تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غرض ورزی شخصی با تیمی که ملی است

غرض ورزضی شخصی با تیمی که ملی استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران کمتر از ۹۰ روز دیگر باید پنجمین حضورش در تاریخ جام جهانی را تکرار کند. این دوره از رقابت‌های جام جهانی با دوره‌های قبلی که یوز‌های ایرانی در آن شرکت کردند، تفاوتی اساسی دارد چراکه شاگردان کارلوس کی روش باید در کنار نبردی نابرابر با قدرت‌های درجه اول فوتبال جهان یعنی اسپانیا و پرتغال در نخستین بازی خود مقابل مراکشی قرار گیرند که بهترین روز‌های تاریخش را تجربه می‌کند.

در این وضعیت در کنار اینکه فدراسیون فوتبال باید تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات و اجرای برنامه‌های مدنظر کی روش انجام دهد، رسانه‌ها و مردم هم باید دست یاری سمت فدراسیون و تیم ملی دراز کنند و با حمایت از آن‌ها مانع ایجاد حاشیه‌های مخرب شوند.

مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال برای هماهنگی اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی از کوچک‌ترین تلاشی دریغ نکرده اند و تقریبا تیم‌های خوبی هم قرار است در دیدار‌های تدارکاتی به مصاف تیم ملی بروند.

ابتدا باید به بازی ایران و سیرالئون اشاره مختصری داشته باشیم. پس از لغو دیدار دوستانه ایران و لیبی، فدراسیون فوتبال فرصت بسیار کمی برای انتخاب حریف مناسبی که ملی پوشان لیگ برتری بتوانند مقابل آن محکی جدی بخورند داشت. برگزار نشدن این بازی در تاریخی غیر از فیفادی سبب شد بسیاری از تیم‌های آفریقایی دعوت فدراسیون فوتبال را برای حضور در ایران رد کنند و برخی تیم‌های قاره سیاه و آسیایی هم فرصت را غنیمت شمارند و برای برگزاری دیدار با ایران ارقام غیرمعقولی مطرح کنند که به هیچ وجه پرداخت آن در این بازه زمانی در توان فدراسیون نیست. در این وضعیت فدراسیون فوتبال کشورمان با سیرالئون برای برگزاری بازی دوستانه در تاریخ ۲۶ اسفند به توافق رسید، اما در شرایطی که بازیکنان این تیم آفریقایی درحال سفر به ایران بودند، نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال شد که در آن قید شده بود با توجه به اتفاق‌هایی که در فدراسیون فوتبال سیرالئون افتاده است، بهتر است این بازی برگزار نشود. در این وضعیت با تلاش‌های فراوان مسئولان کمیته روابط بین الملل فدراسیون و پیگیری‌های مهدی تاج سرانجام موافقت خانم ایشا یوهانسن، رئیس سابق فدراسیون سیرالئون جلب شد. طبیعی است اگر این بازی لغو می‌شد حجم انتقادات به اهالی ساختمان دوازده متری سئول به شکل قابل توجهی افزایش می‌یافت.

از طرفی به نسبت تدارکات تیم ملی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ که شاگردان کی روش تنها در ۵ بازی دوستانه مقابل حریفانی مانند گینه، بلاروس، مونته نگرو، آنگولا و ترینیداد و توباگو قرار گرفت، فراهم کردن شرایط برگزاری بازی با حریفانی مانند تونس، الجزایر، یونان و ترکیه که جزء تیم‌های خوب و شاخص فوتبال جهان هستند و حتی سوریه و ازبکستان که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در فوتبال آسیا داشته اند، جهش بزرگی برای فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. لیتوانی هم یک حریف تمرینی خوب برای ملی پوشان کشورمان پیش از آغاز جام جهانی محسوب می‌شود.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم فدراسیون فوتبال ایران بین تمام فدراسیون‌هایی که تیمهایشان در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور دارند، کمترین بودجه را در اختیار دارد و با این بودجه اندک آماده سازی تیمی که قرار است در بزرگ‌ترین آوردگاه جهان فوتبال شرکت کند، بسیار دشوار است. با این حال زمانیکه کادرفنی و بازیکنان تیم ملی از امکانات و بازی‌های دوستانه راضی هستند برخی افراد به دلیل اختلاف‌های شخصی با رئیس فدراسیون فوتبال نباید دست به تخریب کل اعضای فدراسیون و حتی مهدی تاج بزنند.

اینکه تیم ملی در فاصله کمتر از ۳ ماه تا آغاز جام جهانی باید اردو‌های خارجی خوبی برگزار کند، کمترین حق کی روش و شاگردانش است و نباید برخی افراد با اعلام اینکه بهتر است هزینه برگزاری اردو‌های تیم ملی صرف تجهیز مرکز ملی فوتبال شود، عملکرد مهدی تاج و مجموعه تحت امرش را زیر سوال ببرند.

از طرفی برخلاف برخی روسای قبلی فدراسیون، مهدی تاج در ماه‌های اخیر همواره سعی کرده است نسبت به ابهام‌های مالی فدراسیون توضیح دهد و روی مسائل مختلف سرپوش نگذارد.

انتهای پیام/

بررسی عملکرد فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غرض ورزی شخصی با تیمی که ملی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..