تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری «نارکولپسی» دختر ۲۰ ساله که او را تبدیل به زیبای خفته کرد!

دختر ۲۰ ساله انگلیسی به دلیل ابتلا به بیماری نارکولپسی تمام طول شبانه روز را خواب است. این بیماری به گونه‌ای است که فرد مبتلا را در هر جایی که باشد به خوابی عمیق فرو می‌برد.ممکن است بیمار در حال گفتگو با کسی یا حتی در حال انجام کاری باشد، در لحظه‌ای که احساس خواب‌آلودگی کند دیگر قادر به ادامه نیست و در همان جا به خواب می‌رود. مبتلایان به این بیماری حتی در انجام کارهای روزمره خود مانند استحمام، غذا خوردن و تحصیل و… نیز با مشکل مواجه می‌شوند.

تعداد مبتلایان به بیماری نارکولپسی

گفته می‌شود حدود ۳۰ هزار نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا هستند. سندرمی که قدرت انجام هر کاری را از مبتلایان می‌گیرد.

طبق اظهارات مادر این دختر ۲۰ ساله، او حدود ۲۱ ساعت از روز را در حال خوابیدن است.

او می‌گوید :
دخترش نمی‌تواند همچون هم سالان خود به تفریح بپردازد و از زندگی خود لذت ببرد.
این دختر ۲۰ ساله که سم هارت نام دارد تاکنون ۳ بار مورد مداوا قرار گرفته است اما هیچکدام نتوانسته‌اند بیماری او را درمان یا کنترل کنند. سم به دلیل عوارض جانبی داروهای مصرفی‌اش قادر نیست که روند در مان را تکمیل کند.

بیماری نارکولپسی

داروهایی که او برای درمان بیماری‌اش مصرف می‌کند روی عملکرد مغزش تاثیر می‌گذارد و سبب بروز نوعی اختلال در رفتار او می‌شود. سم پس از استفاده از داروها، رفتار عجیبی مانند حمله به مردم و یا آتش زدن اشیا و اموال را از خود بروز می‌دهد، از این رو دوره‌های درمانی‌اش را ناتمام رها می‌کند. پدرو ومادر سم برای ایجاد تنوع و تقویت روحیه فرزندشان تصمیم گرفته‌‌اند تا با ایجاد نورپردازی‌های متنوع و زیبا گامی در بهبود بیماری دخترشان بردارند.
آنها برای این کار از خیرین درخواست کمک کرده‌اند.

تصاویری که در ادامه ارائه شده مربوط به سم هارت و خانواده اوست :

بیماری نارکولپسیبیماری نارکولپسی دختر ۲۰ سالهبیماری نارکولپسیبیماری نارکولپسی دختر بیست ساله انگلیسیبیماری نارکولپسیدختر ۲۰ ساله و بیماری حمله خواببیماری نارکولپسیخانواده بیمار مبتلا به بیماری نارکولپسیدرباره حمله خواب (نارکولپسی) بیشتر بدانید

حمله خواب یک اختلال سیستم عصبی مادام‌العمر‌است که موجب خواب غیرطبیعی می‌شود که می‌تواند بر کیفیت زندگی یک فرد تأثیر بگذارد. این وضعیت نادر است که تخمین زده می‌شود که حدود ۱ نفر از هر ۲۰۰۰ نفر را تحت تأثیر قرار دهد. نشانه‌های نارکولپسی معمولاً بین ۱۰ تا ۲۵ سالگی شروع می‌شوند، هرچند این وضعیت اغلب به‌درستی شناخته نمی‌شود.
نارکولپسی باعث خواب‌آلودگی روزمره و حملات خواب می‌شود.

در اکثر موارد، این مورد نیز باعث از دست دادن غیرمنتظره و موقت کنترل عضلات که به‌عنوان کاتالپسی شناخته می‌شود. این اختلال یک بیماری مرگ‌بار نیست، اما در مواقعی این اختلال می‌تواند به حوادث، صدمات و یا شرایط تهدیدکننده زندگی منجر شوند.

انواع حمله خواب

دو نوع نارکولپسی وجود دارد: نوع ۱، نارکولپسی همراه با کاتالپسی است و نوع ۲، نارکولپسی بدون کاتالپسی است. نوع ۱ شایع‌ترین نوع این بیماری است.
کاتالپسی، به‌ویژه در کودکان، می‌تواند در افتراق با حرکات تشنجی اشتباه گرفته شود.

علائم حمله خواب چیست؟

کارشناسان خواب علائم نارکولپسی را به حرکت رو به کاهش سریع چشم (REM) نسبت می دهند.
علائم هر چند وقت یک بار و چگونگی شدت علائم ممکن است متفاوت باشد.

علائم رایج احتمالی بیماری نارکولپسی

خواب آلودگی روزانه:

خواب آلودگی بیش از حد در روز اغلب اولین علامت نارکولپسی است.
در طول روز دشوار است که به فرد مبتلا به این بیماری درستی عمل کند.

کاتالپسی:

این ناگهانی، از دست دادن موقت تن عضله است. این می تواند توسط احساسات شدید باعث شود. این ممکن است شامل هیجان، خنده، خشم، و ترس باشد. فرکانس کاتاپلکسی متفاوت است.
بعضی افراد ممکن است آن را چند بار در روز داشته باشند.
افراد دیگر ممکن است چند بار در سال آن را تجربه کنند.

هذیان های خوابیدن:

هذیان نیز ممکن است در افراد مبتلا به نارکولپسی رخ دهد.
این به این دلیل است که رویا دیدن معمولا بخشی از خواب REM است. اگر رویاها زمانی اتفاق بیافتد، که شما تا حدی بیدار باشید، ممکن است به نظر ب رسد آنها واقعیت هستند.

فلج خواب:

این مورد عدم توانایی حرکت یا صحبت در هنگام خوابیدن، رویادیدن یا بیدار شدن است.
این مورد تنها چند دقیقه طول می کشد و فلج خواب موجب بروز فلج ناگهانی در خواب REM میشود.
همچنین این مورد حرکات چشم و یا توانایی تنفس را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

حتی در افراد مبتلا به نارکولپسی نیز این مورد حتی ممکن است رخ دهد. نارکولپسی همچنین می تواند با سایر اختلالات خواب مانند آپنه انسدادی خواب، سندرم پاهای بی قرار و بی خوابی همراه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان – مجله قرمز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری «نارکولپسی» دختر ۲۰ ساله که او را تبدیل به زیبای خفته کرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..