تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بودجه دانشگاه آزاد در سال ۹۷ تصویب شد/ امیدواریم مردم سوریه با استقلال کامل یک زندگی مسالمت آمیز داشته باشند/ مبارزه با ولنگاری مالی در دانشگاه آزاد

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد گفت: در آخرین جلسه هیئت امنا که روز گذشته برگزار شد، بودجه دانشگاه آزاد در سال ۹۷ به تصویب رسید.

بودجه دانشگاه آزاد در سال ۹۷ تصویب شد/ امیدواریم مردم سوریه با استقلال کامل یک زندگی مسالمت آمیز داشته باشند/ مبارزه با ولنگاری مالی در دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری که امروز به منظور تشریح مصوبات آخرین جلسه هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: در آخرین جلسه هیئت امنا که روز گذشته برگزار شد بودجه دانشگاه آزاد در سال 97 به تصویب رسید که متفاوت از سال‌های گذشته است، اولین مطلب در مورد بودجه امسال کاهش 5 درصدی وابستگی بودجه به شهریه است که به دلیل رشد درآمدهای علوم دانش بنیان بود.

در مناطق محروم افزایش شهریه دانشگاه نداریم

وی با بیان اینکه در مناطق محروم افزایش شهریه نداریم، گفت: در دانشگاه آزاد این تصمیم گرفته شده است که متناسب با درجه محرومیت استان‌ها از دانشجویان شهریه اخذ شود، در عین حال در سال آینده بیش از 10 درصد کل بودجه دانشگاه به امور پژوهشی اختصاص دارد.

ولایتی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور بیکاری جوانان تحصیل کرده است، گفت: یکی از روش‌های استخدام جوانان تحصیل‌کرده جذب به عنوان اعضای هیئت علمی است، برای این موضوع در بودجه سال آینده دو هزار میلیارد ریال به جذب اعضای هیئت علمی جوان اختصاص یافته است. 14 هزار نفر از نخبگان تاکنون جذب شده‌اند که 60 درصد آن‌ها از بخش‌های دانشگاه آزاد و 40 درصد از دانشگاه‌های دولتی کشور است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی دانشگاه استفاده شده است، گفت: نکته دیگر در مورد بودجه سال آینده دانشگاه آن است که از تمام امکانات دانشگاه آزاد برای فعال کردن سرمایه‌های دانشگاه مانند ارازی وقفی استفاده می‌شود، برای اولین بار 500 میلیارد ریال از درآمدهای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به همکاری با مؤسسه استاندارد اشاره کرد؛ در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل اینکه واحد‌های زیادی در مناطق مرزی دارد با 300 آزمایشگاه بیشترین همکاری را با سازمان استاندارد برای تأیید کیفیت اجناسی که از مرز عبور می‌کند دارد.

مدیران دانشگاه آزاد در زمینه حقوق دریافتی تابع مصوبات دولت هستند

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح اعداد و ارقام بودجه سال 97 گفت: مبلغ 72 هزار و 807 هزار میلیارد تومان درآمد دانشگاه آزاد، مبلغ 66 هزار و 465 میلیارد هزینه های دانشگاه آزاد و 5 هزار و 712 هزار میلیارد ریال هزینه سرمایه‌ای دانشگاه‌ آزاد در سال آینده است.

وی با بیان اینکه مدیران دانشگاه آزاد در زمینه حقوق دریافتی تابع مصوبات دولت هستند، گفت: حقوق دریافتی امروز مدیران دانشگاه کمتر از مدیریت قبلی است، در دوره تحولات مدیریت قبلی رئیس واحد رباط کریم موظف به ساخت ساختمان بیهوده شد، مدیریت این واحد اعلام کرد نیازی به ساخت این ساختمان نیست به همین دلیل آن مدیر را اخراج کردند سرانجام ساختمان با هزینه 30 میلیارد تومان ساخته شد و متأسفانه امروز این ساختمان بلااستفاده است از این موارد در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد وجود دارد در حالی که مجموعه مدیران امروز دانشگاه آزاد از نظر تجربه و تحصیلات تاکنون سابقه نداشتند آقای دکتر رهبر 6 سال سابقه مدیریت دانشگاه تهران و مدیریت سازمان برنامه را بر عهده داشتند. آقای رنجبر رئیس دانشگاه تربیت مدرس بودند، آقای دکتر نفر از اعضای ارشد وزارت بهداشت هستند.

ولایتی در خصوص شایعات مطرح شده درباره اختلاف نظر مدیران دانشگاه آزاد گفت: مبارزه با ولنگاری مالی، مبارزه با ساخت‌ و سازهای بی جهت از مهم‌ترین اهداف مدیران فعلی دانشگاه‌ آزاد اسلامی چون قصد مبارزه با فساد را داریم برخی در آرزوی عدم موفقیت ما هستند، ان‌شالله مدیران دانشگاه آزاد بتوانند در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و پیشرفت و رشد علمی کشور موفق باشند.

اساتید دو شغله برکنار می شوند

ولایتی در خصوص برکناری اساتید دو شغله گفت: یکی از اساتید به صورت تمام وقت در دانشگاه تهران حضور دارد اما تاکنون حضور تمام وقت در دانشگاه آزاد را هم داشته است برخی همکاری چنین اساتید را سیاسی تلقی می کنند در حال که اینطور نیست چطور ممکن است فردی در دو دانشگاه به صورت تمام وقت فعالیت کند.

وی با اشاره به شفافیت مالی این دانشگاه گفت: ان‌شالله در سال آینده شاهد یک نرم‌افزار مخصوص در زمینه شفافیت مالی هستیم، نرم افزاری را معاونت پشتیبانی و اداری و مالی طراحی کرده است، این سامانه قابل دسترس برای عموم مردم است و میزان بودجه و درآمد تمام واحد برای همه این افراد قابل مشاهده است.

ولایتی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد افزایش یافته و ارزش‌های انقلابی در بودجه فرهنگی لحاظ شده است، علت اصلی حضور مجموعه مدیران فعلی دانشگاه تحقق ارزش‌های انقلابی و اقدامات فرهنگی است؛ تلاش ما بر این بوده است تا بتوانیم به وظیفه ملی، دینی و اسلامی خود عمل کنیم؛ امیدوارم دانشگاه آزاد در تحقق این وظایف موفق باشد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص نامه‌نگاری رئیس جمهور سابق کشور گفت: در جواب ایشان باید این آیه از قرآن را خواند که "و اذا مرو به لغوه مرو کراما" هنگامی که سخن بیهوده را شنیدید با بزرگواری جواب دهید.

 امیدواریم مردم سوریه یک زندگی مسالمت آمیز داشته باشند

همچنین در ادامه ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه گفت: امیدواریم هرچه زودتر مردم سوریه بتوانند با استقلال کامل و آرامش کافی یک زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و کسانی که خانه های خود را از دست داده‌اند و حدود ۱۰ میلیون نفر مهاجر بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بودجه دانشگاه آزاد در سال ۹۷ تصویب شد/ امیدواریم مردم سوریه با استقلال کامل یک زندگی مسالمت آمیز داشته باشند/ مبارزه با ولنگاری مالی در دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..