تغییرات درونی، پشتیبانی آیپد از به‌روزرسانی‌های بعدی آی او‌اس را بهبود بخشیده بودند. شایان ذکر است که قیمت ۳۲۹ دلاری در نظر گرفته شده توسط اپل، پایین‌ترین قیمتی است که تا کنون برای یک آیپد ۹.۷ اینچی در نظر گرفته شده‌است.

در حالی که آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی ستاره‌های خانواده‌ی آیپدهای اپل هستند؛ به‌روزرسانی نسخه‌ی پایه‌ی آیپد هم فکر بدی نخواهد بود. ما بسیار مشتاق هستیم تا شاهد استفاده از پردازنده‌ی قدرتمندتری همچون A10 یا A11 بایونیک، نمایشگر براق و دوربینی بهتر در آیپد ضمن حفظ همان قیمت مناسب قبلی باشیم.

مدت‌ها است که منتظر معرفی نسل جدید آیپد پرو نیز هستیم. گفته می‌شود که نسل جدید آیپد پرو با حاشیه‌های باریک‌تر و ویژگی فیس‌آیدی عرضه خواهد شد. اما احتمالا در خردادماه سال ۱۳۹۷ (ژوئن ۲۰۱۸) و در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) شاهد معرفی نسل جدید آیپد پرو خواهیم بود.

آیپد پرو 10.5 / ipad pro 10.5

قلم جدید اپل؟

اکنون که در مورد آیپد صحبت کردیم، بد نیست اندکی هم در مورد قلم اپل یا همان Apple Pencil صحبت کنیم. اپل اولین بار در سال ۲۰۱۵ و در کنار آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از قلم خود رونمایی کرد. اما هنوز هم این قلم صرفا از آیپد پرو پشتیبانی می‌کند.

آیا اپل سرانجام قلم خود را به ابزاری برای تمام اعضای خانواده‌ی آیپد تبدیل خواهد کرد؟ قطعا این مسئله غیرممکن نخواهد بود. اگر به لوگوی اپل و نوشته‌ی درج شده روی دعوت‌نامه دقت کنید، متوجه می‌شوید که به‌نظر می‌رسد لوگوی اپل با دست ترسیم شده و نوشته‌ی زیر آن نیز به شکل دست‌نویس و با حروف شکسته است.

مقاله‌ی مرتبط:

نیازی هم نیست که قلم اپل به آیپد محدود باشد. کوپرتینویی‌ها حتی می‌توانند به سادگی پشتیبانی از قلم اپل را به ترک‌پد غول‌آسای مک‌بوک پرو نیز اضافه کند؛ ضمن این‌که پتنت مربوط به این کار نیز در اختیار اپل است. یکی از احتمالات دیگر نیز کاهش قیمت قلم اپل است. این قلم ابزاری فوق‌العاده برای طراحی است؛ اما برچسب قیمت ۱۰۰ دلاری آن برای بسیاری از افراد، به‌ویژه دانش آموزان، بیش از حد گران به شمار می‌رود.

مک بوک ایر

مک‌بوک یا مک‌بوک ایر جدید؟

اپل آیپد را به‌عنوان ابزار محبوب دانش‌آموزان برگزیده است؛ اما نمی‌توان کتمان کرد که کروم‌بوک‌ها می‌توانند برای این گروه از کاربران مفیدتر باشند.

البته کروم‌بوک‌ها ارزان‌تر هستند و ظاهر دلچسبی ندارند؛ اما از اپلیکیشن‌های گوگل پشتیبانی می‌کنند و به لطف برخورداری از صفحه‌کلید و درگاه‌های لازم، می‌توانند دانش‌آموزان را برای کار در یک دفتر کار مدرن آماده کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

هرچند که به احتمال زیاد اهالی کوپرتینو هیچ‌گاه جهت رقابت با کروم‌بوک‌های گوگل لپ‌تاپی فوق‌ ارزان برای دانش‌آموزان (یا حتی مدارس) ارائه نخواهد کرد؛ اما پیش از این شایعانی مبنی بر معرفی نسل جدید مک‌بوک ایر با قیمت‌ اولیه‌ی ۷۹۹ یا ۸۹۹ دلار منتشر شده بود که می‌تواند محصولی موفق باشد. یکی از دلائلی که باعث می‌شود مک‌بوک ایر، به زعم این‌که تاحدی قدیمی شده، هنوز هم پرطرفدار باشد، برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن است که قیمتی مناسب به‌شمار می‌رود.

با صفحه‌نمایش رتینا، درگاه‌های یو‌اس‌بی C و بدنه‌ای باریک‌تر و سبک‌تر از مک‌بوک‌پرو ۱۳ اینچی بدون تاچ‌بار، مک‌بوک ایر جدید می‌تواند دوباره به رایانه‌ای تبدیل شود که هر دانش‌آموزی رؤیای داشتن آن را خواهد داشت.

اگر قرار نیست خبری از مک‌بوک ایر جدید باشد، اپل می‌تواند دست به کاهش قیمت مک‌بوک ۱۲ اینچی بزند. البته محدود بودن درگاه‌های این لپ‌تاپ به یک درگاه یو‌اس‌بی C احتمالا باعث می‌شود که فروش این محصول به دانش‌آموزان سخت‌تر باشد؛ اما در چنین وضعی نیز می‌توان با کاهش قیمت این لپ‌تاپ از ۱۲۹۹ دلار به ۹۹۹ دلار، فروش آن را افزایش داد.

iPhone SE / آیفون اس ای

آیفون جدید؟مقاله‌ی مرتبط:

اصلا روی این مورد حساب باز نکنید! اگرچه اپل در ماه مارس ۲۰۱۶ از آیفون SE رونمایی کرد و سال گذشته نیز از نسخه‌های اختصاصی آیفون هفت و هفت پلاس جهت پروژه‌ی RED (پروژه‌ای جهت مبارزه با ایدز) پرده‌برداری کرد؛ اما قطعا به این زودی شاهد معرفی آیفون جدیدی نخواهیم بود. با این وجود، مدت‌ها است که شایعاتی در رابطه با نسخه‌ی دوم آیفون SE به‌ گوش می‌رسند.

منظور ما این نیست که آیفون‌ها ابزارهای آموزشی فوق‌العاده‌ای برای دبیران و دانش‌آموزان نیستند؛ اما معمولا استفاده از گوشی‌ هوشمند در کلاس درس ممنوع است (اگرچه در حقیقت کسی از این قوانین پیروی نمی‌کند).

اگر قرار است چیزی در ارتباط با آیفون در این کنفرانس مطرح شود، ممکن است در رابطه ‌با ARKit باشد. اگرچه این پروژه اکنون در شرایط مناسبی نیست؛ اما تابستان گذشته شاهد استفاده از پلتفرم واقعیت افزوده‌ی گوگل موسوم به تانگو در گوشی زن‌فون AR ایسوس بودیم و به‌نظر می‌رسید که استفاده از این پلتفرم می‌تواند برای کلاس‌های درس کاربردی باشد.

برای مثال، با استفاده از ابزار Google Expeditions، می‌توانید گوشی هوشمند خود را به یک پایه‌ی سلفی وصل کنید و از گوشی برای کاوش در مدل‌های مجازی سیارات و آتش‌فشان‌ها و حتی برای دیدن بخش درونی گردبادها استفاده کنید.

نظر شما چیست؟ به‌نظر شما اپل در مراسم هفتم فروردین از چه ابزارها و پروژه‌هایی پرده‌برداری خواهد کرد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل برای مراسم هفتم فروردین چه فکری در سر دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..