Z4 های جدید در لیگ جگوار “اف- تایپ”، مرسدس بنز SLC، پورشه باکستر ۷۱۸ قرار میگیرد و همتای ژاپنی آن یعنی سوپرا باید بتواند از پس پورشه کیمن ۷۱۸ برآید.
تویوتا در نمایشگاه خودرویی ژنو ۲۰۱۸ اجازه داد تا اولین نگاهها را به خودروی مسابقهای سوپرای گازو بیندازیم، اینک بامو برنامهای مشابه را برای برادر سوپرا یا همان بامو Z4 جدید در نظر دارد.
این خودرو در تابستان سال جاری در یک رویداد به تنهایی معرفی خواهد شد و تنها چند ماه بعد میتوانیم این خودرو را با آب و تاب در نمایشگاه خودرویی پاریس ببینیم. اکتبر نیز زمان مناسبی است تا یکی از نسخههای واقعی این خودرو را در جهان برانند.
معرفی بامو مدل Z4 جدیدیکی از مدیران داخلی بامو در این خصوص گفت: با وجود اینکه z4 های جدید در نمایشگاه بزرگی مانند پاریس ۲۰۱۸ به نمایش درمیآیند، برنامه داریم آن را به شکلی انحصاری و جداگانه و قبل از رویداد پاریس معرفی کنیم.
z4 های جدید در نمایشگاهسوپراهای تویوتا تنها در قالب یک کوپه ارائه میشوند اما z4 بامو از این لحاظ با این خودروهای تمایز زیادی دارند. خودروهای z4 تنها به شکل رودستر ارائه خواهند شد. z4 جدید در لیگ جگوار “اف- تایپ”، مرسدس بنز SLC، پورشه باکستر ۷۱۸ قرار میگیرد و همتای ژاپنی آن یعنی سوپرا باید بتواند از پس پورشه کیمن ۷۱۸ برآید.
مشخصات بامو Z4 جدیدخودروهای z4 تنها به شکل رودستر ارائه خواهند شدموتور Z4 در دو مدل ۴ یا ۶ سیلندر ساخته میشود. نسخههای پایه خودرو با یک موتور ۲ لیتری با خروجی تقریبی ۲۰۰ اسببخار مجهز میشوند و احتمالا در خارج از آمریکا عرضه خواهد شد.
در کشورهای آمریکای شمالی احتمالا یک نسخه ۲ لیتری با توان ۲۵۰ اسببخار ارائه میشود. یک موتور توربوشارژ ۳ لیتری و قدرتمندتر نیز در این خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت که براساس شایعات قدرت آن به ۳۴۰ تا ۳۹۰ اسببخار میرسد.
البته این نکته که تمام بامو Z4 ها دوکلاچه با گیربکس خودکار ارائه میشوند، یا آلمانها تلاش دارند برای حفظ هویت خود و فاصله از تویوتا نسخههای دستی را نیز با Z4 سامانه انتقال قدرت دستی را عرضه کنند در هالهای از ابهام قرار دارد.
توضیحان بیشتر درباره نسل جدید بامو Z4موتور Z4 در دو مدل ۴ یا ۶ سیلندر ساخته میشودهمکاری دو شرکت تویوتا و بامو از تولید یک خودروی مشترک با دو نشان مختلف فرسنگها فاصله دارد.
این همکاری منجر به تولید خودروهای کاملاً متفاوتی خواهد شد. بامو از طریق مدیرعامل بخش
استرالیایی خود گفته که Z4 جدید نشان دهنده حد نهایی رانندگی این برند خواهد بود.
او اذعان داشته دلیل اصلی شرکت برای همکاری با تویوتا دستیابی به مقیاس اقتصادی مطلوب
مخصوصاً در زمانی است که فروش رودسترها با افت مواجه شده است. کلید زدن یک تنه پروژه
با توجه به بازاری محدود صرفه اقتصادی نخواهد داشت. به همین جهت نسل جدید Z4 اشتراکات
زیادی با سوپرای جدید خواهد داشت.
هسته اصلی این دو خودرو یک پلتفرم مشترک خواهد بود اما مدیر بامو استرالیا گفته که
طراحی خارجی محصول جدید باواریایی ها کاملاً منحصربهفرد و بیهمتا خواهد بود. او گفت همین موضوع
درباره سواری و هندلینگ خودرو نیز صدق خواهد کرد. محصول جدید بامو همانگونه که انتظار دارید
کاملاً منحصربهفرد خواهد بود.
Z4 2018 اخیراً به فرم یک نسخه کانسپت نشان داده شده و مدل تولیدی اشتراکات زیادی
با این کانسپت خواهد داشت.
رودستر دیفرانسیل عقب بامو از سقفی نرم استفاده خواهد کرد. ظاهراً نسخه پایه Z4 از پیشرانه ۲ لیتری توربو
با قدرت ۱۸۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. مدل قدرتمندتر s30i به همان پیشرانه اما با خروجی ۲۵۰ اسبی
مجهز خواهد شد درحالیکه نسخه پرچمدار M40i پیشرانه ۶ سیلندر مدل ۳۴۰i با قدرت ۳۲۰ اسب بخار را
دریافت خواهد کرد. پکیج سفارشی Competition نیز با قدرت ۴۰ اسب بخار بیشتر در دسترس خواهد گرفت.
تمامی مدلها به جز نسخه پایه از گیربکس ۸ سرعته ZF استفاده خواهند کرد درحالیکه مدل پایه
گیربکس ۶ سرعته دستی خواهد داشت.
منتظر Z4 M نباشید زیرا سخنگوی بامو گفته بود که این مدل تولید نخواهد شد. دلیل عدم تولید
این خودرو نیاز به تغییرات وسیع سختافزاری است که باعث میشود هزینه و قیمت خودرو بالاتر رود.
عصر ایران و پدال