تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ مورد سوءاستفاده قرار گرفته است

مؤسسه‌ی Cambridge Analytica که در زمینه‌ی داده‌کاوی فعالیت دارد، بدون کسب اجازه، اطلاعات کاربران فیسبوک را در اختیار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط روزنامه‌های نیویورک تایمز، گاردین و آبزروِر بریتانیا، اطلاعات شخصی میلیون‌ها پروفایل فیسبوک، بدون کسب اجازه از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی، در اختیار مؤسسه‌ی فعال در حوزه‌ی داده‌کاوی و تحلیل داده Cambridge Analytica قرار گرفته است. مؤسسه‌ی یادشده پیش‌تر در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ فعالیت داشت و براساس گزارش‌های منتشر‌شده، قادر به استفاده از اطلاعات برای ایجاد تکنیک‌هایی بود که رأی‌دهندگان را هدف قرار می‌دادند. حال اسناد فیسبوک و مصاحبه‌ی کارمندان سابق این شرکت با روزنامه‌های نیویورک تایمز، آبزرور و گاردین، نشان از آن دارد که در این جریان، پروفایل ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک مورد استفاده قرار گرفت و نزدیک به یک میلیون دلار هزینه شد.

کریستوفر وایلی، پژوهشگر حوزه‌ی تحلیل داده که سابقه‌ی همکاری با مؤسسه‌ی Cambridge Analytica دارد، در گفت‌و‌گو با روزنامه‌های آبزرور و گاردین می‌گوید:

ما با بهره‌گیری از فیسبوک، پروفایل میلیون‌ها کاربر [این شبکه‌ی اجتماعی] را مورد استفاده قرار دادیم و مدل‌هایی ایجاد کردیم که به ما در شناخت آن‌ها و هدف قرار دادن تمایلات درونی‌شان کمک می‌کردند؛ این استراتژی پایه‌ی تمام فعالیت‌های شرکت بود.

این گزارش‌ها یک روز پس از تعلیق مؤسسه‌ی Cambridge Analytica توسط فیسبوک به‌دلیل گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد سوءاستفاده‌ی این مؤسسه از داده‌های کاربران منتشر شدند. طبق اعلام غول دنیای شبکه‌های اجتماعی، یک اپلیکیشن به‌عنوان ابزاری پژوهشی برای روان‌شناسان لیست‌ شده بود که در ابتدا اطلاعاتی شامل هویت کاربران و محتوایی که لایک می‌کنند، جمع‌آوری می‌کرد.

مطابق وعده‌ها، اپلیکیشن یادشده قرار بود به کاربران یک پروفایل شخصیتی ارائه دهد. کاربران با اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با این اپلیکیشن موافقت کرده بودند؛ اما براساس گزارش روزنامه‌ی تایمز، ظاهرا تنها بخش کوچکی از کاربران با اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با طرف‌های دیگر موافق بودند.

هنگامی که فیسبوک در سال ۲۰۱۵، متوجه قرارگیری اطلاعات کاربران در اختیار شرکت‌هایی همچون Cambridge Analytica شد، خواستار نابودی اطلاعات یادشده توسط این شرکت‌ها شد. هفته‌ی گذشته، پال گریوال، قائم‌مقام و مشاور عمومی فیسبوک، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه‌ی اجتماعی حین تحقیق در مورد گزارش‌های منتشر‌شده در مورد نابود نشدن داده‌های یادشده، مؤسسه‌ی Cambridge Analytica را تعلیق می‌کند. او چنین می‌گوید:

ما تمام اقدامات لازم برای حصول اطمینان از نابودی همیشگی این داده‌ها را صورت خواهیم داد و با تمام‌ طرف‌های متخلف، برخورد خواهیم کرد.

اما صفحه‌ی توئیتر کمبریج آنالیتیکا در واکنش به گزارش‌های منتشر‌شده، اعلام کرد که این مؤسسه به‌طور کامل با «شرایط خدمات فیسبوک هماهنگی دارد» و به‌ هیچ‌وجه، پروفایل کاربران فیسبوک را «نگه‌داری یا استفاده نمی‌کند». این مؤسسه به بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اشاره می‌کند که براساس آن، داده‌ها به‌طور کامل نابود شده‌اند و کمبریج آنالیتیکا در این خصوص با فیسبوک تماس گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ مورد سوءاستفاده قرار گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..