خودروهای کلاس استیت واگن و استیشن، تقریبا به اندازهی یک کراساور، جادار هستند. مرسدس بنز به تازگی توانسته است، E400 استیت را با فنربندی بلندتر و بهینهسازی تجهیزات، به شاسیبلندی تمامعیار تبدیل کند.
تبدیل وضعیت خودروهای ۵در استیشن به نمونههای اصطلاحا شاسیبلند و با ارتفاع بیشتر، از سالها قبل مطرح بوده است. امروزه هم، بسیاری از علاقهمندان خودروهای جادارا که نیازمند فضای قابل توجه در صندوق عقب هستند، خرید مدلهای استیت واگن (استیشن) را به کراساورهای همقیمت، ترجیح میدهند.
ظاهر مرسدس بنز E400 استیت با فنرهای بالا کشیده و رینگهای ۱۹ اینچ، به اسباببازیهای کودکانه شباهت دارد. لاستیکهایی به پهنای ۲۸۵ میلیمتر و فاق ۵۰ درصد، برای عبور از چالههای عمیق؛ مناسب به نظر میرسند، ضمن اینکه فاصلهی ۴۲ سانتیمتری برای کف اتاق تا سطح زمین فراهم میکنند. این محصول، فعلا به صورت تک نمونه توسط مرسدس بنز تولید شده و با نام کامل E400 All-Terrain 4x4 در اختیار کارشناسان رسانههای مرتبط با صنعت خودرو، قرار گرفته است. مدتی قبل، محصولی مشابه این خودرو با نام A4 Allroad ، توسط آئودی عرضه شده بود. هرچند که E400 All-Terrain، حتی در نامگذاری هم از آئودی تقلید کرده است، اما به لطف ارتفاع بیشتر و تجهیزات مخصوص آفرود، جذابتر به نظر میرسد.
یکی از مهمترین تفاوتهای نسخهی آفرود E400 نسبت به نمونهی استاندارد، استفاده از جلوپنجرهی مخصوص شاسیبلندهای مرسدس بنز، مشابه مدل GLE است. رینگهای سیاه با نقاط سفیدرنگ در پیرامون هم، مخصوص این محصول استفاده شدهاند، ضمن اینکه اسکید پلیت (سینی محافظ نزدیک به سپر جلو: Skid Plate)، ادوات نقرهی رنگ روی سپر و فنرهای پنوماتیک (بادی) با قابلیت تنظیم ارتفاع هم، نمای چشمگیری به E400 دادهاند.
.
بیشتر بخوانید: