تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در نوروز به جزایر استان آذربایجان غربی بروید + تصاویر

به گزارش خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استان آذربایجان غربی  همچون سایر استان‌های کشورمان جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد که می‌تواند در معرض دید گردشگران نوروزی قرار بدهد. از جاذبه های تاریخی اين استان می توان به آبشار سلماس سردشت،سنگ نگاره ساسانی خان تختی، تپه حسنلو، سه گنبد، سد بوکان، تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا، غار سهولان مهاباد، تپه قلایچی، مسجد جامع ارومیه، موزه ارومیه و دژ بسطام اشاره كرد.

کلیسای ننه مریم، دره قاسملو، جنگل های مرگور، کاخ و موزه باغچه جوغ، آرامگاه سادات کوه کمره ای از جاذبه های گردشگری دیگر استان آذربایجان غربی به حساب می آیند. از جاذبه‌های طبیعی این استان هم می‌توان از جزیره آرزو، جزیره اسلامی، جزیره اشک، جزیره کبودان نام برد.

در نوروز به جزایر استان آذربایجان شرقی بروید

شایان ذکر است؛ جزیره آرزو با وسعتی بالغ بر ۸۰۰ هکتار در پارک ملی دریاچه ارومیه قرار گرفته است. قرار است که این دریاچه به عنوان جزیره اختصاصی بانوان شناخته شود.

در نوروز به جزایر استان آذربایجان شرقی بروید

در نوروز به جزایر استان آذربایجان شرقی بروید

گفتنی است؛ جزیره اشک نیز یکی دیگر از دریاچه‌های ارومیه است. این جزیره زیستگاه پرندگانی، چون تنجه، آنقوت، کاکایی و مرغ آتش است. گوزن زرد ایرانی هم در جزیره اشک دیده شده است. جزیره اشک وسعتی بالغ بر ۱۲۵۰ هکتار دارد.

یادآور می‌شود کبودان نام یکی دیگر از جزیره‌های دریاچه ارومیه است. این جزیره از سال ۱۳۴۶ منطقه حفاظت شده اعلام شده است. جزیره کبودان زیستگاه پستانداران و پرندگانی، چون موش صحرایی، قوچ، میش، پلنگ، فلامینگو، مرغ سقا، تنجه، آنقوت و کاکایی است.

در نوروز به جزایر استان آذربایجان شرقی بروید

خاطرنشان می‌شود؛ جزیره اسلامی نیز یکی دیگر از جزیره‌های دریاچه ارومیه است. این جزیره با وسعتی بالغ بر ۲۳ هزار هکتار،۷ روستا با نام‌های آق گنبد، گمیچی، سرای، بوراچالو، تیمورلو، قبچاق و ریحان‌آباد را دربر گرفته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در نوروز به جزایر استان آذربایجان غربی بروید + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..