تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگشت به کامپیوترهای خانگی

اولین چالش برای فردی که به یک کامپیوتر نیاز دارد، انتخاب میان کامپیوتر خانگی و لپ‌‌تاپ است. قبل از اینکه تصمیمی بگیرید که به کامپیوتر ثابت یا قابل حمل نیاز دارید، باید بررسی کنید که این وسیله چه کاربردی برای شما دارد؟

یک لپ‌تاپ کوچک می‌تواند حتی پشت ترافیک یا در صف‌های انتظار نیز برای شما قابل استفاده باشد. حتی می‌توانید به وسیله‌ی سبک‌تر و کوچک‌تری مثل تبلت نیز فکر کنید. می‌توانید با تبلت در همه جا فیلم ببینید، وب گردی یا حتی کار کنید.

هر کدام از این ابزارها معایب و مزایای خود را دارند. برای مثال تبلت‌ها به نسبت لپ‌تاپ‌ها کاربری‌های کمتری دارند. همچنین نوت بوک‌ها نیز نسبت به کامپیوترهای خانگی معایبی دارند. برخلاف کامپیوترهای خانگی شما نمی‌توانید قطعات داخلی نوت‌بوک را ارتقا دهید. ما به طور خاص در این مطلب به موضوع خریدوفروش کامپیوترخانگی می‌پردازیم.

کامپیوتر خانگی اجزای مختلفی دارند و فضای زیادی نیز اشغال می‌کنند، با این وجود هنوز مزایایی دارند که کامپیوترهای قابل حمل ندارند. مهم‌ترین ویژگی کامپیوترهای خانگی انعطاف پذیری آنها است؛‌ به همین دلیل شما می‌توانید به طور مستقل قطعات آن را بخرید و داخل کیس قرار دهید. اگر کارهای گرافیکی می‌کنید، کارت گرافیک قوی‌تری بخرید؛ اگر در زمینه‌ی موسیقی و تدوین صدا کار می‌کنید،‌ کارت صوت قوی‌تری بخرید یا هر قسمت را متناسب با کاربردی که برایتان دارد ارتقا دهید. این شما هستید که تعیین می‌کنید چه چیزی را داخل کیس قرار دهید. اگر قطعه‌ای خراب شد، می‌توانید به راحتی کیس را باز کنید و آن قطعه را جایگزین کنید. شما نمی‌توانید این کار را در نوت‌بوک‌ها انجام دهید.

انتخاب درست به نوع نیاز ما بستگی دارد. جمع کردن یک کامپیوتر برای یک گیمر متفاوت از یک مهندس یا طراح یا حسابدار است؛ چون آنها نیازهای متفاوتی دارند.

اگر برای خرید و جمع کردن قطعات داخل کیس زمان و حوصله‌ی کافی ندارید؛‌ می‌توانید از یک متخصص بخواهید تا متناسب با نیاز شما قطعات مربوط را خریداری کند. راه دیگر نیز این است که با استفاده از سایت دیوار کیس‌های آماده‌ی نو و دست دوم را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که برای خریدوفروش کیس‌کامپیوتر باید با ویژگی‌های قطعات داخلی آن آشنا باشید؛‌ برای مثال نوع و قدرت کارت گرافیک، CPU ، DVD RW، RAM، هارد،‌ پاور، مودم و مادربرد را به طور کلی بشناسید.

سایز،‌ نسبت تصویر و رزولوشن سه مورد اصلی در خرید مانیتور هستند. اگر گیمر یا طرفدار پر و پا قرص تماشای فیلم هستید می‌توانید مانیتورهای مخصوص گیمرها را به راحتی در بازار پیدا کنید. قابل تنظیم بودن پایه‌ی مانیتور می‌تواند به راحتی در استفاده کمک زیادی کند. شفافیت، نور،‌ کنتراست و وضوح تصویر از عوامل تاثیر گذار در کیفیت نمایش یک مانیتور به حساب می‌آیند. داشتن درگاه HTMI یک ویژگی خوب برای مانیتور است. تمامی این عوامل روی خریدوفروش مانیتور تاثیر می‌گذارند.

ماوس، کیبورد و اسپیکر سه وسیله‌ی جانبی اصلی برای کامپیوتر هستند. برای راحتی می‌توانید از نوع بدون سیم استفاده کنید که قیمت بالاتری نسبت به انواع معمولی دارند. نکته‌‌ی مهم در خرید ماوس و کیبورد توجه به ارگونومی و خوش دست بودن آنها است؛ زیرا این موضوع اهمیت زیادی در راحتی کاربر دارد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگشت به کامپیوترهای خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..