تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جایگزین‌های بومی برای کارکرد رسانه‌ای تلگرام

به گزارش شمانیوز،یکی از کاربرد‌های مهم تلگرام که در نبود پاسخ بومی، باعث اقبال و وابستگی به این پیام رسان شد قابلیت رسانه در قالب کانال بود. این نیاز زمانی فقط با تلگرام رفع می‌شد، امروز پیام رسان‌های بومی حتی امکانات بیشتری را فراهم کرده‌اند.

این روز‌ها اخباری از اتفاق نظر مسئولان در متوقف کردن انحصار یک پیام رسان خارجی کشور شنیده می‌شود.

یکی از مهمترین کاربرد‌های تلگرام که در نبود پاسخ بومی، باعث وابستگی به این پیام رسان شده کارکرد رسانه‌ای این پیام رسان بود که در قالب کانال شکل گرفت.

اما این نیاز زمانی فقط در تلگرام پاسخ داده می‌شد؛ امروز بسیاری از پیام رسان‌های بومی این امکان را فراهم کردند و حتی برخی از آن‌ها امکانات بیشتری متناسب با نیاز‌های بومی را نیز ارائه می‌کنند. همچنان که ایراداتی به نوع رسانه کانال تلگرام وارد است؛ مسئولان و کارشناسان با اشاره نوع رسانه تلگرام معتقدند که در این شیوه رسانه، ارتباط یک طرفه است و امکان ارایه نظر توسط مخاطبان وجود ندارد.

علاوه بر این به گفته محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رسانه فقط خودمان حضور داریم و به دلیل اینکه مخاطبان خارجی در این فضا حضور ندارند، نمی‌توانیم حرف خودمان را به گوش آن‌ها برسانیم و بنابراین این حضور هدفمند نیست.

همچنان که سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز بار‌ها به صاحبان کسب و کار‌هایی که فعالیت تجاری خود را در تلگرام بنا کرده‌اند، توصیه کرده کسب و کار خود را در پیام رسان‌های بومی نیز راه بیندازند تا اگر روزی وقفه‌ای در سرویس‌دهی تلگرام در ایران ایجاد شد، آمادگی داشته باشند و متضرر نشوند.

پیش بینی‌های متعدد از روزی که شاید تلگرام در ایران سرویس ندهد، یا به هر دلیلی سرویس تلگرام در ایران قطع شود به تدریج احساس نیاز به جایگزین‌هایی برای این پیام‌رسان را ایجاد کرد.

در حال حاضر ۵ پیام رسان توسط مرکز ملی فضای مجازی به عنوان پیام‌رسان‌های منتخب بومی انتخاب شده‌اند، تا با حمایت و توجه حاکمیت برای رقابت با نمونه خارجی تقویت شوند.

سروش، آی گپ، گپ، بیسفون پلاس و ویسپی ۵ پیام رسان منتخب مورد حمایت هستند، اما علاوه بر اینها، پیام رسان‌های دیگری از جمله بله نیز وجود دارد.

در این گزارش گزینه‌هایی از پیام سال‌های بومی با قابلیت امکانات رسانه‌ای کانال به عنوان پیشنهاد برای رقابت با تلگرام مطرح می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جایگزین‌های بومی برای کارکرد رسانه‌ای تلگرام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..