تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار و افشاى اطلاعات پزشكى افراد در فضاى سايبر جرم است

انتشار و افشاى اطلاعات پزشكى افراد در فضاى سايبر جرم استبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جواد جهانشیری در تشريح اين خبر اظهار کرد: فرد جوانى با در دست داشتن مرجوعه قضايى به پليس فتا استان مراجعه و تقاضاى رسيدگى به شكايت خود مبنى بر انتشار اسناد محرمانه پزشكى را داشت.

وى ادامه داد: شاكى در اظهارات اوليه خود، به كارشناسان عنوان داشت به تازگى در شبكه‌هاى اجتماعى موبايلى و در برخى گروه‌ها متوجه انتشار اسناد خصوصى و محرمانه پزشكى خودم شدم كه اين موضوع باعث خجالت و آبرو‌ريزى براى من شده است.

سرهنگ جهانشيرى ادامه داد: با توجه به موضوع مطروحه توسط شاكى، رسيدگى به پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت و كارشناسان با بررسى‌هاى انجام شده و اقدامات فنى صورت گرفته توانستند متهم اصلى را شناسايى و جهت ادامه تحقيقات به پليس فتا منتقل نمايند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: متهم كه زنى 38 ساله و خواهر زن سابق شاكى بود در مواجه با ادله فنى غير‌قابل انكار با اظهار ندامت، جرم خود را پذيرفت و در خصوص انگيزه خود از اين اقدام عنوان داشت كه خواهرش از شاكى به دليل بيمارى وى جدا شده و با توجه به اينكه از طرف فاميل مورد سرزنش قرار مى‌گرفته است، متهم براى دفاع از خواهرش اطلاعات و اسناد پزشكى بيمارى شاكى را در شبكه‌هاى اجتماعى منتشر نموده است.

اين مقام ارشد انتظامى تصريح كرد:‌ با توجه به اعترافات متهم و تكميل پرونده از سوى كارشناسان پليس فتا، متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايى به دادسرا اعزام شد.

سرهنگ جهانشيرى در پايان به كاربران شبكه‌هاى اجتماعى تأكيد كرد: اخلاق، رفتار و كرامت انسانى در فضاى سايبر نيز مانند فضاى فيزيكى مهم بوده و ذره‌اى از اهميت آن كاسته نشده است. لذا شهروندان با رعايت حريم خصوصى و حفظ محرمانگى اطلاعات شخصى بايد همانند يك شهروند اخلاق مدار فضائل انسانى را مهم برشمرده و آن را رعايت نمايند.

گفتنى است سايت پليس فتا آماده پاسخگويى به مشكلات شهروندان در حوزه فضاى سايبرى بوده و شهروندان مى‌توانند براى مشاوره و انعكاس ديدگاه‌هاى خود در زمينه فضاى سايبرى به آدرس مذكور مراجعه نمايند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار و افشاى اطلاعات پزشكى افراد در فضاى سايبر جرم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..