تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 

سفره هفت سین سال 97 خود رابه سبک سال 97 بچینید و از زیبایی آن با حضور نوعروس خود لذت کامل را ببرید. امسال نخستین عیدی است که در خانه خودتان هستید؟ حتماً هیجان بسیاری دارید که باید از امسال همه ی اجزای سفره هفت سین را خود و با کمک همسرتان آماده کرده و با یک سبک انتخابی، سفره هفت سین عید را چیدمان کنید.

درکنار همه ی این شادی و ذوق، ممکن است کمی هم سر در گم باشید که باید از کجا شروع کرد و مراحل خرید و آماده سازی هفت سین را چگونه باید انجام داد؟ ما دراین پست مراحل خرید عید و هفت سین برای نخستین عید نوعروسان را توصیف می‌کنیم:

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

دکور عید نوروز

جدا از خریدهای شخصی مانند لباس نو و وسایل مورد نیاز برای خانه، هفت سین داستان جداگانه اي دارد. درست است که همه ی وسایل شما تازه و نو و حاصل خریدهای جهیزیه تان هستند و نیازی به تعویض وسیله اي ندارید، ولی ممکن است برخی وسایل کوچک باقیمانده باشد

که در حین خرید جهیزیه تهیه نکرده اید. اغلب لوازم دکوری از این جمله هستند. پس بهتر است برای این که خانه تان کامل و ناب شود، ابتدا نسبت به خرید این وسایل اقدام کنید. این نخستین عید نوروزی شماست و بیشتر فامیل و آشنایان اگر تا به حال پا به خانه شما نگذاشته باشند، برای عید به احتمال زیاد به ملاقات خانه تان می‌آیند. پس بهتر است همه ی چیز بی نقص باشد

بعد از آنکه خیالتان از بابت خانه و وسایل مورد نیاز شخصی خودتان برای عید آسان شد، به سراغ فهرست مورد نیاز برای چیدمان هفت سین عید عروس می‌روید:

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

وسایل مورد نیاز برای چیدمان سفره هفت سین

رومیزی
ظروف هفت سین
شمع
گلدان
تخم مرغ رنگی
سمنو
سنجد
ماهی قرمز
تنگ ماهی
گل
سیب
اسفند
سکه
سرکه
سبزه
سماق
سیر
آینه
قرآن
گندم
نان
پنیر و سبزی
کاسه آب
سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروسبرای چیدمان سفره هفت سین هم باید اولویت داشته باشید. مسلما اگر عده اي از اجزا را زودتر تهیه کنید تا زمان سال تحویل تازگی خودرا از دست میدهند و کار دوباره روی دستتان باقی میماند. ولی برخی دیگر از اجزا که تاریخ انقضا و مصرف ندارند را میتوانید از همین دهه اول اسفند هم تهیه کنید.

رومیزی یا سفره را بعنوان سطحی برای چیدن هفت سین درنظر بگیرید. می‌توانید از رومیزی هاي فعلی خود که روی میز انداخته اید استفاده کنید و یا به دنبال یک پارچه جدید بروید. با توجه به این که هفت سین از سنت هاي شیرین ایرانی است، می‌توانید از صنایع دستی ایرانی به این منظور استفاده کنید.سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

ظروف هفت سین سفالی

ظروف هفت سین بسیار مهم هستند! این ظروف هستند که ساختار اصلی هفت سین شما را می سازند. به فکر تهیه ظروف قابل شستشو باشید تا با ریختن سمنو، اسفند، سرکه و سماق بتوانید درصورت نیاز آن ها را بشویید. بهتر است از ظروف سرامیکی، شیشه اي، چینی و سفالی لعابدار استفاده کنید. ظروف خام برای هفت سین پیشنهاد نمی‌شود. برای این منظور یک دست ظرف که شامل ۶ شماره باشد کفایت می‌کند.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

آینه و قرآن هم روی سفره هفت سین قرار میگیرند. یک جلد قرآن که مهریه اغلب عروس خانمها است ودر زمان ازدواج به او داده شده است. به یاد روزهای عقد و وصال از همان قرآن برای سفره هفت سین استفاده کنید. اگر آینه و شمعدان عقدتان کوچک است، می‌توانید آن ها را نیز بعنوان آینه و شمعدان هفت سین روی میز قرار دهید. در غیر این صورت به فکر یک آینه مناسب برای هفت سین تان باشید.

شمع را هم می‌توانید در اینروزها تهیه کنید. اگر شمع نیاز به شمعدان دارد، شمعدان مناسبشان هم برای هفت سین لازم خواهد بود. اگر از شمع هاي قطور و پهن استفاده میکنید، نیازی به شمعدان ندارند فقط مراقب باشید که چربی پارافین و اشک آن ها رومیزی قشنگتان را کثیف نکند.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

برخی افراد برای تهیه گل، آن رابا گلدان تهیه میکنند. اگر دوست دارید گل سنبل یا لاله و سینره بخرید، پس گلدان هم خواهد داشت. ولی اگر گلهای شاخه بریده برای سفره هفت سین تهیه میکنید، یک گلدان زیبا نیز برای انها تهیه کنید.

کمی فکر کنید که میخواهید برای سفره عیدتان ماهی قرمز تهیه کنید یا نه؟ اگر قصد خرید ماهی گلی دارید، پس تنگ ماهی هم از واجبات آن خواهد بود. ظرفی برای تنگ درنظر بگیرید که ارتفاع مناسبی داشته باشد و ماهی ها نتوانند از درون آن بیرون بپرند.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

طبق معمول اسفند در هر خانه اي پیدا می‌شود، مقداری ازآن را برای سفره هفت سین کنار بگذارید. نگران نباشید! اگر اسفند در خانه ندارید در روزهای پایانی عید میتوانید بسته هاي آماده آنرا تهیه کنید. برای خرید سرکه هم هیچ محدودیت زمانی ندارید.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

سکه در هر خانه اي و البته در هر کیف پولی پیدا میشود! سکه هاي تمیز و نو را برای سفره هفت سین انتخاب کنید. اگرهم میخواهید از سکه هاي نمادین استفاده کنید، می‌توانید از سکه هایي که سر سفره عقد روی سرتان ریخته اند استفاده کنید! در بازار عید سکه هاي سال نو با دعای عید و مقلب القلوب هم به فراوانی یافت میشود.

اگر می‌خواهید سبزه را خودتان سبز کنید که باید هر چه سریع تر اقدام کنید. شاید حتی کمی هم دیر شده باشد.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

بهتر است باقی اجزای سفره هفت سین در یکی دو روز پایانی سال تهیه کنید که از سالم و تازه بودن انها تا زمان سال تحویل ودر طول روزهای عید مطمئن باشید. خرید سمنو، سنجد، ماهی قرمز، گل، سیب، سبزه، سماق و سیر دریک روز انجام می‌شود.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

آماده کردن تخم مرغ رنگی کمی بیشتر کار میبرد. ابتدا انها را بپزید. بگذارید سرد شود و سپس برای طرح و نقش دادن آن اقدام کنید. روشهای مختلفی برای درست کردن تخم مرغ رنگی وجوددارد. این مطالب آموزش ساخت تخم مرغ رنگی رابه شما میدهند:

قرار دادن گندم، نان، پنیر و سبزی و کاسه آب بر سر سفره هفت سین، بستگی به سنت خانوادگی شما دارد. برای تهیه نان، پنیر و سبزی هم در روز آخر اقدام کنید. ولی گندم و کاسه آب را میتوانید در طول اسفند بخرید.

سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس

میوه، شیرینی، شکلات و آجیل را هم در دو سه روز پایانی سال تهیه کنید. به ساد داشته باشید که روز آخر سال این مغازه ها بسیار شلوغ خواهند بودو مجبورید زمان زیادی را صرف خرید این خوراکی ها کنید.البته قبل از خرید و چیدن این خوشمزه جات، به فکر ظروف پذیرایی که می‌خواهید میوه و شیرینی را درون آن بچینید باشید. حتماً این وسایل در فهرست جهیزیه تان قرار داشته اند

حتماً بخوانید : سفره هفت سین عروس به همراه بهترین دکوراسیون خانه عروس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفره هفت سین عروس به سبک سال 97 |مدل تزیین سفره هفت سین عروس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..